הזמרת ג'וני מיטשל החליטה להסיר את כל קטלוג המוזיקה שלה מהאפליקציה ספוטיפיי, ימים ספורים לאחר שניל יאנג עשה זאת גם כן כמחאה על הפודקאסט של ג'ו רוגן המפיץ לטענתם מידע מוטעה על חיסוני הקורונה.
2 צפייה בגלריה
ג'וני מיצ'ל
ג'וני מיצ'ל
ג'וני מיטשל
(צילום: AP)
בהודעה שפורסמה באתר הרשמי שלה וכותרתה הייתה "אני עומדת לצד ניל יאנג", מיטשל כתבה: "החלטתי להסיר את כל המוזיקה שלי מספוטיפיי. אנשים חסרי אחריות מפיצים שקרים שעולים לאנשים בחייהם. אני עומדת לצד ניל יאנג והקהילה המדעית הבינלאומית וקהילת הרפואה בנושא הזה".
עדיין לא ברור מתי המוזיקה של מיטשל תוסר מהאפליקציה. הנציגים של ספוטיפיי ומיטשל טרם הגיבו לנושא לפניות שקיבלו מכלי תקשורת אמריקנים.
יאנג איים להסיר את המוזיקה שלו מספוטיפיי במכתב פתוח ביום שני האחרון, כאשר הפנה אצבע מאשימה לבעל הפודקאסט ג'ו רוגן בעקבות הצהרותיו נגד החיסון לקורונה. נכון לעכשיו, כשנכנסים לדף האמן שלו, אין אפשרות למצוא אף אחד מהאלבומים שלו, שהוסרו בינתיים מהפלטפורמה.
2 צפייה בגלריה
 ניל יאנג
 ניל יאנג
המוזיקה שלו כבר הוסרה מהאפליקציה. ניל יאנג
(צילום: AP)
הסערה החלה, כאמור, בעקבות הפודקאסט של ג'ו רוגן, The Joe Rogan Experience, שנחשב לאחד מהפודקאסטים הפופולריים ביותר שקיימים היום בספוטיפיי, עם כ-11 מיליון מאזינים מדי יום. ב-2020 שילמה ספוטיפיי 100 מיליון דולר על מנת לשדר אותו בלעדית. בפרק ששודר ב-31 בדצמבר התארח בפודקאסט ד"ר רוברט מאלון, אחד ממפתחי טכנולוגיית חיסוני ה-mRNA, אותו סוג חיסונים המשמש כבסיס החיסון נגד הקורונה, ומי שמוכר בארצות הברית כאדם סקפטי המקדם תיאוריות לא מבוססות על החיסונים.
בעקבות כך, קבוצה של 270 רופאים ומומחי בריאות נוספים כתבו מכתב לספוטיפיי הקורא להם "לצמצם את התפשטות המידע השגוי בפלטפורמה שלה". מאלון נחסם בצמוד לעליית הפרק ברשתות החברתיות טוויטר ולינקדאין ובנוסף הקלטות שלו מאותו הפרק הוסרו מיוטיוב לאחר שהועלו לפלטפורמה על ידי גורם צד שלישי, בעקבות הטענה שהפיץ מידע מוטעה נגד החיסונים.