לאחר הערות גזעניות מצד הצופים, פורסמה הצהרה מטעם "שר הטבעות: טבעות הכוח" לפיה קאסט הסדרה לא יגלה סובלנות כלפי התנהגות גזענית, איומים, הטרדות והתעללות כמו אלה ששחקניה מתמודדים עמם כל יום, כך נכתב היום (ה') בחשבון הטוויטר של אמזון פריים.
1 צפייה בגלריה
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
"העולם שלנו לא לבן. הארץ התיכונה לא לבנה". מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
(צילום מסך, אמזון)
העיבוד הטלוויזיוני החדש, שנכתב בהשראת יצירתו של ג'יי.ר.ר. טולקין, נעשה ברוח המילניום הנוכחי, ועל פי הציפייה לתת ייצוג למגוון האתני בארצות הברית ולעצב מחדש כמה מהדמויות ככהות-עור. יוזמה זו התקבלה במחאה עזה וגררה תגובות גזעניות ברשתות החברתיות מצד מעריצים אדוקים.
באמזון פריים לא המתינו יותר מדי ופרסמו את הצהרתם בנושא. "אנחנו ב'שר הטבעות: טבעות הכוח' עומדים יחד בסולידריות מוחלטת נגד הגזענות הבלתי פוסקת, האיומים, ההטרדות וההתעללות שחלק ממשתתפיה הסדרה מתמודדים עמה על בסיס יום-יומי", כתבו.
"אנחנו מסרבים להתעלם מכך או לסבול את ההתנהגות הזו. טולקין יצר עולם רב-תרבותי בהגדרתו. עולם שמאפשר לעמים ולאנשים מגזעים שונים ותרבויות שונות להתאחד כדי להביס את כוחות הרשע. 'טבעות הכוח' משקפת את זה. העולם שלנו לא היה לבן לגמרי. הארץ התיכונה היא לא לבנה. BIPOC (אנשים כהי-עור ומגזעים שונים) שייכים לארץ התיכונה, והם כאן כדי להישאר.
"אנחנו מוסרים את האהבה והתמיכה שלנו למעריצים שלנו, במיוחד לאלה שרואים עצמם מותקפים על רקע הרצון להשתייך לעולם הזה. אנחנו רואים אתכם ואת האומץ והיצירתיות שאתם מפגינים. המחוות שלכם הופכות את הקהילה הזו למקום עשיר יותר ומזכירים לנו את המטרה שהובילה אותנו מלכתחילה", חתמו את הצהרתם.
גם בהפקת הסדרה "הבנים" של אמזון עמדו תחת תקיפות בריוניות ברשת, בעוד השחקנית ארין מוריארטי, שמגלמת את אחת הדמויות המרכזיות, חשפה שחוותה הטרדות מיזוגניות ברשת. אריק קריפקי, יוצר הסדרה, לא נשאר אדיש ותקף חזרה בפוסט זועם בחשבון הטוויטר שלו. "היי טרולים, ראשית, זה ממש ההפך מהמסר המזוין של הסדרה. שנית, אתם גורמים כאב לאנשים אמיתיים עם רגשות אמיתיים", כתב קריפקי והוסיף. "אם אתם לא יכולים להיות אדיבים, לכו לעזאזל. אנחנו לא רוצים אתכם".