חברת האחים וורנר גנזה את הסרט "באטגירל" שאמור היה להפציע בהמשך השנה בשירות הסטרימינג HBO מקס - וזאת למרות שהסרט כבר צולם, והיה בשלבי הפקה אחרונים.
1 צפייה בגלריה
מתוך "באטגירל"
מתוך "באטגירל"
לזלי גרייס בתור "באטגירל"
(צילום: מתוך הסרט)
"ההחלטה לא להפיץ את 'באטגירל' משקפת את השינוי האסטרטגי בהנהגת החברה, כפי שזו נוגעת ליקום הקולנועי של DC ו-HBO מקס", כך לפי הודעת דובר חברת וורנר. מאז "איש הפלדה" שיצא ב-2013, שקדו בוורנר על זיכיון המדיה של DC קומיקס כתחרות ישירה ל-MCU, היקום הקולנועי של מארוול/דיסני.
ב"באטגירל", שעוסק בעלילותיה של גיבורת-העל ברברה גורדון/באטגירל, היו אמורים לככב לזלי גרייס ("שכונה על הגובה"), ג'יי.קיי סימונס ("וויפלאש"), ברנדן פרייז'ר ("המומיה"), וגם מייקל קיטון, ששב לתפקידו כבאטמן 30 שנה אחרי שגילם אותו לאחרונה ב"באטמן חוזר". אבל אל דאגה, קיטון יחזור בכל מקרה ב"הפלאש", שנכון לעכשיו צפוי לצאת ביוני 2023.
את "באטגירל" ביימו צמד הבמאים עאדיל אל-ערבי ובילאל פלאח, בלגים ממוצא מרוקאי, שזכו להצלחה עם סרטם "בחורים רעים לתמיד" מ-2020 ואף ביימו לאחרונה את הסדרה "מיס מארוול" ששודרה בדיסני+. תקציב "באטגירל" עמד על כ-80 מיליון דולר, אולם הסכום גדל ל-90 מיליון דולר במהלך משבר הקורונה. יחד איתו, ביטלה וורנר גם את הפצת סרט האנימציה Scoob: Holiday Haunt, המשכון לסרט "סקובי דו!" מ-2020, שהפקתו עלתה כ-40 מיליון דולר.
בתגובה שפורסמה מטעמם הגיבו השניים בתדהמה. "אנחנו עצובים ובהלם למשמע החדשות. אנחנו לא מסוגלים להאמין שכך אכן הדבר. כבמאים, זה קריטי עבורנו שהעבודה שלנו תוצג בפני קהל. הסרט רחוק מלהיות מוכן ואנחנו מקווים שמעריצי הסרט ברחבי העולם יזכו לראות אותו ביום מן הימים. הצוות שלנו עשה עבודה מדהימה ועבד קשה בכדי להפיח חיים ב'באטגירל'. לנצח נוקיר תודה שהיינו חלק מהצוות הזה".
המהלך יוצא הדופן מגיע לאחר שינויים משמעותיים בצמרת הנהלת האחים וורנר, שנבעו ממיזוג הענק באפריל האחרון בין וורנר וגוף המדיה דיסקברי. ההנהלה הקודמת של וורנר, בראשות ג'ייסון קילר, שמה דגש עז על הפצת סרטים בשירותי הסטרימינג השייכים לחברה. אולם ההנהלה החדשה, בראשות דייויד זסלב, מבקשת להתמקד בהפצת סרטים בבתי הקולנוע - ובהתאם לדברי דובר החברה, האסטרטגיה החדשה צפויה ליצור טלטולים נוספים ביקום הקולנועי של סרטי DC, ה-DCEU, שעלול לעבור תהליך של עיצוב מחדש.