לאחר שאמש (ד') שודרה בתוכניתם של אראל סג"ל ושמעון ריקלין בדיקה של ד"ר ליעד לוי שבה חילק את הנרצחים והחטופים ב-7 באוקטובר, לפי עמדותיהם הפוליטיות, ואמר כי מצביעי שמאל נרצחו פי עשרה ממצביעי ימין, הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה לערוץ 14.
מתוך התוכנית של אראל סג"ל ושמעון ריקלין
(מתוך ערוץ 14)
במסגרת התוכנית הציג לוי את המחקר שערך בנושא האם תפיסת העולם הפוליטית של תושבים מעוטף עזה, הצילה אותם או גרמה להם לנזק או ליתרון במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "השידור והאמירות השונות שהובאו בו טומנות בחובן פגיעה לכאורה בזכר ובכבוד הנרצחים, ולהבדיל בכבוד החטופים החיים כמו גם נפגעי מתקפת הטרור הנפשעת ב-7 לאוקטובר, ופגיעה ברגשות משפחות הנרצחים, החטופים ונפגעי המתקפה, בגוף ובנפש, כמו גם בכלל הציבור", נמסר בהודעת הרשות השנייה.
עוד הוסיפו כי זוהי "הפרה לכאורה בין היתר כיוון שהשידור אינו מבחין הבחנה ברורה בין דיווח עובדתי לבין הבעת דעה, פרשנות או ניתוח, פגיעה בטעם הטוב, בכבודו של אדם או ברגשות הציבור. בעקבות השידור התקבלו ברשות השנייה עד כה 800 פניות ציבור בנושא וממשיכות להגיע פניות נוספות".
1 צפייה בגלריה
מתוך התוכנית של אראל סג"ל ושמעון ריקלין
מתוך התוכנית של אראל סג"ל ושמעון ריקלין
מתוך התוכנית של אראל סג"ל ושמעון ריקלין
(צילום מסך, ערוץ 14)
כזכור, בשידור אתמול, ד"ר לוי הסביר כי הוא שם לב ל"תופעה" שאירעה ב-7 באוקטובר, אז "רואים יישובים סמוכים מאוד - אולי קילומטר אחד מהשני: ביישוב אחד שואה, וביישוב אחר בודדים נהרגו - ואפילו נהרגו בקרב. זאת אומרת, הכמות גם הצביעה על 'איכות המוות', על כמה נורא היה המוות". עוד הוסיף לוי והסביר כי הוא שם לב להבדלים פוליטיים בין היישובים הסמוכים הללו ואמר כי "המסה של ההרוגים והנרצחים יושבים על מה שנראה לי כמו ישובים שהצביעו לשמאל". לפי הבדיקה המקוממת שהציג, נרצחו פי עשרה מצביעי שמאל מאשר מצביעי ימין. לוי הוסיף כי "אלו התוצאות", וכי זו איננה פרשנות.
מטה משפחות החטופים הביע זעזוע מהפרסום, ומסר בין היתר כי "מדובר בפרסום מניפולטיבי, מפלג, שקרי ומתיר דם". המטה לא היה היחידי שזועזע מהדברים שנאמרו בשידור כאשר הקטע עורר תגובות זועמות ברשתות החברתיות. "התעמולה של ערוץ 14 היא סכנת נפשות. במקום לדבר על מי שהפקירו ומסרבים לקחת אחריות בעודם מובילים את המדינה לכישלון המוחלט הם רוקדים על הדם. ככה נראית ירידה מהפסים. לדראון עולם", צייצה חברת הכנסת נעמה לזימי ב-X (טוויטר לשעבר). ראש האופזיציה יאיר לפיד שיתף את השקופית שעוררה סערה וכתב: "כבר ראיתי סקרים דוחים ונוראים בחיי, אבל זה השיא". "אין לבור הביוב שנקרא ערוץ 14 תחתית. סוחרים בדם בשם אדונם", כתב גולש אחר. ומשתמשת נוספת כתבה, "'המחקר' שהציג ערוץ 14 הוא לא פחות מפשע נגד האנושות".