8 צפייה בגלריה
(קרדיט: Harper, Flatiron Books, Knopf Doubleday Publishing Group )

Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing: A Memoir / מת'יו פרי

אחד הספרים הכי מדוברים של השנה הוא כמובן זה האוטוביוגרפי שכתב מת'יו פרי על חייו, ונכון לכתיבת שורות אלו עוד נטול צפי לתרגום לעברית. בחודשים האחרונים יצא כוכב "חברים" למסע קידום מתוקשר של יצירתו החדשה, שנפתחת במשפט "היי, שמי מת'יו, למרות שאתם אולי מכירים אותי בשם אחר. החברים שלי קוראים לי מאטי. ואני אמור להיות מת". ובהתאם, Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing הוא ספר מלא הומור, רגעי כאב וסיפורים על העולם שבו הוא חי, שבמסגרתו הוא חושף איך התחיל לשתות בגיל 14, מספר שהרופאים נתנו לו סיכוי של שני אחוזים לשרוד ומודה שג'ניפר אניסטון, חברתו לקאסט, הייתה שם בשבילו.
8 צפייה בגלריה
כריכת ספרו של מת'יו פרי, Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing
כריכת ספרו של מת'יו פרי, Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing
כריכת ספרו של מת'יו פרי, Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing
(מוציא לאור: Flatiron Books)
אלא שמסע הראיונות שעשה פרי חשף רק חלק מהתוכן המלא של הספר, המיועד לכל מי שרוצה לשמוע - או יותר נכון לקרוא - על סיפור חייו המלא של האיש שהצחיק אינסוף אנשים ברחבי העולם, על אף אי ההלימה המוחלטת למה שהתחולל בנבכי הנפש שלו.

Triple Cross / ג'יימס פטרסון

רשימת רבי המכר של ה"ניו יורק טיימס" ממש לא זרה לסופר המוערך ג'יימס פטרסון. לפני כעשור, עת צאת ספרו ה-45, הוא אף קבע שיא גינס לסופר עם הכי הרבה ספרים ברשימה - וכעת, הוא עושה אליה את דרכו שוב עם ספרו החדש - Triple Cross.
8 צפייה בגלריה
כריכת ספרו של ג'יימס פטרסון, Triple Cross: The Greatest Alex Cross Thriller Since Kiss the Girls
כריכת ספרו של ג'יימס פטרסון, Triple Cross: The Greatest Alex Cross Thriller Since Kiss the Girls
כריכת ספרו של ג'יימס פטרסון, Triple Cross: The Greatest Alex Cross Thriller Since Kiss the Girls
(מוציא לאור: Little, Brown and Company)
הספר מחזיר את הקוראים בפעם ה-30 אל חייו ומעלליו של הבלש אלכס קרוס, אותו הגה פטרסון בשנות ה-90. קרוס, שספרים אודותיו זכו לתרגומים לעברית ולעיבוד קולנועי, החל את דרכו ככוכב עולה במשטרת וושינגטון, אבל חייו השתנו באחת כשאשתו נורתה לנגד עיניו, והוא נותר הורה יחיד לילדיהם. לאחר שגם ביסס את מקומו ב-FBI, קרוס החליט לעזוב את עבודתו למען חיים שלווים יותר.
קרוס, כמובן לא הצליח לוותר על המלחמה בפשע והוא הקדיש עצמו למלחמה באנשים מסוכנים, כמו זה שרצח את אשתו. בספר החדש חקירתו מתמקדת ברוצח סדרתי שמתכוון לפגוע במשפחות שלמות - וגם הפעם הוא ממש לא עומד לנוח עד שיתפוס אותו.

The Boys from Biloxi / ג'ון גרישם

סופר מתח נוסף שנחשב לאחד מהסופרים החשובים בתחום וממשיך להוציא לאור ספר חדש מדי שנה הוא ג'ון גרישם. עשרות ספרים שלו זכו לתרגום לעברית, ואם צריך להמר - חכו קצת וגם ספרו החדש, The Boys from Biloxi, יראה אור בעברית.
8 צפייה בגלריה
כריכת ספרו של ג'ון גרישם, The Boys from Biloxi
כריכת ספרו של ג'ון גרישם, The Boys from Biloxi
כריכת ספרו של ג'ון גרישם, The Boys from Biloxi
(מוציא לאור: Knopf Doubleday Publishing Group)
אבל אם אתם יותר מדי במתח ומעדיפים לא לחכות, נספר ש-The Boys from Biloxi מתרחש בעיירה בילוקסי שבמיסיסיפי, הידועה בשני מאפיינים בולטים: מצד אחד היא עיר תיירות מצליחה, אך מהצד השני היא ידועה בשל הפשע שחוגג בה - זנות, סמים ומאפיה.
במרכז הספר, נמצאים קית' ו-יו, בנים למשפחות מהגרים שגדלו כחברים, אך עם השנים התפצלו דרכיהם כשמצאו את עצמם בשני הצדדים הנגדיים של החוק - אביו של קית' הפך לתובע מצליח בעל אמונה גדולה בחוק, בעוד אביו של יו החל להנהיג את העולם התחתון באזור. כממשיכי מורשתם, קית' למד בבית ספר למשפטים והלך בדרכו של אביו, ו-יו העדיף את חיי הלילה ואת העבודה במועדונים המפוקפקים של אביו. כעת שתי המשפחות נאלצות להתעמת אחת עם השנייה - בעימות שיתרחש בין כותלי בית המשפט.

Demon Copperhead / ברברה קינגסולבר

הסופרת והמשוררת האמריקאית ברברה קינגסולבר ידועה בנופך המדעי שהיא מוסיפה לכתיבתה, כבוגרת תואר שני לביולוגיה וכן בשל כתיבתה האידיאולוגית והאקטיביסטית. לחובבי הספרות היא אולי זכורה מהלהקה The Rock Bottom Remainders, שהייתה מורכבת מאנשי ספרות, כמו סטיבן קינג ואמי טאן, שמופעיהם נועדו לגייס כסף לצדקה. בסוף שנות ה-90, קינגסולבר נמנתה בין מייסדי הלהקה. כיום, כשהיא בת 87, הסופרת ממשיכה להיות פעילה ומוציאה לאור ספר חדש - Demon Copperhead.
8 צפייה בגלריה
כריכת ספרה של ברברה קינגסלובר, Demon Copperhead
כריכת ספרה של ברברה קינגסלובר, Demon Copperhead
כריכת ספרה של ברברה קינגסלובר, Demon Copperhead
(מוציא לאור: Harper)
עלילת הספר מתרחשת בהרי האפלצ'ים, שם גדלה הסופרת, והיא מתמקדת בדמון שצבע שערו נחושת, כמו בשם הספר. דמון נולד לאם חד הורית בגיל ההתבגרות, אביו מת ומצבם הכלכלי קשה, וכל מה שיש לו זה מראה טוב, שנינות, נחישות וכישרון הישרדות. הספר נכתב מתוך נקודת מבטו של הצעיר, הוא חושף את הקורא לחיים הקשים של ילד שנאלץ להתמודד עם אומנה, עבדות ילדים, התמכרויות ואובדן רב.
בריאיון לאתר Orphan Daily, קינגסולבר סיפרה על ההחלטה לייצר מעין גרסה מודרנית לדמותו הספרותית הידועה של צ'רלס דיקנס - דיוויד קופרפילד. "כמו שדיקנס כתב את הדמות כדי להביע מחאה על הקשיים ועל העוני שחוו הילדים בתקופתו, גם אני כתבתי את שלי מאותה הסיבה. במשך שנים ניסיתי להבין איך אצליח לגרום לקוראים להיחשף לתוכן הקשה הזה. זה היה מאתגר וגם כיף להפוך דמויות וסיטואציות ויקטוריאניות, כמו אלו של דיקנס, לכאלו המתאימות למקום ולזמן שבו אני חייתי. כך פנימייה לנערים מעוטי יכולת הופכת לחוות טבק שאליה מביאים נערי אומנה לעבודה ללא תשלום, ומפעל אפל לנעליים הופך למעבדת מת'".

We Are the Light / מת'יו קוויק

"אופטימיות היא שם המשחק" מ-2008, שאף עובד לסרט הוליוודי מצליח בכיכובם של ג'ניפר לורנס, בראדלי קופר ורוברט דה נירו, היה ספר הביכורים של הסופר מת'יו קוויק - שלא ציפה להצליח כך בכזאת מהירות. מאז הוציא קוויק עוד כמה ספרים מצליחים, וכעת הוא מוציא ספר נוסף בשם We Are the Light.
8 צפייה בגלריה
כריכת ספרו של  מת'יו קוויק, We Are the Light
כריכת ספרו של  מת'יו קוויק, We Are the Light
כריכת ספרו של מת'יו קוויק, We Are the Light
(מוציא לאור: Avid Reader Press / Simon & Schuster)
הספר מתמקד בדמותו של לוקאס גודגיים שגר במג'סטיק, פנסילבניה, שם התרחשה תקרית ירי קשה בתיאטרון. לאחר האירוע הטראומטי, שמותיר ענן שחור על כל החיים במג'סטיק, לוקאס כותב סדרת מכתבים, ללא מענה, לאנליטיקאי היונגיאני, קרל. בהם הוא כותב על דארסי, אשתו המנוחה שנהרגה בתקרית הירי, ועל אחיו המתבגר של היורה, אלי, שמקים קמפינג בחצר ביתו של לוקאס. אלי בן ה-18 מתמודד עם הנידוי שלו מהקהילה, ובין השניים נוצרת מעין ברית שמטרתה לרפא את הקהילה ואת עצמם באמצעות עבודה משותפת על סרט.
בריאיון ל-Boston Globe סיפר קוויק איך נולד הרעיון לספר, המשלב בין יצירת סרטים להתמודדות עם טראומה: "תמיד הייתי חובב קולנוע גדול. אשתי ואני חשבנו שהסרטים הם כמו כנסייה - משהו שצריך ללכת אליו פעם בשבוע. כשהירי באורורה שבקולורדו קרה - זה מאוד השפיע עליי", הוא מתייחס לפיגוע הירי שהתרחש בבית קולנוע מקומי ב-2012, בעת הקרנת הבכורה של הסרט "עלייתו של האביר האפל", שם נרצחו 12 בני אדם ו-70 נפצעו. "הסרטים תמיד נראו כמו מקום בטוח. אבל פתאום חיפשתי שלטי יציאה. החרדה שלי יכולה להפיק ממני את המיטב. הכתיבה על זה היא תרפיה בשבילי".

The Banned Bookshop of Maggie Banks Paperback / שונה רובינסון

שונה רובינסון היא סופרת אמריקאית צעירה שהוציאה לאור עד כה רק ספר אחד. היא עבדה בפרסום עד שהבינה שהיא רוצה להיות סופרת ועכשיו היא חוזרת עם ספר נוסף - The Banned Bookshop of Maggie Banks.
8 צפייה בגלריה
כריכת ספרה של שונה רובינסון, The Banned Bookshop of Maggie Banks
כריכת ספרה של שונה רובינסון, The Banned Bookshop of Maggie Banks
כריכת ספרה של שונה רובינסון, The Banned Bookshop of Maggie Banks
(מוציא לאור: Sourcebooks Landmark)
במרכז עלילתו נמצאת מגי בנקס שמגיעה לעיר בל ריבר, הידועה בהיסטוריה הספרותית שלה, כדי לנהל את חנות הספרים של חברתה הטובה. היא מצפה להצליח למכור רבי מכר לקהל הלקוחות שלה בעיר הקטנה - אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. החברה הספרותית של בל ריבר מתעקשת להשאיר את חנות הספרים תקועה בעבר, ועל מגי נאסר למכור כל דבר שנכתב במאה הנוכחית - מה שמעמיד את חייה הכלכליים של החנות בסכנה.
כדי לעזור להציל את החנות, מגי מקימה מועדון ספרים מחתרתי, ומנהלת סדרה של אירועים המוקדשים לספרים שקוראים באמת אוהבים. אבל לשמור על סודיות המועדון ולמכור ספרים אסורים הם משימה לא פשוטה, במיוחד כשהיא מגלה סוד שעלול להעמיד את ההיסטוריה של המקום בסכנה.

Meredith, Alone / קלייר אלכסנדר

הסופרת והעיתונאית הבריטית, קלייר אלכסנדר, היא אולי לא שם שמצלצל מוכר. עד כה, היא הרבתה לכתוב ספרים לילדים, וכעת היא הוציאה לאור את ספרה Meredith, Alone, שהפעם לא מכוון לקהל הצעיר, וכבר הספיק לגרוף מחמאות וביקורות חמות ברחבי העולם.
8 צפייה בגלריה
כריכת ספרה של קלייר אלכסנדר, Meredith, Alone
כריכת ספרה של קלייר אלכסנדר, Meredith, Alone
כריכת ספרה של קלייר אלכסנדר, Meredith, Alone
(מוציא לאור: penguin publishing)
למרדית יש בחיים את העבודה-מרחוק שלה במשרה מלאה, את החתול שלה פרד, את חברתה הטובה סיידי שמבקרת אותה עם שני ילדיה, את קבוצת התמיכה המקוונת שלה, הפאזלים שהיא אוהבת וכן את שירי אמילי דיקנסון שמחזקים אותה ברגעים קשים. אבל למעשה, היא ממעטת לצאת מהבית וחיה מעין חיי התבודדות. היא מתקשה לחיות חיים מחוץ לבית, זיכרונות הילדות הקשים שלה והטראומה שעברה רודפים אותה. המציאות של מרדית משתנה כששני חברים חדשים מגיחים אל חייה, ואחותה שעימה לא דיברה שנים יוצרת איתה קשר. כל אלו מחייבים את מרדית להפסיק להסתתר בביתה ולהתמודד עם החיים שדופקים לה על הדלת.
"קראתי המון ספרים עם דמויות שיש להן בעיות נפשיות ולפעמים התאכזבתי", סיפרה אלכסנדר בריאיון לרדיו NPR. "היה לי חשוב שלמרות שמרדית מתמודדת עם הטראומה הקשה שעברה, היא לא תוגדר על ידי מצבה הנפשי, גם אם במהלך הספר יש לה תקופות ממש אפלות - באותו אופן שבו אני לא רוצה להיות מוגדרת על ידי המצב הנפשי שלי. זה נכון שלמצב הנפשי שלנו יש חלק גדול בחיים שלנו, אבל זה רק חלק אחד. ורציתי להראות גם רגעים קלילים יותר ולהראות שמרדית היא יותר מזה - היא מצחיקה, היא קורנת והיא מעניינת".