מוזיאון הלובר שבפריז נסגר היום (שבת) לאחר שקיבל איום בכתב על הימצאותה של פצצה במתחם, כך מדווחת סוכנות הידיעות AFP. על פי אנשי המוזיאון, לא נפגע אף אדם ואף תקרית במקום לא דווחה.
1 צפייה בגלריה
גל חום צרפת מים מוזיאון לובר פריז
גל חום צרפת מים מוזיאון לובר פריז
מוזיאון הלובר פריז
(צילום: EPA)
על פי הדיווח, המוזיאון הצרפתי הוותיק נסגר באופן חריג בשעות הצהריים, בזמן שצרפת נמצאת בכוננות "מתקפת חירום" ביום שלאחר התקיפה האיסלאמיסטית באראס. "הלובר קיבל הודעה כתובה המדווחת על סיכון למוזיאון ולמבקריו... בחרנו לפנות אותו ולסגור אותו למשך היום, בזמן שאנו מבצעים את הבדיקות ההכרחיות", אמר דובר מטעם המוזיאון ל-AFP.
במקביל, ראש ממשלת צרפת עמנואל מקרון הורה לגייס 7,000 חיילים לתגבור סיורי אבטחה, כשהרשויות המקומיות הודיעו על העלאת הכוננות הביטחונית לרמה הגבוהה ביותר מחשש לפיגועים - זאת אחרי שמורה נרצח אתמול (ו') בפיגוע דקירה בעיר אראס שבצפון המדינה על ידי אזרח רוסי-צ'צ'ני בן 20 בשם מוחמד מוגוצ'קוב. המחבל פצע באורח קשה שניים נוספים - מורה ועובד ניקיון - ולפי הדיווחים צעק "אללה אכבר". מוגוצ'קוב, כך דווח, היה מוכר לשירותי הביטחון הצרפתיים בשל האידיאולוגיה האיסלאמיסטית הקיצונית שלו.
שר הפנים הצרפתי ג'רלד דרמנה אמר מוקדם יותר בריאיון לרדיו בארצו כי מאז שבת, אז פתח חמאס במתקפת הפתע הרצחנית שלו, נרשמו בצרפת לפחות 100 תקריות אנטישמיות. לדבריו, רוב התקריות הללו כוללות ריסוס כתובות נאצה כגון "מוות ליהודים" או גרפיטי של צלבי קרס, אבל בחלקן גם נעצרו חשודים שניסו להיכנס לבתי ספר או לבתי כנסת עם סכינים. במקרים אחרים ילדים יהודים הוטרדו על יד חבריהם לספסל הלימודים. לפחות 20 חשודים במעשים השונים נעצרו.
מוקדם יותר הודיעה ממשלת צרפת כי היא אוסרת לקיים בכל רחבי המדינה הפגנות פרו-פלסטיניות. דרמנה אמר כי הפגנות שכאלו עלולות לשבש את "הסדר הציבורי", והזהיר שאם אזרחים זרים יפרו את האיסור הזה - הרשויות יפעלו לגרשם מצרפת.
פורסם לראשונה: 14:18, 14.10.23