"אין לי ארץ אחרת" נבחר לשיר של המדינה על ידי גולשי "ידיעות אחרונות" ו-ynet, לרגל ועידת "האנשים של המדינה" שנערכה הערב בבנייני האומה בירושלים. צפו בגלי עטרי מבצעת אותו בוועידה:
גלי עטרי מבצעת את "אין לי ארץ אחרת", השיר של המדינה, בועידת "האנשים של המדינה"
(במאי: בני כרמלי, צילום: סנטרל הפקות)
השיר, שהולחן על ידי קורין אלאל, נכתב על ידי אהוד מנור כתגובה מאוחרת למותו של אחיו הצעיר במלחמת ההתשה. אריק סיני אמור היה לבצע את השיר, אולם הוא ויתר עליו ומי שהקליטה אותו לראשונה היא גלי עטרי בשנת 1986. לאורך השנים הוא גם בוצע על ידי יזהר כהן, הבנימינים ומנור עצמו. עם יציאתו נתפס השיר כשיר מחאה נגד המעורבות הישראלית בלבנון, ובמהלך השנים אומץ על ידי מחאות שונות.
2 צפייה בגלריה
גלי עטרי
גלי עטרי
גלי עטרי מבצעת את "אין לי ארץ אחרת" בועידת "האנשים של המדינה"
(צילום: יואב דודקביץ')
"אני לא מתפלאת על הבחירה הזאת בעיתוי הנוכחי", אמרה עטרי, "אני מוכרחה להגיד ש'אין לי ארץ אחרת' זה שיר שאני חושבת שכל מדינת ישראל אוהבת. כל האזרחים במדינת ישראל אוהבים בלי יוצא מן הכלל. וכל פעם השיר הזה מרים ראש כשקורה איזה משהו, קשיים במדינה, משבר. כמו למשל מה שקורה עכשיו, אז זה שוב מרים ראש ורלוונטי מתמיד. תודה לכל המצביעים והמצביעות. השיר של המדינה, אין כבוד גדול מזה".
אנשים מכל הקשת הפוליטית - משמאל ומימין - ציטטו לא פעם שורות מהשיר והעניקו לו פרשנות משלהם באופן שמבטא את עמדותיהם. לפני כשנתיים, כשבוע לאחר הסתערות מפגינים על הקפיטול בעקבות תוצאות הבחירות בארצות הברית, יו"ר בית הנבחרת ננסי פלוסי ציטטה מספר שורות מהשיר, ועשתה זאת שוב בשנה שעברה כחלק מנאומה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון במדינה נגד זכות ההפלה של נשים.
2 צפייה בגלריה
גלי עטרי
גלי עטרי
גלי עטרי בועידת "האנשים של המדינה"
(צילום: יריב כץ)
לכבוד יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל עורכת קבוצת "ידיעות אחרונות" את ועידת "האנשים של המדינה". את הוועידה מנחים נלי תגר ואביב אלוש ולוקחים בה חלק שרים, אנשי תרבות, רוח, ספורט ועוד.