כנס SXSW באוסטין טקסס, נודע כאירוע שמקדם חדשנות טכנולוגית ותרבותית. ככזה, מארגניו הרשו לעצמם לקבל החלטה מפתיעה השנה: לפתוח את פסטיבל הקולנוע עם הקרנה של פיילוט לסדרת טלוויזיה. על פניו בחירה מפתיעה, אבל לא כשמדובר במקרה של "בעיית שלושת הגופים" (3 Body Problem), העיבוד של יוצרי "משחקי הכס" דיוויד בניוף ודי.בי. ווייס לרב-המכר מאת הסופר הסיני ליו צישין.
3 צפייה בגלריה
מתוך "בעיית שלושת הגופים"
מתוך "בעיית שלושת הגופים"
מתוך "בעיית שלושת הגופים"
(באדיבות נטפליקס)
ההפקה המרהיבה של נטפליקס, אותה הוציאו לדרך המפיק הישראלי רם ברגמן ושותפו היצירתי ריאן ג'ונסון, צפויה להיות אחד מהאירועים הטלוויזיוניים הגדולים של 2024 והיא תצא לדרך במעמד הפתיחה של SXSW ב-8 במרץ. העלילה כורכת יחדיו זמנים ומרחבים שונים מסין של שנות ה-60 ועד היום, ובמרכזה קבוצת מדענים המלווים בלש בניסיון לזהות את האיום הגדול ביותר על האנושות ולמגרו. בהפקה המרשימה מככבים ג'ובן אדפו, רוזלינד צ'או, אלכס שארפ, בנדיקט וונג וגם ג'ון ברדלי, ליאם קאנינגהם וג'ונתן פרייס, בוגרי "משחקי הכס".
עוד בהכרזה על תוכנית הקולנוע בפסטיבל השנה נכללים גם סרטים שמיועדים למסך הגדול, בראשם קומדיית האקשן The Fall Guy של דיוויד לייטץ'. מדובר בעיבוד קולנועי עדכני לסדרה האהובה משנות ה-80 בה גילם לי מייג'רס פעלולן שעושה גם את העבודה מחוץ לסט הצילומים. ריאן גוסלינג, שפרח לאחרונה כקן בסרט "ברבי", ייקח על עצמו את דמות הפעלולן קולט סייברס שגילם מייג'רס באייטיז (וצפוי לשוב בגיל 84 לתפקיד אורח בסרט). עוד בצוות השחקנים הנוצץ של ההפקה בולטים אמילי בלאנט ("אופנהיימר), אהרון טיילור-ג'ונסון ("קיק אס"), סטפני הסו ("הכול בכל מקום בבת אחת"), וינסטון דיוק ("הפנתר השחור"), האנה וודינגהם ("טד לאסו") וטרסה פאלמר ("ליל המכשפות").
3 צפייה בגלריה
מתוך The Fall Guy
מתוך The Fall Guy
מתוך The Fall Guy
(באדיבות Universal Pictures)
עוד ברצועת הבכורות הנוצצות של SXSW גם הדרמה הקומית Babes שביימה פמלה אדלון וכתבו ג'וש רבינוביץ' ואילנה גלייזר ("ברוד סיטי"), שמגלמת אישה שנכנסה להריון ממפגש מיני מזדמן ומנסה להסתגל למצבה המשפחתי השברירי בעזרת חבריה הנשואים. עוד משתתפים בהפקה - סנדרה ברנרד, ג'ון קרול לינץ' ואוליבר פלאט.
3 צפייה בגלריה
מתוך Grand Theft Hamlet
מתוך Grand Theft Hamlet
מתוך Grand Theft Hamlet
(צילום: יחסי ציבור)
הכנס העצום, שמארח גם פעילות של קהילת ההייטק וכן פסטיבל מוזיקה, סטנד-אפ וגיימינג, יכלול גם כמה סרטים תיעודיים מעניינים מאוד. ביניהם MoviePass, MovieCrash של מוטא עלי בהפקת מארק וולברג, שחוזר לניסוי היומרני של חברת מוביפאס שהציעה לחובבי הסרטים מנוי שיאפשר להם לרכוש כרטיסים לבתי הקולנוע בעלות מגוחכת של כעשרה דולרים לחודש. הסרט יסקור איך המיזם נטול היהגיון הכלכלי, שהיה אמור להציל את תעשיית הקולנוע בארצות הברית, קרס לתוך עצמו. דוקו מסקרן במיוחד הוא Grand Theft Hamlet של פיני גרילס וסם קריין שעוקב אחרי שני שחקנים שנחושים להעלות את גרסתם למחזה השייקספירי "המלט" בתוך העולם הווירטואלי של משחק המחשב האלים Grand Theft Auto.