למרות הגשם וההתראות הרבות לשטפונות בערבה, אלפי בליינים אנרגטיים הדרימו אתמול (ה') לפסטיבל "לייף טיים" למוזיקה אלקטרונית באילת, כדי לחגוג ולרקוד במסיבה המדוברת של די ג'יי טייסטו. לא צריך להיות בקיא בפרטים ובעל ותק בעולם המוזיקה האלקטרונית כדי לדעת שטייסטו, ההולנדי המפורסם והבינלאומי, הוא אחד האמנים האלקטרוניים האהובים ביותר בישראל. לכן הפסקה הבאה מכוונת לכל מי שלא חי בארץ ב-25 השנים האחרונות ואין לו חלק בסצנת המסיבות המקומית המפוארת.
4 צפייה בגלריה
טייסטו באילת
טייסטו באילת
טייסטו באילת
(צלם: עומרי סילבר)
מדובר בסופרסטאר אגדי הממוקם במקום ה-15 ברשימת מאה הדיג'ייז המובילים בעולם של המגזין DJMAG, ונחשב לסנדק האותנטי של המוזיקה האלקטרונית. טייסטו החל את הקריירה המפוארת שלו באמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת בסטים מרקידים במיוחד ופורצי דרך של מוזיקת טראנס ופרוגרסיב-טראנס חלוצית ומשובחת, שנכנסה ללב השבור של הקהל הישראלי הצמא לריגושים, דרופים ונצחונות.
ב-1995 הוא עלה בפעם הראשונה לבמה בישראל במועדון "אלנבי 58" זכרונו לברכה, ומשם הוא המריא לשמיים והתברג בפנתאון המקומי והבינלאומי כמפיק אגדי. באילת הפכו מסיבות הענק שלו לסמל של חופש מושלם, מתירנות ונהנתנות הדוניסטית, ואלבומי המוזיקה והאוספים השונים שהוא הוציא בשנות האלפיים הפכו גם הם למוצר חובה בסלון ולסמל סטטוס יוקרתי בכל בית של חובב מסיבות ישראלי.
4 צפייה בגלריה
טייסטו באילת
טייסטו באילת
מסיבות הענק של טייסטו באילת הפכו לסמל של חופש מוחלט. ההופעה באילת
(צילום: אסף קמר)
בשעה שתיים וחצי לפנות בוקר, 25 שנה לאחר ההופעה הראשונה בישראל, טייסטו האגדי עלה לבמה של SUNDANCE VALLEY (חוות הגמלים לשעבר), לבוש במעיל הטרנינג הכתום - הסמל המסחרי שלו. בחשיכה לא היה ניתן לזהות סימני גיל וקמטים סביב העיניים. באופן מעצבן ואפילו מעט מעליב, הסלב הבינלאומי מסרב להתראיין והצוות המקצועי המקיף אותו מונע מצלמים מתוסכלים להתקרב לעמדה. מזל שהקהל בקיא בכל הפרטים ובביוגרפיה של היוצר המפורסם, ובחור צעיר ומזוקן שרקד לידי עם בקבוק מים ביד נידב פרטים בסיסיים: "הוא הופיע המון שנים באנגליה במועדונים הכי טובים בעולם, משם עבר לגור באיביזה - אי המסיבות הקטלני בספרד - ועכשיו הוא חי בלאס וגאס, שהפכה בשנים האחרונות לבירת הרייבים העולמית. חודש שעבר הוא ניגן בפסטיבל Tomorrowland על הבמה המרכזית. הוא כוכב אמיתי, אני באמת אוהב אותו".
רינה, אימא לשלושה ילדים בשנות ה-40 לחייה, שהגיעה עם שתי החברות הטובות שלה מירושלים כדי להתקרחן במסיבה של המפיק המוזיקלי האהוב, מלאה גם היא בהתרגשות. "אני גדלתי עליו, המסיבות הראשונות שלי אחרי הצבא היו אצלו. היינו חבורה מגובשת של בליינים והייתי מתלבשת חשוף עם בגדים צמודים אש, שאין סיכוי שאני ארשה לבנות שלי להתלבש ככה. באחת המסיבות האלה גם הכרתי את בעלי. עכשיו הוא שומר על הילדים, הזקן. כבר אין לו כוח לרקוד ואני כאן עם כמה קילוגרמים מיותרים חוגגת ונהנית בטירוף".
טייסטו בהופעה באילת.
(קרדיט: אסף קמר)
הגשם הטורדני חוזר ומתחיל לרדת על הקהל החם, אבל זה לא מפריע לאף אחד וכולם צורחים בהנאה, מניפים ידיים למעלה, מקבלים בהמון אהבה את הכוכב הנערץ, מזהים כל ג'סטה ומפרשים כל תנועה. יש תחושה שברירית של אושר אותנטי באוויר. מי שציפה לראות במסיבה המדוברת בעיקר בליינים מבוגרים עם קרחת ומשכנתא, ואנשים שבורים שמנסים לחיות את העבר, התבדה בגדול. עיקר הקהל היה מורכב מצעירים חייכנים עם עיניים נוצצות, וצעירות רבות בלבוש מינימלי ונועז שחגגו את הנעורים ואת סיום תקופת הקורונה המתסכלת. אחד הבליינים של הדור החדש צעק לתוך הרמקול "טייסטו אי לאב יו!" ושיתף אותנו בהתלהבות רבה בחיבור שלו לתופעה.
"טייסטו הוא כמו אבא שלנו, הוא הסנדק של המוזיקה האלקטרונית בעולם", הוא אומר. "לאח שלי הגדול היו דיסקים שלו וככה גדלנו עליו. בתור ילד שמעתי על כל המסיבות הגדולות שהוא ניגן בהם וראיתי תמונות של קרחנה אמיתית. ההופעה היא הזדמנות מעולה להתחבר למורשת שלו. ובלי קשר לנוסטלגיה, הוא עושה היום אחלה מוזיקה, יש לו להיטים מטורפים. טייסטו בשנת 2022 הוא רלוונטי בכל קנה מידה, בדיוק כמו שהיה בשנת אלפיים".
4 צפייה בגלריה
טייסטו
טייסטו
"הסנדק של המוזיקה האלקטרונית בעולם". טייסטו
(צילום: GettyImagesIL)
בניגוד לאמנים רבים שזכו בגיל צעיר להוביל את הסצנה והתאדו או אושפזו, למזלנו טייסטו ממשיך קדימה וממציא את עצמו מחדש. הוא שינה סגנונות מוזיקלים בתחום האלקטרו האוס ויצר שיתופי פעולה מאוד מוצלחים עם אמנים עכשוויים שיצרו להיטים ענקיים כמו The Motto ,The Business ו-Jackie Chan, וכמובן גם את הטרקים בני האל-מוות כמו Adagio For Strings, Traffic ו-Lethal Industry.
כל אותם ותיקי הסצנה, בעשור הרביעי והחמישי לחייהם, שירדו לאילת למטרת שחזור מדויק ונוסטלגי של חוויות ילדות פסיכודליות, מעט הופתעו מהחלק הראשון של ההופעה שכלל בעיקר את להיטי הענק המודרניים של טייסטו - ובלי עין הרע יש לו הרבה כאלה. אחד הוותיקים שעמד בצד טען בלהט כי מדובר בסגנון מוזיקלי מסחרי ופחות מעניין מבחינתו, אבל למסת הצעירות והצעירים שרקדו בהתלהבות זה לא הפריע בכלל. אחד השיאים של האירוע נרשם כאשר החלו להתנגן הצלילים הראשונים של המנון המסיבות המודרני The Business, ולמרות הגשם המטפטף כולם הוציאו טלפונים בזריזות ודיווחו לסטורי בכל המדיות האפשריות על הרגע המרגש.
4 צפייה בגלריה
טייסטו באילת
טייסטו באילת
המארגנים דיווחו על יותר מ-7,000 בליינים. טייסטו באילת
(צלם: עומרי סילבר)
בחלק השני של המסיבה, טייסטו האנרגטי שלא הפסיק לרקוד ולהניע את הקהל המשולהב, הודיע בדרמטיות שהוא עובר לקלאסיקה של פעם עם הטרקים הידועים של שנות האלפיים, שהפכו לנכס צאן ברזל בכל חתונה ישראלית. בשלב הזה של הערב, לקראת השעה ארבע וחצי לפנות בוקר, התרחש איחוד השבטים המיוחל - כל הקהל, צעירים נלהבים אחרי צבא, חיילים בחופשה וקבוצות רבות של אמהות מתלהבות, קפצו במרץ על אדמת המדבר הבוצית למחצה. הגשם המרענן, שלא הפריע לאף אחד, העלים את האבק, מילא את האוויר בריח של סתיו והתחלה חדשה וכולם חגגו ורקדו באושר, כאיש אחד. ללא ספק מסיבה מוצלחת במיוחד.
בשעה חמש בבוקר עלה לבמה די ג'י אסטריקס, היוצר הישראלי הוותיק והאהוב, ונתן עבודה כמו שצריך - סט מהודק ומרקיד במיוחד של טראנס מתכתי כבד מהסוג שהישראלים אוהבים מאוד. ולאחר הזריחה המדהימה מעל הרי אדום, הקהל המפורק התפזר לארוחות הבוקר המפנקות של המלונות השונים בעיר.
המסיבה של טייסטו הייתה ללא ספק אירוע מהנה במיוחד שאיחד בין קהל צעיר ומבוגר ונע בממלכתיות מענגת בין להיטי העבר הנוסטלגיים ולהווה הסוכרי המשובח. המארגנים דיווחו על יותר מ-7,500 בליינים. דווקא הגשם הדליל, שכנראה פגם בכמות האנשים שהייתה אמורה להגיע לאירוע, שמר על מרווח נשימה ברחבה והפך את החוויה לסוג של מסיבה פרטית. בניגוד לאירועים מקבילים בעבר הלא רחוק, לא היה מחנק ולא היה לחץ על השערים. מערך ההסעות של האוטובוסים תפקד מצוין ואפילו השוטרים הקשוחים שאבטחו את האירוע היו חייכניים ומנומסים, ואירועים מעטים של אי-סדר ציבורי, התקרחנות יתר וחשדות שונים הסתיימו בנשיקות וחיבוקים חמים בין הצדדים. טייסטו היית טוב אלי, מתי אתה חוזר?