פרסום ראשון: אמנית הפרפורמנס, מהמובילות בעולם, מרינה אברמוביץ' ביקרה היום (ד') במוזיאון תל אביב בדרך לתערוכת ענק לראשונה בישראל. התערוכה צפויה להתקיים בעוד כשנה וחצי.
את הסיור ערכה בליווי מנכ"לית המוזיאון, טניה כהן-עוזיאלי, האוצרת הראשית מירה לפידות, האוצר הבינלאומי סרג'יו אדלשטיין ומנהל גלריית ליסון, קלאוס רובנהאגן.
אברמוביץ' נמצאת בארץ בימים אלה לרגל קבלת תואר ד"ר לשם כבוד מטעם אוניברסיטת חיפה: "בהוקרה על מפעל חייה כאמנית נועזת, כמובילת מגמות בתחום אמנות המיצג ועל היותה מודל לחיקוי ומקור השראה לאמנים צעירים בכלל ולאמניות בפרט", כפי שנמסר בהצהרה לעיתונות. ביוני 2023 היא תקיים פרפורמנס באוניברסיטה.
אברמוביץ', מי שמכונה כיום "פטרונית" של אמנות המיצג ושקידמה את מעמדה בתרבות המודרנית, החלה את דרכה האומנותית בשנות ה-70. הגוף האנושי ומגבלותיו היו חלק מרכזי במיצגים שלה מתחילת דרכה ועד היום. עבודותיה מציגות עירום ואינטימיות בצורה נועזת - בשורה של מיצגים שנויים במחלוקת היא אף מזמינה את הקהל להתבונן בה ולגעת בה ובבן זוגה. האמנית מציבה את הגוף שלה בתנאים מאתגרים על מנת לייצר אמירה על ניצחון הרוח אל מול הגוף.
אברמוביץ' נולדה בבלגרד בשנת 1946, להורים פרטיזנים, שנלחמו בכיבוש הנאצי. היא יוצרת כבר כחמישה עשורים, וזכתה בפרסים יוקרתיים רבים ברחבי העולם, בהם אריה הזהב להופעה הטובה ביותר בבינאלה ב-1997. בשנת 2021, זמן קצר לפני פלישת רוסיה לאוקראינה, יצרה אברמוביץ' מיצג בשם The Crystal Wall of Crying במרכז להנצחת השואה בבאבי יאר, לזכרם של הנרצחים בטבח. כיום יש בשמה מוסד הנותן בית לאמנים צעירים מכל התחומים - קולנוע, מוזיקה, פיסול ועוד -בשם "מוסד מרינה אברומוביץ'", אותו היא הקימה ב-2013.
גם הטרנדים העדכניים בעולם העיצוב לא פוסחים על אברומוביץ' שהשיקה ביולי האחרון קולקציית NFT. בריאיון ל-The Art Newspaper ציינה כי "גם אומנות פרפורמנס היא בבסיסה לא חומרית, אי אפשר למסגר אותה ולתלות על הקיר".