השחקן דייויד מקאלום הלך לעולמו אתמול (ב') בניו יורק, שישה ימים אחרי יום הולדתו ה-90. לפי הדיווחים, הדבר קרה כתוצאה מ"סיבות טבעיות".
2 צפייה בגלריה
דייויד מקאלום
דייויד מקאלום
דייויד מקאלום
(צילום: Pascal Le Segretain / GettyImages)
"דייויד חי חיים גדולים, מלאים וארוכים", ספד לו כוכב NCIS מארק הרמון, "חשתי יראה כשפגשתי אותו לראשונה, ולכולנו בתוכנית היה את הכבוד לעשות את הסימון שלנו לצידוץ. ניחומים למשפחתו".
גם השחקן מייקל וות'רלי, אשר כיכב ב-NCIS לצד מקאלום, ספד לו כשצייץ: "דייויד מקאלום הפך כל רגע לחשוב, בחיים ועל הסט. בואו נרים כוס ונחגוג אדם מצחיק, פנטסטי ואותנטי. יש לי שלוש חתימות: קונרי, טוני בנט ומקאלום".
מקאלום, יליד סקוטלנד, החל לשחק בטלוויזיה הבריטית בראשית שנות ה-50 אך פרץ בשנות ה-60 כאשר כיכב בסדרת הריגול הקומית הפופולרית The Man From U.N.C.L.E, שם כיכב בתור הסוכן החשאי הרוסי הנועז אילייה קורייקין.
2 צפייה בגלריה
דייויד מקאלום ב-The Man From U.N.C.L.E
דייויד מקאלום ב-The Man From U.N.C.L.E
דייויד מקאלום ב-The Man From U.N.C.L.E
(צילום: GettyImages / Harry Benson / Stringer)
מקאלום, שהיה מועמד פעמיים לפרס האמי על תפקידו בסדרה המצליחה, המשיך לנהל קריירה יציבה במהלך העשורים הבאים, אולם ב-2003 מצא את עצמו שוב בסדרת להיט כאשר לוהק לדרמת המשטרתית NCIS, שעד מהרה הפכה לאחת מהסדרות הנצפות ביותר בעולם - ונותרה כזאת במשך שנים.
מקאלום כיכב ביותר מ-20 מעונותיה של NCIS, שבה גילם את דמותו של מומחה המז"פ דוקטור דאקי מאלארד. במקביל, תרם את קולו לשלל יצירות אנימציה, ביניהן סדרת הילדים "בן 10" ומספר סרטי אנימציה של די.סי הסובבים את דמותו של באטמן, שבהם גילם מקאלום את משרתו אלפרד פניוורת'.
מקאלום הותיר אחריו אישה, קתרין שלה נישא לפני 56 שנה, ארבעה ילדים ושמונה נכדים.