חודשים ספורים לאחר מותו, זכה גיא בלילה, יוצר הסדרה "בני אור", בפרס התסריט לסדרת הדרמה הטובה ביותר לצידו של אלעד ביטון - כך הוכרז היום (ה') בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2021. הטקס התקיים בסינמה סיטי גלילות, בהנחיית השחקן יניב ביטון.
7 צפייה בגלריה
יוצרי הסדרה 'בני אור', גיא בלילה ואלעד ביטון
יוצרי הסדרה 'בני אור', גיא בלילה ואלעד ביטון
יוצרי הסדרה 'בני אור', גיא בלילה (מימין) ואלעד ביטון
(צילום: אביגיל עוזי)
אימו של בלילה, שרה לב, שעלתה לבמה לצד ביטון לקבל את הפרס, אמרה בדמעות: "על זה נאמר שמחה מהולה בעצב. נהוג שבן מודה לאמו - היום זה הפוך. היום אני מודה לך שהגעת עד הלום. תודה לך בן אהוב שזכיתי בך. מגיע לך כל פרס".
בלילה הלך לעולמו בדצמבר האחרון כשהוא בן 38. יחד עם אלעד ביטון הוא יצר את הסדרה "בני אור", שמתרחשת בעיר באר שבע, שבה גדלו השניים.
7 צפייה בגלריה
אלעד ביטון ושרה לב, אמו של גיא בלילה
אלעד ביטון ושרה לב, אמו של גיא בלילה
אלעד ביטון ושרה לב, אמו של גיא בלילה
(צילום: רפי דלויה)
הזוכה הגדולה של הטקס היא הסדרה הקומית של כאן, "המפקדת", שזכתה בעשרה פרסים שונים, בהם בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר, שבו זכתה אלונה סער, ובפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר, שבו זכתה מיה לנדסמן. "אני בשוק שאני סלב. תודה לחברות וחברי האקדמיה. תודה לאבא שלי שבשמיים", אמרה לנדסמן בנאום זכייתה.
בפרס שחקן המשנה בסדרה קומית זכה דב נבון על תפקידו ב"קופה ראשית". השחקן אמיר שורוש, המגלם את ראמזי בסדרה "קופה ראשית", קטף את פרס השחקן הראשי בסדרה קומית. בפרס תוכנית הבידור הטובה ביותר זכתה "שיטת אשכנזי".
פרס מפעל חיים הוענק על ידי יו"ר האקדמיה, אסף אמיר, לתוכנית הסאטירה "זהו זה", מהתוכניות הוותיקות שמשודרות בטלוויזיה הישראלית, ששבה למסך בשנת 2020 - יותר מ-20 שנה לאחר ירידתה מהאוויר. בעת הזכייה עלו לבמה כל אנשי ההפקה של התוכנית לדורותיה, כולל חבריה - גידי גוב, אבי קושניר, דובל'ה גליקמן, מוני מושונוב ושלמה בראבא. "למה לקח לכם כל כך הרבה זמן לתת לנו את הפרס?", שאל בהומור בראבא, בעוד גוב הוסיף: "הפרס האמיתי בגיל 70 פלוס זה להיות יחד וללבוש שמלות".
7 צפייה בגלריה
גידי גוב, אבי קושניר, דבל'ה גליקמן, מוני מושונוב ושלמה בראבא
גידי גוב, אבי קושניר, דבל'ה גליקמן, מוני מושונוב ושלמה בראבא
גידי גוב, אבי קושניר, דבל'ה גליקמן, מוני מושונוב ושלמה בראבא
(צילום: מוטי קמחי)
7 צפייה בגלריה
מיה לנדסמן
מיה לנדסמן
"אני בשוק שאני סלב". מיה לנדסמן בקבלת הפרס
(צילום: מוטי קמחי)
בטקס, שישודר הערב (21:15, כאן), זכתה בתוכנית הספורט הטובה ביותר "אולפן ליגת האלופות". עורך התוכנית חן לוינקרון עלה לבמה לקבלת הפרס והקדיש אותו למודי בר-און, שמגיש אותה מ-1994. "מודי האהוב והיקר, אתה משחק את המשחק המכריע בליגת האלופות. אתה חייב לנצח את הגמר הזה כי אין אפשרות אחרת. מודי, ראינו מהפכים גדולים מאלו בליגת האלופות". בר-און מתמודד בחודשים האחרונים עם מחלת הסרטן.
בקטגוריית הדרמה זכתה השחקנית דאנה איבגי בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר, על תפקידה ב"מעילה", העוסקת בסיפורה של אתי אלון. בפרס השחקן הראשי בדרמה זכה השחקן הצעיר אמיר טסלר, שכיכב בסדרה "עלומים" של כאן. בפרס שחקנית המשנה בדרמה זכתה השחקנית עירית קפלן, על תפקידה ב"מלכת היופי של ירושלים" (yes), שזכתה בפרס סדרת הדרמה היומית הטובה ביותר. השחקן ששון גבאי, שנעדר מהטקס, זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת דרמה על תפקידו ב"מנגן ושר".
"חתונה ממבט ראשון" (קשת) זכתה בפרס על תוכנית הדוקו-ריאליטי הטובה ביותר. בפרס תוכנית הריאליטי זכתה "בואו לאכול איתי" של כאן. בפרס תוכנית האקטואליה הטובה ביותר זכה גיא זוהר עם "מהצד השני", שגבר על התוכנית "אופירה וברקוביץ'". בנאום זכייתו אמר זוהר כי במהלך העבודה על התוכנית הפך נרגן, "תוך התעסקות בשיח הישראלי שהפך בלתי נסבל". "עובדה" זכתה בפרס תוכנית התחקירים הטובה ביותר, והמנחה אילנה דיין עלתה לבמה והקדישה את נאומה לעיתונאית הרוסית מרינה אובסייניקובה, שפרצה לשידור חי בטלוויזיה עם שלט "עצרו את המלחמה". "כולנו צריכים להיות מדי פעם מרינה", אמרה דיין.
7 צפייה בגלריה
אמיר טסלר
אמיר טסלר
אמיר טסלר
(צילום: מוטי קמחי)
7 צפייה בגלריה
גיא זוהר
גיא זוהר
"השיח הישראלי הפך לבלתי נסבל". גיא זוהר
(צילום: מוטי קמחי)
בפרס מנחה תוכניות אירוח וראיונות זכה רוני קובן, שמנחה בכאן את "יוצאים מהכלל" ואת "פגישה". בנאום זכייתו אמר קובן: "אני 15 קילו פחות מהטקס הקודם ואני עדיין מתנשף. תודה לחברי האקדמיה שבחרו בנו בפעם החמישית ברציפות". בפרס על שעשועון הטלוויזיה הטוב ביותר זכה "המרדף", גם הוא של כאן. בפרס תרבות הבידור והפנאי זכתה התוכנית "סוכן תרבות", בהנחייתו של קובי מידן. "זה לא מובן מאליו ששירות שידור ציבורי יוצר תוכנית כזאת", אמר מידן בנאומו על הבמה.
7 צפייה בגלריה
קובי מידן
קובי מידן
קובי מידן
(צילום: מוטי קמחי)

רשימת הזוכים בקטגוריות המרכזיות

סדרת הדרמה: "עלומים"
בימוי סדרת דרמה: תאופיק אבו וייל, "עלומים"
שחקנית ראשית בדרמה: דאנה איבגי, "מעילה"
שחקן ראשי בדרמה: אמיר טסלר, "עלומים"
שחקנית משנה בדרמה: עירית קפלן, "מלכת היופי של ירושלים"
שחקן משנה בדרמה: ששון גבאי, "מנגן ושר"
סדרה עובדתית: "סליחה על השאלה"
סדרה תיעודית: "מצב נפשי"
סדרת דרמה קומית: "המפקדת"
בימוי סדרת דרמה קומית: עטרה פריש, "המפקדת"
שחקנית ראשית בדרמה קומית: אלונה סער, "המפקדת"
שחקן ראשי בדרמה קומית: אמיר שורוש, "קופה ראשית"
שחקנית משנה בדרמה קומית: מיה לנדסמן, "המפקדת"
שחקן משנה בדרמה קומית: דב נבון, "קופה ראשית"
קומדיית מצבים: "קופה ראשית"
דוקו ריאליטי: "חתונה ממבט ראשון"
ריאליטי: "בואו לאכול איתי"
סאטירה ומערכונים: "ארץ נהדרת"
דרמה יומית: "מלכת היופי של ירושלים"
תחקירים: "עובדה"
שעשועון: "המרדף"
תוכנית בידור: "שיטת אשכנזי"