הסרט התיעודי בשני חלקים Phoenix Rising, שחלקו הראשון שודר בסוף השבוע במסגרת פסטיבל סאנדנס, עושה לא מעט רעש בעקבות סיפורה האישי והחושפני של השחקנית אוון רייצ'ל ווד, שמספקת פרטים רבים על ההתעללות שעברה על ידי מי שהיה ארוסה לשעבר, הזמר מרילין מנסון.
2 צפייה בגלריה
מתוך "Phoenix rising"
מתוך "Phoenix rising"
מתוך "Phoenix rising"
(צילום: Sundance Film Festival)
ווד החלה לעבוד על הפרויקט עוד לפני שכתבה פוסט באינסטגרם על כך שחוותה "התעללות מזעזעת" מצידו של מנסון במשך שנים.

עוד מפסטיבל סאנדנס:

בסרט, בין היתר היא טוענת כי הוא אנס אותה על סט צילומי הקליפ לשירו Heart-Shaped Glasses ב-2007. "זו הייתה אמורה להיות סצנת מין מתוסרטת", היא אומרת, "אך הוא חדר אליי באמת ברגע שהמצלמות הפסיקו לצלם. אני מעולם לא הסכמתי לכך". עוד טענה ווד, אז בת 20 בלבד, כי אולצה לשתות אבסינת' על הסט למרות שהיה אסור לה חוקית לצרוך אלכוהול ובקושי הייתה בהכרה ולא הייתה לה יכולת להתנגד למעשיו לכאורה של מנסון.
בסרט ווד אומרת שהיא לא ידעה איך להתנגד או לומר לא, "כי חינכו אותי כך שאף פעם אסור לי לענות, צריך פשוט לספוג ולהמשיך הלאה". והוסיפה כי "הצוות הרגיש מאוד לא בנוח בסיטואציה, ואף אחד לא ידע מה לעשות". עוד אמרה כי התקרית לכאורה "גרמה לה להרגיש מגעיל במיוחד ושהיא עשתה משהו מביש. אני למעשה נאנסתי מול המצלמות, הוא הכריח אותי לקיים יחסי מין תחת מעטה של שקרים".
"מכל הטענות השקריות שאוון רייצ'ל ווד סיפקה לגבי בראיין וורנר, הסיפור המומצא שלה על עשיית הקליפ לפני 15 שנה הוא הכי קל להפרכה", אמר עורך דינו של מנסון ל"גרדיאן". "כי היו כל כך הרבה עדים. היא לא רק הייתה פיכחת בצילומים ולהוטה לצלם את הקליפ, אלא גם הייתה מאוד מעורבת בהפקה שלו. את סצנת המין המתוסרטת לקח מספר שעות לצלם ממספר זוויות והיו מספר הפסקות בכל פעם שהעבירו את המצלמה למיקום שונה. בראיין לא קיים יחסי מין עם אוון על הסט ההוא, והיא יודעת שזו האמת".
2 צפייה בגלריה
מרילין מנסון ורייצ'ל אוון ווד
מרילין מנסון ורייצ'ל אוון ווד
מרילין מנסון ורייצ'ל אוון ווד ב-2007
(צילום: Eric Charbonneau/Wireimage/GettyimagesIL)
הזמר, ששמו האמיתי הוא בראיין וורנר, הספיק בעבר להכחיש את הטענות נגדו. הוא גם העביר באמצעות פרקליטו הצהרה ליוצרי הסרט והבמאית איימי ברג. "מרשי דוחה מכל וכל את הטענות לתקיפה מינית או התעללות", טען. "לטענות המזעזעות הללו נגד הלקוח שלי יש שלושה דברים במשותף: כולן שקריות, נטען שקרו לפני עשור וחלק ממתקפה מתואמת של בנות זוג לשעבר ומכרים של מרשי שהפכו לנשק את הפרטים שנוגעים לחייו הפרטיים ומערכות היחסים ההדדיות לסיפורי זוועה מפוברקים".
ווד ומנסון נפגשו כשהיא הייתה בת 18 והוא בן 38. הם התארסו ב-2010, אך נפרדו מספר חודשים לאחר מכן. ווד העידה לפני הקונגרס ב-2018 על כך ששרדה תקיפה מינית כדי לעודד קורבנות נוספים להעיד גם כן. בעקבות עדותה בסנאט של מדינת קליפורניה חוקק חוק הפיניקס, שמסיר את מגבלת תקופת ההתיישנות מעבירות מין.
הסרט מגולל את פעילותה של ווד בעידוד חוק הפיניקס והפעולות שלה כדי לשכנע נשים נוספות להיחשף ולהעיד את שעבר עליהן. במהלכו היא היא מפרטת הכול אודות מערכת היחסים הרעילה שלה עם מנסון וההתעללות שעברה לכאורה, כמו גם ההחלטה שלה לצאת עם הסיפור בפומבי.