הזמרת והיוצרת קרן פלס הופיעה אמש (שבת) מול מתנגדי המהפכה המשפטית בתל אביב, בחירה שעלתה לה במחיר כבד, לדבריה, כך חשפה לראשונה בעמוד האינסטגרם שלה מספר שעות לאחר ההפגנה.
1 צפייה בגלריה
קרן פלס, טקס פרסי אקו"ם
קרן פלס, טקס פרסי אקו"ם
"לאישה אין כרגע את הלגיטימציה לשתוק רק בשביל שכולם יאהבו אותה". קרן פלס
(צילום: מוטי קמחי)
"בתחילת דרכי לימדו אותי שאסור לאמנים להביע עמדה כי יהיה לזה מחיר. בהמשך זה אפילו עוד יותר החמיר, עד כדי כך ש'שמאלני' ו'ימני' הפכו לקללות שנזרקות משמאל לימין ולהיפך. גדלתי בבית מסורתי, מדקלמת את הקידוש בעל פה וחירות הפרט קדושה בעיניי. אין צורה אחת לאמונה, לא כל הדתיים מסכימים ביניהם ולא כל החילונים חיים כאילו אין להם אלוהים. אנחנו אינדיבידואלים שביחד הופכים לקולקטיב. גורלנו אחד. אין לנו ארץ אחרת ולארץ אין אחרים מלבדנו".
לכתבות נוספות בנושא:
עוד הוסיפה כי לפני שבועיים הניפה על הבמה דגל שמזוהה עם ההתנגדות לממשלה הנוכחית, "שבעיני ובעיניי רבים מכילה גורמים קיצוניים שמסוכנים לביטחון של כולנו. חשוב שגם מי שלא מסכים, ישמור על זכותו של האחר להשמיע קול, ושנצא פה אחד נגד אלימות מכל סוג".
כאמור, הזמרת כתבה גם על המחיר ששילמה בעקבות החלטתה להשתתף במחאה: "קיללו אותי ושלחו לי הודעות נאצה מבהילות, לא כי אני חלשה, אלא כי עוצמת השנאה יכולה להשמיד אפילו אהבה עזה", כתבה ואף הסבירה שהחשש שלה להשתתף בהפגנה נבע בין היתר מהסיבה שהיא עדיין נמצאת בתהליך החלמה ממה שכינתה "שנתיים של גיהינום פיזי".
"מאיימים שלא יבואו לשמוע אותי, כלכלת משפחתי בסכנה, מפעל חיי, עדיף לשתוק. בצהריים תפסתי את עצמי על חם - 'אל תתני לאלימות לשלוט בך. מי שבאמת מקשיב מכל הלב שומע את השיר האמיתי שלך'. ככה מצאתי את עצמו מטפסת את מדרגות הבמה, עטופה בדגל ישראל, שרה מול הקהל הגדול ביותר שזכיתי לעמוד מולו את ההמנון של המדינה שזכיתי לחיות בה.
"אם אני אשתוק מה תגיד אישה שחוטפת איומים? איך ידברו אחרים בלי מיקרופון? למה מגיע לי קהל, שמישהו בכלל יקשיב לי, אם אני לא מוכנה לדבר? עבריינים מורשעים לא אמורים להיות חברי כנסת, ומי שיש נגדו כתב אישום לא יכול להיות מנהיג המדינה. זאת לא עמדה פוליטית, זאת אני שלא מפחדת לעמוד על דעתי. לאישה אין כרגע את הלגיטימציה לשתוק רק בשביל שכולם יאהבו אותה".
זוהי לא הפעם הראשונה שהזמרת מגיבה לנושא המהפכה המשפטית, כאשר בהופעתה האחרונה בהאנגר 11, בזמן שביצעה את השיר "רק אלוהים ישפוט אותי", לבשה את הבגד האדום ואת הכובע הלבן של מדי השפחות המזוהים מהסדרה "סיפורה של שפחה", שהפכו לאחד מסמלי המאבק הבולטים ביותר במחאה נגד הרפורמה.