תחקיר חדש שפורסם אמש (ג') נגד תוכנית הריאליטי Love Is Blind ("האהבה היא עיוורת") של נטפליקס, חושף עדויות של מתמודדים על תנאי מחייה קשים לצד קשיים נפשיים שלא זכו למענה ראוי.
3 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת"
מתוך "האהבה היא עיוורת"
מתוך "האהבה היא עיוורת" עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אתר החדשות Business Insider חשף עדויות של מספר מתמודדים שהשתתפו בתוכנית שעונתה הרביעית הסתיימה זה עתה. בין אלו נמצאת עדותה של דניאל רוהל מעונתה השנייה של הסדרה שהצהירה כי היא הופתעה שעברה את המיון הפסיכולוגי המקדים, מאחר שלטענתה חשפה ניסיון התאבדות מעברה. רוהל, שנישאה בתוכנית לניק תומפסון ולאחר מכן התגרשה ממנו, טענה שבמהלך הצילומים היא ניסתה לעזוב לאחר התקף חרדה, שבעקבותיו התחבאה בארון כדי להתחמק ממצלמות נסתרות. היא סיפרה שאמרה למפיקים שהיא לא מרגישה מספיק יציבה נפשית כדי להישאר: "המשכתי להגיד להם, 'אני לא סומכת על עצמי. ניסיתי להתאבד בעבר. יש לי מחשבות אובדניות. אני לא חושבת שאוכל להמשיך בזה'".
האירוע קרה בשלב ירח הדבש של הסדרה אחרי שרוהל לא יכלה להצטרף לאחד האירועים בשל חשש שהיא חולה בקורונה. כשתומפסון חזר לחדר וגילה מה קרה, הוא הוריד את המיקרופון שלו וזרק אותו על המפיקים. לדבריו, הוא הודיע להם שהם סיימו עם התוכנית ונמאס להם להיות מנוצלים. אבל המפיקים שכנעו אותם להישאר, הבטיחו להם שהם יוצגו בתוכנית באור חיובי והוסיפו אמירות כמו: "אתם סיפור האהבה" והשוו אותם לדמויות מוכרות ואהובות מהעונה הקודמת.
3 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת" עונה 2
מתוך "האהבה היא עיוורת" עונה 2
דניאל רוהל וניק תומפסון. מתוך "האהבה היא עיוורת" עונה 2
(צילום: נטפליקס)
טענות נוספות שעלו כאמור בדו"ח הן שלמשתתפים לא הייתה מספיק גישה למזון ולמים. מתמודדת מהעונה הראשונה, דניאל דרואין, טענה שהם חוו "מחסור שינה אמיתי", והוסיפה: "זה הרגיש שהם עושים את זה בכוונה כי הם מנסים לשבור אותך. הם רוצים אותך בקצה שלך".
כמה מתמודדים טענו שהארוחות לא היו מספיקות ושהגישה למים הייתה מוגבלת. "אני זוכרת שבכל פעם שהיינו מגיעים למטבח המטורף, הייתה ביצה קשה אחת וזה היה כמו מאבק לראות מי באמת יכול להשיג את הדברים", הוסיפה רוהל. עוד נטען שכמה מהכיורים על הסט לא עבדו, אז המתמודדים נאלצו לבקש מעוזרי הפקה להביא להם מים בבקבוק. עוזר הפקה העיד שכמה בקשות למים לא נענו בשל החלטה של מפיק שהיה מציע לתת אלכוהול במקום.
כתבות נוספות במדור טלוויזיה:
הדו"ח מגיע כשנה לאחר שג'רמי הארטוול, שהתמודד בעונה השנייה של הריאליטי, תבע את נטפליקס ואת מפיקי התוכנית בטענה שאלו הפרו חוקי עבודה, טיפחו "תנאי עבודה לא אנושיים" ושילמו למשתתפים פחות משכר מינימום. הארטוול אמר כעת כי אסור שתעשיית הריאליטי תצליח להתחמק מההאשמות הללו בדבר "ניצול והתעללות רגשית ופסיכולוגית בבני אדם למטרות רווח". עוד הוסיף כי הוא מתכנן להקים קבוצת תמיכה ללא מטרות רווח כדי לסייע למתמודדי ריאליטי בהווה, בעבר ובעתיד להבין טוב יותר את זכויותיהם ולהימנע מניצול.
3 צפייה בגלריה
מתוך "האהבה היא עיוורת" עונה 2
מתוך "האהבה היא עיוורת" עונה 2
מתוך "האהבה היא עיוורת" עונה 2
(צילום: נטפליקס)
Kinetic Content, מפיקי "האהבה היא עיוורת", הגיבו לדברים באתר "וראייטי" ואמרו: "חברת ההפקה שלנו רואה חשיבות עליונה ברווחת המשתתפים שלנו. יש לנו פרוטוקולים קפדניים שנועדו לטפל בכל אדם לפני, במהלך ואחרי הצילומים".