כשבועיים לאחר שפורסם התחקיר המשותף של ערוץ 4 הבריטי ו"סאנדיי טיימס" הלונדוני, שבו הקומיקאי והשחקן ראסל ברנד הואשם ב"אונס, תקיפה מינית והתעללות רגשית", היום (ב') מדווח ה-BBC כי המשטרה חוקרת אותו בנוגע לאירוע של הטרדה ומעקב אחר אישה, זאת בנוסף לתלונה אחרת במשטרה שהוגשה יומיים לאחר פרסום התחקיר.
1 צפייה בגלריה
ראסל ברנד
ראסל ברנד
ראסל ברנד
(צילום: Jeff Spicer/Getty Images)
המשטרה אישרה כי אישה פנתה אליה לפני שבועיים עם "מידע חדש" בנוגע לדיווחים על "הטרדה ומעקב" שברנד לכאורה מעורב בהם, יחד עם זאת הדגישו כי "זה יהיה לא ראוי להגיב על חקירה שנמצאת כעת בתהליכים". ל-BBC נודע כי אותה אישה דיווחה למשטרה המקומית בעמק התמזה על התקרית מספר פעמים בין השנים 2018 ל-2022, אולם לא ננקטו צעדים נוספים. לפי הדיווח מדובר באישה שאותה ברנד עצמו האשים ב-2017 שהיא מטרידה אותו.
זוהי החקירה המשטרתית השנייה שמתקיימת נגד השחקן מאז פורסם התחקיר, לאחר שב-18 בספטמבר הוגשה תלונה למשטרת לונדון בנוגע למקרה של תקיפה מינית שהתרחש לכאורה ב-2003.
הדברים מגיעים, כאמור, לאחר שבחודש הקודם פורסם תחקיר אודות ברנד, שכלל את סיפורן של ארבע נשים אשר טוענות שהשחקן פגע בהן לכאורה בין השנים 2006 ל-2013. אחת מהמתלוננות טוענת כי ברנד כפה עליה לבצע בו מין אוראלי כשהייתה בת 16, כשאלו ניהלו "מערכת יחסים מתעללת רגשית", אחרת שטוענת כי אנס אותה בביתו שבלוס אנג'לס ונוספת שסיפרה כי תקף אותה מינית ואיים לנקוט בצעדים משפטיים אם אי פעם תדבר על התקרית בפומבי. ברנד מכחיש בכל תוקף את ההאשמות נגדו ועוד טרם פורסם התחקיר, העלה לערוץ היוטיוב שלו סרטון תגובה בשם So, This is Happening. במסגרתו ביקש ברנד "להפריך לחלוטין" את "ההתקפות" נגדו.