הקומיקאי חנוך דאום הודיע היום (ה') כי ינחה את הטקס האלטרנטיבי של המשפחות השכולות ושל משפחות החטופים לציון 7 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
(צילום: דנה קופל)
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות הביע ביקורת על דבריה של שרת התחבורה מירי רגב. "לאחר ששמעתי את דבריה הפוצעים והמכאיבים כל כך של מירי רגב, קיבלתי על עצמי להנחות את טקס הזיכרון הלאומי של המשפחות השכולות והחטופים", כתב. "דיברתי עם מארגני הטקס ואני מתחייב שזה יהיה טקס ממלכתי, כל-ישראלי ומאחד, שייתן מקום לכאב ולזיכרון הישראלי על כל גווניו. כשם שהגיבורים שלנו נלחמו יחד באותה שבת ארורה, כך אנחנו נעמוד יחד, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים בחיבוק משותף. לזכרם".
אמרה או לא אמרה? רגב משווה בין טקסי הקיבוצים לטקס הישראלי-פלסטיני - ומתנערת בלי להתנצל
(צילום: אלכס גמבורג)
מוקדם יותר היום התקיימה מסיבת עיתונאים של השרה רגב, שמונתה לאחראית על הטקס, זאת כששורת קיבוצים בעוטף עזה הודיעו שלא ייקחו חלק בטקס ועוררו סערה, לצד דיון אם נכון בכלל לקיים אותו. "אני מבינה לליבם של מי שכועסים על המדינה, הממשלה, הצבא וכוחות הביטחון. נכון היה מחדל גדול וגם לי יש שאלות קשות, אבל יגיע הזמן גם לזה", אמרה השרה בהצהרתה. "אני מוכנה לחטוף - ואני חוטפת - מכיוונים שונים מבלי שאנשים יודעים את העובדות. אני מתעלמת מהרעשים, ואני אמשיך להוביל את הטקס הזה כפי שעשיתי בטקסים הקודמים, גם מתוך כבוד לאלה שכועסים ומבקרים". השרה הדגישה כי "אי-אפשר לא לציין באופן ממלכתי את יום השנה לטבח, ונכון עשתה ממשלת ישראל בהחלטתה לקיים טקס ממלכתי. כמו שאנו פועלים למען המפונים, כך הממשלה החליטה לשמר ולכבד את כבודם".
משפחות 7 באוקטובר, המארגנות טקס לאומי ביום השנה לציונו, הגיבו לדבריה של השרה ומסרו כי "'רעשי הרקע' עליהם דיברה השרה רגב הם אנחנו. משפחות שכולות, תושבי העוטף והצפון, המילואימניקים ששילמו ומשלמים מחיר כבד על מאורעות 7 באוקטובר. בדבריה המחישה השרה רגב את הניתוק המוחלט בהחלטת הממשלה להפיק טקס מהונדס ומנותק במיליוני שקלים, מצולם וערוך מראש, עבור עצמה".