לאחר שמספר נשים התלוננו על תקיפה מינית, להקת רמשטיין צפויה להגביר את האבטחה בסיבוב ההופעות הנוכחי, ואף הודיעה כי תבטל מספר אירועי אפטר פרטי שהיו אמורים להתקיים לאחר ההופעות. הלהקה התייחסה להאשמות והצהירה כי היא "לוקחת את הנושא ברצינות רבה", מגנה כל צורה של התעללות ושמעריציה יכולים להרגיש בטוחים - בזמן הופעה וגם אחריה.
1 צפייה בגלריה
להקת רמשטיין
להקת רמשטיין
להקת רמשטיין
(צילום: Andreas Rentz / Staff)
שינוי הנהלים מגיע לאחר שמעריצה של הלהקה, שלבי לין, סיפרה בעמוד האינסטגרם שלה שסוממה במהלך הופעה שהתקיימה בוילנה, וכאשר הגיעה אל מאחורי הקלעים, סולן הלהקה, טיל לינדמן, שאל אותה אם היא רוצה לקיים עימו יחסי מין. לאחר שסירבה והלכה מהמקום, גילתה כמה חבלות על גופה, שלדבריה לא היו שם לפני ההופעה.
עוד אמרה כי לינדמן מזג לה שוטים של טקילה ומאז הזיכרון שלה "פשוט נמחק", כאשר יום למחרת סבלה מהקאות, שנגרמו, לדבריה, בגלל סמים שהוכנסו למשקה ששתתה. לין לקחה חלק ממועדון מעריצות של הלקה שנקרא "שורה אפס", שבו הן זוכות להיכנס אל מאחורי הקלעים בזמן הפסקה או לאחר ההופעה.
במהלך סוף השבוע האחרון, מספר עיתונים גרמניים פרסמו חקירות עצמאיות שמבוססות על דיווחים דומים מצד מעריצות נוספות של הלהקה, שטענו שגם הן סוממו ועברו הטרדה במהלך ההופעה. אותן נשים נמצאות אף הן במועדון המעריצות המדובר של ההלקה, שבו הן זוכות בין היתר לעמוד בשורה הראשונה במהלך הופעות.
הלקה הגיבה לנושא בעמוד הטוויטר וכתבה: "אנחנו שוללים את האפשרות שמה שנטען התרחש בסביבה שלנו. לא ידוע לנו על חקירה רשמית בעניין". אך הפרשה הצליחה לעורר סערה ברחבי הרשת, וסולן הלהקה אף מחק את חשבון האינסטגרם שלו באותו סוף שבוע. מספר חברות הודיעו כי החליטו לעצור את שיתוף הפעולה עם לינדמן, בהן הוצאת ספרים גרמנית, שהוציאה בעבר שני ספרי שירים של הסולן.
רמשטיין הוקמה ב-1994 ומשלבת יסודות של מטאל ומוזיקה אלקטרונית. הלהקה ידועה בסגנונה הבוטה ובמיצגים משוכללים המוצגים בהופעותיהם. בינואר 2022 הופיע סולן הלהקה, טיל לינדמן, בישראל, יחד עם להקת הסולו שלו, לינדמן.