האקדמיה האמריקנית לקולנוע ממשיכה לפתוח את עצמה לקהילת היוצרים הבינלאומיים בטקס האוסקר. כחלק מההתפשטות הגלובלית הזו, מוזמנים לחוג היוקרתי שנה אחר שנה גם קולנוענים ישראלים, וכך גם בשנה זו - עם הזמנתם של הבמאי שרון מימון והמפיקה יעל פוגיאל להצטרף כחברי אקדמיה בעלי רשות הצבעה לפרסי האוסקר.
2 צפייה בגלריה
שרון מימון
שרון מימון
מצטרף לאקדמיה האמריקנית על תקן תסריטאי שותף של הסרט הקצר זוכה האוסקר "סקין". שרון מימון
(צילום: AP)
הבמאי מימון נודע בעיקר משיתופי הפעולה שלו עם ארז תדמור ("סיפור גדול") ועם טל גרניט (הסרטים "מיתה טובה" ו"הנשף") מצטרף לאקדמיה האמריקנית על תקן תסריטאי שותף של הסרט הקצר זוכה האוסקר "סקין", אותו כתב ביחד עם גיא נתיב, חבר אקדמיה בפני עצמו. בימים אלה מימון וגרניט עובדים יחדיו על הפקה בריטית-אמריקנית בשם "סוף טוב".
2 צפייה בגלריה
יעל פוגיאל
יעל פוגיאל
חתומה כמפיקה על אינספור פרויקטים זרים וכמה סרטים מתוצרת כחול-לבן כמו "מדוזות" של אתגר קרת ושירה גפן. יעל פוגיאל (מימין)
(צילום: GettyImagesIL)
יעל פוגיאל שמחלקת זמנה ופועלה בין ישראל וצרפת, חתומה כמפיקה על אינספור פרויקטים זרים וכמה סרטים מתוצרת כחול-לבן כמו "מדוזות" של אתגר קרת ושירה גפן, "הדיונה" של יוסי אבירם, ו"ויהי בוקר" של ערן קולירין.
עוד בין השמות הבולטים שהצטרפו לאקדמיה האמריקנית: הבמאית שאן היידר זוכת האוסקר על "קודה" וטרוי קוטצר שזכה בפסלון על תפקיד המשנה בסרט, הבמאי היפני ריוסוקה המגוצ'י ("הנהגת של מר יוסוקה"), וכן השחקנים קודי סמית'-מקפי, אניה טיילור-ג'וי, ג'סי פלמונס, ונסן לנדון הצרפתי, גבי הופמן, ג'יימי דורנן, ג'סי באקלי, קטריונה באלפי, אריאנה דה בוסה, ואף אמיר ג'דידי האיראני.