הסדרה "אלף" היא הזוכה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר לשנת 2023, כך הוכרז בטקס פרסי האקדמיה שנערך היום (ו') בתל אביב.
5 צפייה בגלריה
מתוך "אלף"
מתוך "אלף"
מתוך "אלף"
(צילום: צחי צלינקר, באדיבות yes)
הסדרה בהשראת פרשת הנשיא קצב שהורשע באונס, ששודרה ב-yes, גרפה גם את פרסי המשחק הגדולים: יעקב זדה דניאל הוא השחקן הראשי הטוב ביותר בדרמה, ונלי מירה רובין זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר. אברהם שלום לוי קטף את פרס השחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת דרמה, ופרס הבימוי הלך למויש גולדברג.
5 צפייה בגלריה
יעקב זדה דניאל
יעקב זדה דניאל
יעקב זדה דניאל (מימין)
(צילום: ליאור חורש, האקדמיה ולקולנוע ולטלוויזיה)
הסדרה הקומית הטובה ביותר "שישה אפסים" של כאן, בלטה גם כן - כששחקניה ליקטו פרסים מרכזיים: לאורה ריבלין ושלמה בראבא זכו בפרס השחקנית והשחקן הטובים ביותר בסדרה קומית, שני קליין זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על משחקה בסדרה.
5 צפייה בגלריה
לאורה ריבלין
לאורה ריבלין
לאורה ריבלין
(צילום: ליאור חורש, האקדמיה ולקולנוע ולטלוויזיה)
5 צפייה בגלריה
מתוך הסדרה "שישה אפסים"
מתוך הסדרה "שישה אפסים"
מתוך הסדרה "שישה אפסים"
(צילום: באדיבות כאן)
השחקנית גל מלכה זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה על משחקה ב"בגוף שלישי", של קשת. בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה קומית - חברי האקדמיה לא הצליחו להגיע להכרעה והעניקו את הפרס לשני שחקנים: לדב נבון על תפקידו ב"קופה ראשית" ולששון גבאי על תפקידו ב"אבירם כץ". באקדמיה הודיעו גם כי גבאי הפך בזכייתו לשחקן המעוטר ביותר בטלוויזיה הישראלית עם שיא הזכיות בפרסי האקדמיה.
"האחת", סדרת התעודה המדוברת של סימה קדמון ואמנון רבי על טייסי חייל האוויר במלחמת יום כיפור, ששודרה בכאן גרפה את מרבית פרסי הדוקו, 6 פרסים בסך הכל. בין השאר זכתה הסדרה של קדמון – שהיא גם עיתונאית "ידיעות אחרונות" – גם בפרס סדרת הדוקו הטובה ביותר.
5 צפייה בגלריה
סימה קדמון
סימה קדמון
סימה קדמון
(צילום: רמי זרנגר)
בגזרת הדוקו-ריאליטי, "דנה קמה" של דנה אינטרנשיונל זכתה, "המרדף" זכה בפרס השעשועון, את פרס תוכנית הסאטירה קיבלה "ארץ נהדרת" ותוכנית הריאליטי הזוכה היא "בואו לאכול איתי".
באקדמיה לטלוויזיה תכננו לערוך אירוע גדול כבכל שנה - אולם הודיעו לפני מספר ימים כי בשל המלחמה הטקס ייערך במתכונת מצומצמת ובו הוענקו פרסי הוקרה גם לכתבי החדשות בטלוויזיה בדרום ובצפון על סיקור המלחמה.

הזוכים בקטגוריות המרכזיות

סדרת דרמה: "אלף" סדרה קומית: "שישה אפסים" סדרת תעודה: "האחת" תוכנית הסאטירה והבידור: "ארץ נהדרת" תוכנית הדוקו-ריאליטי: "דנה קמה" תוכנית השעשועונים הטובה ביותר: "המרדף" תוכנית אירוח וראיונות, תרבות ופנאי: "פגישה עם רוני קובן" תוכנית אקטואליה: "מהצד השני" עם גיא זהר תוכנית ספורט: אולפן ליגת האלופות תוכנית ריאליטי: "בואו לאכול איתי" סדרת דרמה לילדים ונוער: "כראמל" סדרת דרמה קומית לילדים ונוער: "האחיין שלי בנץ" שחקן ראשי בסדרת דרמה: יעקב זדה דניאל, "אלף" שחקנית ראשית בסדרת דרמה: נלי מירה רובין, "אלף" שחקן ראשי בסדרה קומית: שלמה בראבא, "שישה אפסים" שחקנית ראשי בסדרה קומית: לאורה ריבלין, "שישה אפסים" שחקן משנה בסדרת דרמה: אברהם שלום לוי, "אלף" שחקנית משנה בסדרת דרמה: גל מלכה "גוף שלישי" שחקן משנה בסדרה קומית: דב נבון, "קופה ראשית" וששון גבאי, "אבירם כץ" שחקנית משנה בסדרה קומית: שני קליין, "שישה אפסים" בימוי סדרת דרמה: מויש גולדברג, "אלף" בימוי סדרת קומדיה וקומדיית מצבים: ניר ברגמן, "שישה אפסים"