אומנם חלפו כבר ארבעה ימים, אבל טלי ("אני כמו ביונסה, רק טלי") עוד לא לגמרי עיכלה את הזכייה שלה בקדם האירוויזיון בלוקסמבורג. הזמרת הישראלית-לוקסמבורגית בת ה-23 הדליקה את הטלפון שלה רק יממה אחרי, וגם זה כיוון שמיהרה לחתונת בת דודתה - בישראל. "שעתיים אחרי שזכיתי עליתי על המטוס לישראל", היא מספרת לראשונה בריאיון ל-ynet, "הייתי מלווה של בת דודה שלי בחתונה, בגלל זה אני פה. ואני בשוק, עוד לא קלטתי".
טלי גולרגנט בקדם אירוויזיון לוקסמבורג
(צילום: באדיבות RTL)
איך את מרגישה? "ממש שמחה. זה מפחיד, אני מרגישה את כל קשת הרגשות".
טלי גולרגנט בת ה-23 נולדה בישראל, בגיל חצי שנה עברה לצ'ילה בשל שליחותו של אביה שעבד בבנק. אך זו רק הייתה ההתחלה - אחרי זמן מה היא עברה לארגנטינה, משם המשיכה ללוקמסבורג למשך 13 שנים - עד שבגיל 19 עזבה את ביתה לטובת לימודי שירה בניו יורק. מאז שסיימה את לימודיה היא מלמדת פיתוח קול בתפוח הגדול.
כיום היא מתחזקת גם הרכב מוזיקלי ששר מוזיקה ישראלית. "אנחנו שרים גם שירי אירוויזיון של עדן אלנה, שירי מימון וכאלה".
2 צפייה בגלריה
טלי גולרגנט בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
טלי גולרגנט בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
טלי גולרגנט בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
(צילום מסך, RTL)
העברית שלך נשמעת טוב יחסית למישהי שמעולם לא חיה כאן. "מאז שנולדתי ההורים שלי אמרו שזה ממש חשוב. אמא שלי דיברה איתי עברית ואבא שלי ספרדית. שתיהן כמו שפת-אם, אז אני יודעת ספרדית, אנגלית, צרפתית ואנגלית. בלוקסמבורג מדברים בדרך כלל צרפתית, ומקומיים מדברים לוקסמבורגית. אני מבינה את השפה אבל לא דוברת אותה. אומנם לא חייתי בישראל אף פעם אבל בכל שנה אנחנו באים לארץ, ההורים שלי רואים בזה חשיבות רבה".
איך נולד הרעיון ללכת לקדם האירוויזיון בלוקסמבורג, לייצג אותם אחרי יותר מ-30 שנה שלא השתתפו בתחרות? "הייתי בניו יורק ולא ידעתי שהקדם קורה, ובוקר אחד קמתי למלא הודעות מחברות שאמרו לי שיש אודישן לאירוויזיון. אמרתי טוב, יאללה. בנובמבר היה האודישן האחרון, עזבתי הכול בארצות הברית ונסעתי לקדם-אירוויזיון בלוקסמבורג. לא היה לי כסף אז עשיתי יותר שיעורים פרטיים - וטסתי".
ההתחלה לא הייתה פשוטה: גולרגנט הגישה ארבעה שירים שלא עברו - ואז הגיע השיר שאותו הציעה לה המפיקה הישראלית שאמונה על הגמר, טלי אשכולי.
"בהתחלה הייתי ספקנית, ואז אמרתי שאני אשמע. ממש נדלקתי על השיר והם אהבו את זה. על השירים שלי הייתה לי הרגשה שזה לא עבד, אבל בסוף זה קרה".
ידעת שחלק גדול מהצוות ישראלים? "לא היה לי מושג. ידעתי שטלי אשכולי קשורה, אבל לא היה לי מושג, הגעתי והבנתי מה קורה. זה היה ממש כמו קיבוץ, אבל לא רק איתי - הם היו ככה עם כולם. זה היה חיבור מדהים. הרגשתי בבית".
2 צפייה בגלריה
טלי גולרגנט בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
טלי גולרגנט בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
טלי גולרגנט בקדם אירוויזיון בלוקסמבורג
(צילום מסך, RTL)
למה לא הלכת ל"הכוכב הבא"? יכולת לייצג את ישראל. "חשבתי על זה, אבל לא יצא, אולי בעתיד".
איך היה לקבל את החיבוק מעם ישראל? "מדהים! איזה עם יש לנו. הקהילה היהודית בפרו, בניו יורק, ובארץ - הרגשתי שאני ממש מודה להם שכולם היו איתי".
את מרגישה שאת מייצגת את לוקסמבורג וגם את ישראל? "ברור! אני ישראלית, לוקסמבורגית ולטינית. השיר מכיל את כל כולי".
עבור טלי מדובר בימים לא קלים, להיות על הבמה בלוקסמבורג בעוד מדינת ישראל נמצאת במלחמה והאנטישמיות בעולם גואה. כשהיא נשאלת כעת אם יש לה חשש מפני זה כיהודייה שחיה במדינה זרה, היא עונה: "אני מתמודדת עם זה כל החיים. עברתי מקומות - אני יודעת מה זה להיות יהודייה בכל העולם, וזה קשה. את צריכה להיות יהודייה גאה - וזהירה. אני לא מסתירה את זה, אבל כן, אני צריכה להיות חכמה וזהירה".
אם את וישראל מגיעים לישורת האחרונה - מי את רוצה שינצח? "די! מה זה השאלה הזאת, אני לא רוצה לענות על זה", היא צוחקת.
את חושבת שאת יכולה לזכות? "ברור! אבל אני לא עוקבת אחרי הימורים. זה פחות עושה לי טוב".