יצירתו של הפסל והצייר האמריקני ג'ף קונס, הנחשב לאחד האמנים העכשוויים הידועים ביותר, התנפצה לרסיסים ביום חמישי האחרון, כאשר מבקרת נגעה בה והובילה לנפילתה, כך על פי דיווח במספר אתרים, כולל ב"ניו יורק טיימס". היצירה המדוברת היא פסל בדמות כלב בלון כחול, עשוי חרסינה דקה בגובה של 40 סנטימטרים ובשווי של 42 אלף דולרים.
2 צפייה בגלריה
כלב הבלון של ג'ף קונס
כלב הבלון של ג'ף קונס
אחד מכלבי הבלון של ג'ף קונס
(צילום: AP)
הפסל הוצב על כן שקוף לכבוד ערב הפתיחה של יריד האמנות "ווינווד" שבמיאמי. סטיבן גמסון, אמן ואספן אמנות שהיה במקום אמר כי ראה בזמן אמת את המבקרת נוגעת בפסל: "עוד לפני שהבנתי מה קורה, הגיעו לאסוף את היצירה שנשברה במטאטא ויעה".
עוד סיפר גמסון כי תחילה חשב כי מדובר באירוע מבוים, אך אז ראה את התגובה של המבקרת שגרמה להתרסקות הפסל, והבין מיד שמדובר בטעות. "כמו תאונה בכביש מהיר, כולם התחילו להתאסף מסביב וזה הפך לאטרקציה של הערב", הוסיף.
פסלי הכלבים של קונס נמצאים בגלריות ומוצגים בתערוכות ברחבי העולם בצבעים שונים - כתום, אדום, ורוד וצהוב. חלקם לא גבוהים יותר מאגרטל ממוצע ואחרים מתנשאים לגובה של עשרה מטרים. גרסת ענק של הפסל עשוי ניילון עיטרה את הבמה במספר הופעות של ג'יי זי במהלך 2017. בשנה שעברה סיפר קונס שהוא מתכנן לשלוח מספר פסלים שלו לירח. בינתיים הוא בחר שלא להגיב לאירוע.
סדריק בוארו, עובד של הגלריה שהגיע כדי להציג את הפסל סיפר ל"ניו יורק טיימס" ששמע רעש חזק כשהיצירה נפלה לרצפה והתנפצה. "החיים פשוט עצרו ל-15 דקות כשכולם הביטו מסביב", הוא אמר. נכון לעכשיו השברים מאוחסנים בקופסה וממתינים וממתינים לחברת הביטוח כדי שתעריך את הנזק. בוארו הוסיף בחיוך ש"עכשיו מספר היצירות הקיימות של קונס ירד מ-799 ל-798, מה שמעלה את הערך של אלו שעדיין נשארו שלמות. וזו בשורה טובה לאספנים".
2 צפייה בגלריה
הפסל ג'ף קונס
הפסל ג'ף קונס
הפסל ג'ף קונס
(צילום: gettyimages)