משתתפת בתוכנית הריאליטי של נטפליקס "האהבה היא עיוורת" תובעת את ההפקה בעוון תקיפה מינית, שלטענתה התרחשה על הסט.
טראן דאנג, שהצטלמה לעונתה החמישית של התוכנית שעלתה לפני כשבועיים, טוענת שהותקפה מינית בידי תומאס סמית' במהלך הצילומים. כחלק מהפורמט של התוכנית, השניים התארסו אחרי שבועיים של היכרות "עיוורת", מבלי שיראו זה את זו אלא רק ינהלו ביניהם שיחות. סיפור ההיכרות של השניים לא שודר בפרקים, והם אף לא הוצגו כחלק מקאסט העונה הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת" עונה 2
מתוך "האהבה היא עיוורת" עונה 2
תחילה, הם רק משוחחים מבלי לראות זה את זו. מתוך "האהבה היא עיוורת"
(צילום: נטפליקס)
בכתב התביעה טוענת דאנג שהותקפה על ידי סמית' במהלך חופשה במקסיקו, שאליה יוצאים הזוגות שהתארסו במהלך התוכנית אחרי שהם נפגשים לראשונה פנים מול פנים. לפי דאנג סמית' מישש אותה בכוח נגד רצונה, חשף את עצמו בעירום, ויצר מגע מיני שוב ושוב למרות התנגדותה.
יותר מכך, לפי כתב התביעה, "בשל פיקוח של 24 שעות על המשתתפים, רוב האקטים הטראומטיים הללו, אם לא כולם, צולמו, ככל הנראה".
יוצרה של "האהבה היא עיוורת" כריס קואלן, שמכהן גם כמנכ"ל חברת ההפקה Kinetic Content אשר הינה בין צמד הנתבעות לצד (Delirium TV), הכחיש את ההאשמות. "אם מישהו היה בא אלינו ואומר שהוא מרגיש לא בטוח באיזשהו אופן, היינו מוציאים אותו מיד מהניסוי ומדברים עמו כדי לרדת לשורש העניין, למרבה הצער, במקרה הזה מעולם לא הביעו בפנינו סנטימנט מסוג זה בשום אופן. בשום עת לא הובא לידיעתנו על מעשים מסוג זה".
2 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת"
מתוך "האהבה היא עיוורת"
מתוך "האהבה היא עיוורת"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
בהודעה הרשמית של חברות ההפקה הנתבעות, כפי שמסרו ל"וראייטי", נמסר כי "הטענות נגד המפיקים הינן חסרות שחר. אנו מתעדים את בחירותיהם העצמאיות של בגירים המתנדבים להשתתף בניסוי חברתי. המסע שלהם איננו כתוב, ואינו מצולם מסביב לשעון. אין לנו מידע או שליטה על המתרחש בחללי מגורים פרטיים בשעה שאנו לא מצלמים, והמשתתפים יכולים לסיים את מסעם בכל עת".
עוד טענו חברות ההפקה כי טראן דאנג לא פרשה מהתוכנית אחרי שלטענתה התרחשה התקיפה. "היא מעולם לא יידעה את המפיקים, ולא החליטה לסיים את השתתפותה בניסוי. במקום זאת, גברת דאנג המשיכה בניסוי שבועות אחרי הזמן שלטענת פרקליטיה אירעה התקרית".
התביעה של טראן דאנג מהווה נדבך נוסף בבאזז השלילי האופף בחודשים האחרונים את תוכנית הריאליטי המצליחה. באפריל פורסם תחקיר החושף את תנאי העבודה הקשים השוררים בצילומי התוכנית, והזנחת מצבם הנפשי של משתתפיה.