בפוסט מפתיע למדי, שפורסם בעברית רווית טעויות ושגיאות דקדוק, קניה ווסט התנצל היום (ג') ברשתות החברתיות בפני הקהילה היהודית בעקבות שלל האמירות האנטישמיות שנאמרו על ידיו בשנים האחרונות: "אני מתנצל בכנות לקהילה היהודית על כל התפרצות לא מכוונת שנגרמה על ידי מילותיי או פעולותיי".
1 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: Getty Images)
"זה לא היה כוונתי לפגוע או להוריד מכבוד, ואני מתחרט מאוד על כאב שאולי גרמתי", המשיך בפוסט - היחיד שמופיע בעמוד האינסטגרם שלו נכון לכתיבת שורות אלה. "אני מחויב להתחיל עם עצמי וללמוד מהחוויה הזו כדי להבטיח רגישות והבנה גדולה יותר בעתיד. סליחתכם חשובה לי, ואני מחויב לתיקון ולקדם אחדות".
בשנים האחרונות, הקריירה של ווסט ספגה כמה מהלומות, חלקן בשל דעות אנטישמיות חריפות שהביע הראפר כבר ב-2022. כך למשל שיתף אז ברשתות החברתיות שהילדים שלו לומדים בבית ספר שמציין את חג הקוואנזה ואמר: "אני מעדיף שהילדים שלי יכירו את חנוכה במקום את קוואנזה. ככה לפחות זה יגיע עם קצת יתרונות כלכליים" - אמירה שמהדהדת סטיגמה אנטישמית חזקה על פיה יהודים שולטים בכלכלת העולם.
לאחר ציוצים נוספים וכן פרסום של קטעים מריאיון עימו - הוא נחסם מאינסטגרם וטוויטר, וכן אדידס, בלנסיאגה ועוד ביטלו ואת שיתופי הפעולה המסחריים שלהן איתו. גם סוכנות CAA הודיעה כי לא תייצג אותו יותר, וסרט דוקו שתוכנן להצטלם עליו בוטל.
גם בחודשים האחרונים חולל סערות נוספות כשבספטמבר האחרון דלף שיר נוסף שלו בשם "ישראל" שבו הוא שר על מפגש עם השטן ועל "משה הכו*י" (Nig**r Moses). בחודש שעבר, אף פרסם את שירו Vultures ("נשרים") - שיר שבו לוקחים חלק גם הראפרים טיי דולה סיין וליל דורק - שם הוא שר: "איך אני יכול להיות אנטישמי? בדיוק ז***תי כלבה יהודייה". בחלק אחר של השיר, הוא מתייחס למנהלו לשעבר, סקוטר בראון היהודי, ואומר: "בדיוק ז***תי את הכלבה של סקוטר", ובהמשך מזכיר את הטבח בתיכון קולומביין מ-1999.