ג'רי ספרינגר, שנחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר בתעשיית הטלוויזיה העולמית, הלך לעולמו היום (ה') בגיל 79. "היכולת של ג'רי להתחבר לאנשים הייתה לב ההצלחה שלו בכל מה שהוא עשה בחייו, בין אם זה היה פוליטיקה, בשידור או סתם כשהוא צחק עם אנשים שפגש ברחוב וביקשו להצטלם איתו או להחליף עימו מילה", כך נמסר בהצהרה מטעם משפחתו.
3 צפייה בגלריה
ג'רי ספרינגר
ג'רי ספרינגר
ג'רי ספרינגר
(צילום: AP Photo/Richard Drew)
ספרינגר, שלפי דיווח TMZ נפטר לאחר מאבק בסרטן הלבלב, ידוע רבות בזכות התוכנית המצליחה "המופע של ג'רי ספרינגר", אותה הנחה במשך 27 שנה. כמו כן, בשנות ה-70 הוא אף כיהן כראש העירייה של סינסינטי שבמדינת אוהיו שבארצות הברית מטעם המפלגה המוקרטית. "אין לו תחליף והאובדן שלו כואב מאוד", הוסיפה המשפחה שסיפרה שנפטר בשלווה בביתו שליד שיקגו: "אבל השכל שלו, הלב שלו וההומור שלו יישארו בחיים".
"התעוררתי לחדשות המאוד עצובות על פטירתו של התחרות הטלוויזיונית שלי והחבר הוותיק שלי", נפרדה ממנו מגישת הטלוויזיה ריקי לייק ברשתות החברתיות, "הוא היה איש לבבי".
גם השחקנית וופי גולדברג ומגישת The View ספדה לו ואמרה שאהבה את תוכנית האירוח שלו: "אני לא מפחדת להגיד את זה, הוא היה איש נהדר וכיפי והתוכנית שלו הייתה הכי מטורפת שהיא יכלה להיות".
3 צפייה בגלריה
ג'רי ספרינגר
ג'רי ספרינגר
ג'רי ספרינגר
(צילום: Getty Images)
ספרינגר נולד בשם ג'רלד נורמן בשנת 1944 בלונדון בזמן מלחמת העולם השנייה. הוריו היו פליטים יהודים-גרמנים שנמלטו מהנאצים וסבו וסבתו נספו בשואה. כשהיה בן ארבע, משפחתו היגרה לארצות הברית, בבגרותו למד משפטים והוא אף עבד כעורך דין.
בשנת 1970 פצח בקריירה פוליטית כשהתמודד על מושב בבית הנבחרים של ארצות הברית, אך ניסיון זה לא צלח. שנה לאחר מכן התמודד לראשות מועצת העיר סינסינטי וניצח כשהוא בן פחות מ-30. ב-1974 נאלץ להתפטר מתפקידו לאחר שהתגלה צ'ק שעליו הוא חתום שבאמצעותו שילם לזונה. אך בשנת 1977 רץ שוב לתפקיד וכיהן כראש עיריית העיר בפעם השנייה.
בשנות ה-80 פנה ספרינגר לקריירה עיתונאית, תחילה ככתב פוליטי ובהמשך כמגיש. אך לתהודה הגדולה ביותר זכה כאמור עם עליית תוכנית האירוח "המופע של ג'רי ספרינגר" ב-1991. התוכנית נחשבה להצלחה אדירה, ורצה עד שנת 2018. תחילה התוכנית עסקה בעיקר בתכנים פוליטיים, אך בשל רצון להעלות את הרייטינג ולפנות לקהל רחב יותר - החלה התוכנית לעסוק יותר בתכנים רחבים יותר. לאורך השנים היא אף עוררה מחלוקות רבות בשל התכנים שהועלו בה החל מקרבות פיזיים, עירום ואף התעסקות בגילוי עריות ובגידות.
3 צפייה בגלריה
מתוך "המופע של ג'רי ספרינגר"
מתוך "המופע של ג'רי ספרינגר"
מתוך "המופע של ג'רי ספרינגר"
(צילום: NBC)
כמו כן המנחה הופיע בתקפקידי אורח על המסך מספר פעמים; ב"משפחת סימפסון", בתחרויות של "WWE", בסרט "אוסטין פאוורס: המרגל שתקע אותי", וכן השתתף ב"רוקדים עם כוכבים" וב"זמר במסכה" בחודש אוקטובר האחרון.
הוא הותיר אחריו את אשתו לשעבר, מיקי ולטון, ובת אחת, קייטי ספרינגר.