המלחין הנודע דני אלפמן, שכתב עשרות נעימות אייקוניות לטלוויזיה ולקולנוע - בין היתר את נעימת הפתיחה של "משפחת סימפסון" ואת המוזיקה ל"באטמן" של טים ברטון, "ספיידרמן", ואת הפסקול ל"וונסדיי" - נתבע בגין הפרת חוזה של הסדר פשרה עם מלחינה שטוענת שהוא הטריד אותה מינית.
2 צפייה בגלריה
דני אלפמן
דני אלפמן
דוחה את כל הטענות ההאשמות נגדו. דני אלפמן
(צילום: AP)
בתחקיר חדש שעלה ב"רולינג סטון" נטען כי אלפמן הטריד מינית את נומי עבאדי, פסנתרנית ומלחינה מועמדת לגראמי, ב-2015 וב-2016. אלפמן, מצידו, דוחה את הטענות, וכעת עבאדי תובעת אותו על הפרה של החוזה בין השניים כיוון שלא העביר לה את כל התשלומים שהוסכמו ביניהם, בסך כולל של 830 אלף דולר.
בנובמבר 2017 התלוננה עבאדי נגד אלפמן וטענה בין היתר שהוא חשף את עצמו בפניה ואף אונן מולה מספר פעמים - כך לפי דו"ח משטרתי שנחשף כעת על ידי המגזין האמריקני. הוא בתגובה דחה את כל ההאשמות נגדו והוסיף כי לא חשף את עצמו או אונן מול עבאדי מעולם. אלפמן תיאר את היחסים ביניהם כ"אפלטוניים" והוסיף כי "עבאדי ניסתה לפתות את אלפמן בעצמה והחליטה לנקום לאחר שלא נכנע לחיזוריה".
"איך אני מגיב להאשמות כה חמורות כשלטעון שאני חף מפשע זו לא הגנה קבילה?", הוא אמר ל"רולינג סטון". "זה מייסר שקריירה בת 50 שנה תושמד ברגע אחד כתוצאה מהאשמות אכזריות ושקריות על התנהגות מינית בלתי הולמת. ההאשמות של גברת עבאדי פשוט לא נכונות. הרשיתי למישהי להתקרב אליי בלי לדעת שאני התאהבות הנעורים שלה, ושהכוונה שלה הייתה לפרק את הנישואים שלי ולהחליף את אשתי (השחקנית ברידג'ט פונדה). כשהיא הבינה שאני רוצה להתרחק ממנה, היא הבהירה שהיא רוצה שאשלם לה כדי שזה יקרה. הרשיתי לקשר ידידותי לא מומלץ להסתיים בתוצאה מרחיקת-לכת, והטעות הזו בשיפוט היא לחלוטין אשמתי. אין דבר לא ראוי או שגוי שעשיתי, ועורכי הדין שלי יוכיחו שההאשמות נגדי שקריות".
עורך דינה של עבאדי, ג'ף אנדרסון, אמר ל"וראייטי" בתגובה: "אלפמן טען שיחסיו עם נומי עבאדי היו אפלטוניים ובהסכמה. דבריו הזויים. שום דבר לא היה אפלטוני ביניהם. זה היה מוזר".
2 צפייה בגלריה
דני אלפמן
דני אלפמן
"אין דבר לא ראוי או שגוי שעשיתי". דני אלפמן
(צילום: AP)
עבאדי עצמה לא התייחסה למקרה ולתחקיר של "רולינג סטון", וכאמור הגיעה להסכם פשרה עם אלפמן לפני כחמש שנים, ובו נקבע כי הוא ישלם לה 830 אלף דולר כדי לסגור את העניינים ביניהם מחוץ לכתלי בית המשפט. אתמול היא הגישה את התביעה נגד המלחין בן ה-70 על הפרת חוזה לאחר שאלפמן לא עמד בהתחייבויותיו.
כחלק מהתחקיר של "רולינג סטון" מספר אחד מחבריה של עבאדי על היחסים שלה עם אלפמן: "הוא היה עבורה מנטור. היא לא הבינה באותו זמן שהוא לחלוטין עובר את הגבול". חבר נוסף טען: "הוא אמר שהוא רוצה להראות לה את עצמו האמיתי. כנראה שזה אומר מבחינתו להסתובב המון בעירום".
מטעמו של אלפמן נמסר: "בזמן שאנו לא יכולים להגיב על תביעה שטרם קיבלנו, העובדה שהיא הגיעה לתקשורת לפני שהתקבלה על ידי הנאשם מראה שזהו עוד תרגיל בקמפיין שנמשך שנים במטרה להוציא כסף ממר אלפמן ומשפחתו. ההאשמות הללו הן חסרות כל בסיס".