הקומיקאי האמריקני דייב שאפל שוב מעורר סערה לאחר שהתבטא נגד ישראל על רקע המלחמה בעזה במהלך הופעתו שהתקיימה אמש (ה') באבו דאבי.
1 צפייה בגלריה
דייב שאפל
דייב שאפל
דייב שאפל
(צילום: EPA)
במהלך ההופעה, שהתקיימה במסגרת שבוע הקומדיה באבו דאבי, שאפל בן ה-50 אמר לקהל כי חבריו ייעצו לו לא לדבר על המלחמה. אישה בקהל צעקה לעברו בתגובה Free Palestine, והקהל הריע. הקומיקאי טען מול הקהל כי "מתרחש רצח עם בעזה" וכי "ארצות הברית צריכה להילחם באנטישמיות כדי שיהודים יפסיקו להרגיש שהם חייבים את ישראל כמגן לעם היהודי". שאפל, שעלה לבמה עם בז על זרועו - סמל של איחוד האמירויות, דווקא נמנע מלדון בפוליטיקה המקומית - אך כן הכניס בדיחה ערמומית על רשת המעקב והריגול הנרחבת של איחוד האמירויות נגד אזרחיה, והערות על "כמה קשה להיות הומו" במדינה שאוסרת על הומוסקסואליות על פי חוק.
ברחבי הרשת היו גילויי שמחה סביב הדיווח, "דייב שאפל נמצא בצד הנכון של ההיסטוריה" ו"תודה לך שאפל על התמיכה שלך נגד האפרטהייד הישראלי", זאת לצד גינויים ורבים שקראו לו "אנטישמי". "דייב שאפל הוא קומיקאי גדול, אבל אנליסט צבאי נורא. הוא צריך להתמיד בעבודה היומיומית שלו במקום לעורר עלילת דם נגד המיעוט השנוא ביותר בעולם". אישה נוספת כתבה, "נו טוב אם דייב שאפל אמר שזה רצח עם למרות שלא היה בממשלה או שיש לו גישה למודיעין מסווג וגם לא יודע את ההגדרה של רצח עם, אז אני מניחה שזה חייב להיות נכון".
זו אינה הפעם הראשונה שבה הקומיקאי מבקר את התנהלותה של ישראל מאז פרוץ המלחמה. כזכור, באוקטובר שעבר, כמה שבועות אחרי השבת השחורה, שאפל ביקר את ישראל על "פשעי מלחמה שמתרחשים בעזה" מול למעלה מ-20 אלף איש במהלך מופע סטנד-אפ שלו בבוסטון. בתגובה רבים מהקהל בחרו לעזוב באמצע המופע. בדבריו התייחס הקומיקאי לפצצות שהטיל חיל האוויר על עזה והאשים את המדינה בהרג חפים מפשע. לפי הדיווחים שיצאו מאותה הופעה שאפל, שהמיר את דתו לאיסלאם, פצח במונולוג שביקר את ממשלת ישראל על ניתוק המים וצרכים חיוניים אחרים לעזה והאשים אותה בהריגת אנשים חפים מפשע. הוא גם תקף את ארצות הברית על "סיוע לטבח באזרחים תמימים".
שבוע לאחר מכן, בהופעה בצפון קרולינה, שאפל הגיב לסערה ואמר "לא מה משנה מה תקראו על מה שנאמר במהלך ההופעה, לעולם לא תדעו את כל הדברים שאמרתי. ציטטו אותי לא נכון בכל העולם", אמר והוסיף כי הוא "בבעיה כי הקהילה היהודית נסערת".