כוכבי התוכנית "זהו זה!" הכריזו היום (ב') במהלך מסיבת עיתונאים בתל אביב על מסע הופעות מוזיקלי ברחבי הארץ.
1 צפייה בגלריה
חברי "זהו זה!" (מימין לשמאל: גידי דוב, אבי קושניר, שלמה בראבא, דוב'לה גליקמן, מוני מושונוב)
חברי "זהו זה!" (מימין לשמאל: גידי דוב, אבי קושניר, שלמה בראבא, דוב'לה גליקמן, מוני מושונוב)
חברי "זהו זה!" מימין לשמאל: גידי דוב, אבי קושניר, שלמה בראבא, דוב'לה גליקמן, מוני מושונוב
(צילום: מוטי קמחי)
המופע יעלה לראשונה ב-3 וב-5 באוגוסט באמפיתיאטרון שבקיסריה, וב-24 באוגוסט בבריכת הסולטן בירושלים. בהופעה ישתתפו כוכבי התוכנית; מוני מושונוב, דובל'ה גליקמן, גידי גוב, שלמה בראבא ואבי קושניר, ויבצעו ממיטב הלהיטים עמם הופיעו לאורך העונות בכאן בשלוש השנים האחרונות. "חמש פצצות הכישרון האלה שלידי הן חיות במה, והם הולכים להיות המופע הכי מצליח בארץ", אמר אמיר לקנר, המנהל המוזיקלי של התוכנית ושל המופע, שבו ישתתפו 11 נגנים שילוו את החמישייה.
ממאות השירים שביצעו בתוכנית החברים צפויים לבחור כ-30 שירים למופע. "נתחיל את ההופעות עם כל 100 השירים, ולאט-לאט נסנן", צחק אבי קושניר, והבטיח גם כ"40-30 דקות של מערכונים". כשנשאלו על גלגולה של "זהו זה!" לאורך השנים, ולאור המצב בארץ והמחאות על רקע המהפכה המשפטית, השיב מושנוב: "התחלנו ב-1978 כתוכנית לנוער שתדבר בשפתם. לאורך הזמן המציאות התחילה להכתיב לנו תכנים שהיינו חייבים להתייחס אליהם. הפעם הראשונה הייתה ב-1982 עם מלחמת לבנון. אז, כשהבנו שצריך לעשות תוכנית גם בזמן מלחמה - קיבלנו את האופי הנוסף של התוכנית. ניסינו להצחיק בלי יחס לסביבה, בלי מה שנקרא 'סאטירה'. ואי אפשר בלי זה. אנחנו חיים במציאות שצריך להתייחס אליה, בהומור ובחן ובדרך מאחדת. עד לימינו אנו, עם הבחירות ועם כל מה שקורה לאחרונה, דברים בפירוש נכנסו [לתוכנית] ואנחנו לא יכולים להתעלם. השירים הם נחמה גדולה. הם עושים משהו כששרים ביחד, וכשאנשים רוצים לשיר איתך ביחד", קבע.
גליקמן חיזק את דבריו, והוסיף כי "יש התמכרות מוחלטת ל'מצב'. זה הופך לשיחה העיקרית וחייב שיהיו הפוגות. אנחנו הפוגה, ומקווה שנהיה הפוגה נהדרת. אנחנו עוסקים בדבר החשוב ביותר, החיים לא נועדו לצורכי הישרדות. הדברים שאנחנו עושים, מה שנקרא, סליחה על המילה - 'תרבות', זה הדברים הכי חשובים". גם בראבא הדגיש את חשיבותו של המופע בעיקר בזמנים אלו: "יש פה הזדמנות לאירוע שהוא משחרר, מאחד, אפשרות להיות ביחד - זה מרגיש נחוץ בימים אלה".
תוכנית המערכונים הפופולרית עלתה לראשונה ב-1978 ושודרה ברציפות במשך 20 שנה עד ירידתה מהמסכים ב-1998. ב-2020, על רקע משבר הקורונה, הוכרז כי החבורה תתאחד לעונה מיוחדת בכאן, מאז שודרו כבר חמש עונות. הביצועים המוזיקליים בפרקים הפכו בשנים האחרונות חלק בלתי נפרד מהתוכנית. גידי גוב התייחס לאיחוד ב-2020, ואמר: "קרה משהו מקסים. בקורונה היינו כולנו פנויים, ואז כמובן באנו. אבל לא שיערנו מה זה הולך להיות. אנחנו בני 70, ואנחנו להקת בנים הכי מבוגרת בארץ".