אחרי שנה שבה התקיים במתכונת וירטואלית בעקבות מגפת הקורונה, יחזור פסטיבל עכו לתיאטרון אחר לאולמות האבירים ולמרחב הציבורי של העיר העתיקה. בפסטיבל, שיתקיים בחול המועד סוכות (21-24 בספטמבר), יופיעו מאות שחקנים ופרפורמרים שיעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב ומופעים חדשים - ביניהם שמונה בכורות - שנבחרו מתוך יותר ממאתיים הצעות, ויתחרו על הפרס הראשון.
6 צפייה בגלריה
"לפני מי להשתחוות"
"לפני מי להשתחוות"
מתוך ההצגה "לפני מי להשתחוות?"
(צילום: אילן בשור)
"אני שמח על החזרה לשגרה", אמר שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום. "מעבר למה שעברנו בקורונה, עכו, עיר שמחברת אמונות ודתות שונות, חוותה אירועים קשים, אבל אנחנו מסתכלים קדימה. אנחנו מאמינים שבגלל העבודה המאסיבית שאנחנו עושים, החיים יחזרו למסלולם ויקרבו לבבות". שלום שמואלוב, המנהל אמנותי של הפסטיבל, ציין את השפעת השנה האחרונה על תכני ההצגות. "משבר הקורונה יצר תקופה מאתגרת לעולם התרבות, דבר שבא לידי ביטוי בחלק מתכני ההצגות".
ההצגה "גדולות ונצורות", שיצרו בשמת חזן ומשה ולדמן, תשתתף בפסטיבל ומביאה קולאז' של נקודות מבט, תקופות, צלילים, צבעים ומילים של עיר נצורה הנמצאת בסגר, ושהדמויות בה מוגבלות בתנועה בגוף, בזמן או בחלל. "קרוי: מעבר ליש ולאין", שיצרו נועם רובינשטיין, עודד הירש ויונתן לוי, עוסקת בחייו הבלתי אפשריים של ד"ר משה קרוי – פילוסוף, מיסטיקן ונביא זעם, גאון ומטורף שעלה לגדולה בשנות השבעים ומת בנסיבות מסתוריות בסוף שנות השמונים. ההצגה מבוססת על כתביו של קרוי ועל ראיונות לתקשורת, ביניהם עם דן בן אמוץ ורם עברון.
6 צפייה בגלריה
"גדולות ונצורות"
"גדולות ונצורות"
מתוך "גדולות ונצורות"
(צילום: אילן בשור)
"אני יושב בחדר", ניסוי פרפורמנס שיצר דניאל לנדאו בשיתוף עם אלון אפשטיין ומיכל אופנהיים, עוסק ביחסים המורכבים בין האדם לטכנולוגיה. במופע יפגשו הצופים, שיצטיידו במשקפי VR (מציאות מדומה), את AVA – דמות וירטואלית המנסה לעמוד לשירותו של הקהל ובכך להבין אותו טוב יותר. ההצגה "רצח בהסכמה" מבוססת על פואמה שכתבה איריס אליה כהן, בעקבות רצח אסתי אהרונוביץ על ידי בן זוגה הרופא, ומשולבים בה מונולוגים דוקומנטריים שנכתבו במרכז למניעת אלימות במשפחה על ידי תהילה אזולאי שאול. חנה ואזנה גרינוולד מביימת.
6 צפייה בגלריה
"רצח בהסכמה"
"רצח בהסכמה"
מתוך "רצח בהסכמה"
(צילום: אילן בשור)
"בימי כתר", שיצרו לילך דקל אבנרי וקבוצת פאתוס מאתוס, מזמינה את הצופים לנוע בתוך מארג עדויות וידיאו וסאונד ונותנת ביטוי לקולות הנשיים בתקופה הנוכחית. ב"לפני מי להשתחוות?" שיצרו אילאיל לב כנען, יאיר סגל, ונועה סומר כהן, מחפשים חמישה שחקנים את התשובה לשאלה מדוע אנחנו כל כך זקוקים לחוק, והאם יש דבר כמו מוסר אוניברסלי?
6 צפייה בגלריה
"בימי כתר"
"בימי כתר"
מתוך "בימי כתר"
(צילום: אילן בשור)
"קלאבשת – אזיקים", של קבוצת התיאטרון מרהט, נוצרה על ידי טארק אלסייד, איסי ממנוב ומוחמד עיד ותפגיש את הקהל עם ארבעה נידונים למוות, כשהקהל יתפקד כאורחים של הנידונים למוות. ב-"TOYZZZZZZ", של הכוריאוגרפית והבמאית אור מרין, יוזמן הקהל להצטרף למסיבת כאוס, להיזכר בכוח של הילדות והבגרות, ולתקשר ולשחק מעבר לתכתיבי החברה.
6 צפייה בגלריה
TOYZZZZZZ
TOYZZZZZZ
מתוך TOYZZZZZZ
(צילום: אילן בשור)
בבמה הקצרה יתקיימו ארבע הצגות שאורכן 30 דקות. "בדדה" היא עבודת סולו של היוצרת והשחקנית שי פרסיל המזמינה הצצה אל שגרת החיים של אישה שחיה לבד בדירתה הקטנה, ויוצרת יחסים עם הבית עצמו ועם חפציו. "קורס הכנה ללידה" של אורי לנקינסקי מבוססת, כשמה, על תכנים מתוך קורס הכנה ללידה, עם דגש על השליה האנושית. "מוות קטן" של מיטל רז הוא תיאטרון חפצים העוסק בתפקיד האישה, ו"הכובשים פינת אלנבי" עוסקת ברקדנית ערביה שחיה בתפר שבין הזהויות הערבית-פלסטינית והיהודית-ישראלית. יוצרים ומביימים את ההצגה נטע מידן, שקד שנלר ונור גראבלי, שגם תככב בה.
6 צפייה בגלריה
"הכובשים פינת אלנבי"
"הכובשים פינת אלנבי"
מתוך "הכובשים פינת אלנבי"
(צילום: אילן בשור)
בנוסף יקיים הפסטיבל שורה של אירועים מיוחדים, ביניהם מופע מחווה ליוסי מר חיים - אחד היוצרים המוזיקליים המקוריים ביותר שצמחו בארץ, שחוגג שמונים, ו"רכבת לילה מקהיר לעכו" - מופע מיוחד של תיאטרון יפו ובו שיאי קלאסיקה של המוזיקה הערבית בביצוע אמנים יהודים וערבים ומתוך מחזות הזמר המוצלחים של תיאטרון יפו.
במהלך הפסטיבל יתקיימו ברחבי העיר עכו יותר מ-30 מופעים, מיצגים, מופעי מוזיקה ומחול, תיאטרון רחוב, מופעי קרקס ולהטטנות. מנכ"לית הפסטיבל והמפיקה שלו היא ליזו אוחיון.