סערת הטקס הממלכתי לזיכרון טבח ה-7 באוקטובר: הזמר עידן עמדי פנה אמש (שבת) בשנית לשרת התחבורה מירי רגב שממונה על הטקס, וביקש ממנה: קבלי את פשרת הנשיא יצחק הרצוג ואחדי בין הטקסים.
3 צפייה בגלריה
עידן עמדי
עידן עמדי
עידן עמדי
(צילום: טל שחר)
"שבוע טוב ומבורך מירי, כותב לך בלב פתוח", כתב עמדי בתגובה לחשבון הפייסבוק של רגב, "אלוהים ואת עדיי שפרגנתי לך לא פעם בעבר, בין היתר על פרויקטי התרבות בפריפריה ועל ההחלטה החשובה שלך לשתף את משפחתו של אברה מנגיסטו, בטקס המרכזי של יום העצמאות. הרבה לפני האסון שפקד אותנו וכשנושא השבויים והנעדרים היה רחוק מתשומת הלב הלאומית והתקשורתית. לכן אני מקווה שמה שאכתוב כעת לא ייפול על אוזניים ערלות".
עמדי כתב לשרה: "תדברי עם ראש הממשלה, קבלו את פשרת הנשיא הרצוג לטקס יחיד ומאחד בבית הנשיא, ללא פוליטיקה. פשרה בעניין הזה לא תקטין אותך והיא איננה התקפלות. להיפך. אנחנו צריכים יותר פשרות בינינו בתקופה המדממת הזו. לתת אפשרות לכולנו, למרות המחלוקות, לבכות יחד, להתנחם יחד על אהובינו שאינם".
עוד הוסיף הזמר, שנפצע קשה בעזה עם תחילת הלחימה בעזה, כי "כשנבחר לראשות הממשלה, נשאל מנחם בגין זצ"ל על ידי אחד העיתונאים - 'באיזה סגנון תנהיג את העם?', בגין ענה 'בסגנון יהודי טוב'. תנהגו ככה. בשביל כולנו. ואולי נצליח להשכין שלום בנינו בשנה החשוכה הזו".
3 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון בחולון
טקס יום הזיכרון בחולון
מירי רגב
(צילום: קובי קואנקס)
דבריו של עמדי מגיעים בעקבות ההצעה של הנשיא יצחק הרצוג, שלפיה הטקס הממלכתי יתקיים בבית הנשיא, ללא סממנים פוליטיים, בשל המחלוקת שהתפתחה בין הצדדים ו"לטובת הנמכת הלהבות". לדברי הודעת הנשיא, "הטקס - אשר יתוכלל על ידי בית הנשיא, תוך שיח רציף וקשוב עם הגורמים הנוגעים בדבר, מדינתיים וחברתיים-קהילתיים כאחד - יהיה מכבד, מאחד ממלכתי וצנוע, וכמובן ללא סממנים פוליטיים. הטקס יכלול סממנים ממלכתיים כמקובל, בהם הורדת הדגל לחצי התורן ואמירת קדיש, יזכור ואל מלא רחמים, וכן תכנים נוספים שייקבעו בתיאום ובשותפות, כאמור. לטקס יוזמנו סמלי השלטון ונציגות מכלל היישובים, הקהילות והקבוצות שעולמם חרב בטבח 7 באוקטובר".
3 צפייה בגלריה
טקס הארכת מינויו של נגיד בנק ישראל לכהונה נוספת
טקס הארכת מינויו של נגיד בנק ישראל לכהונה נוספת
הנשיא יצחק הרצוג
(צילום: שלו שלום)
כעת, את הפנייה הנוספת לרגב עושה עמדי אחרי שזו כתבה לו בסוף השבוע האחרון: "עידן היקר, גיבור שלנו. צר לי שהדברים השקריים שהוצגו בתקשורת הטעו אותך", בעקבותו תגובתו לדבריה כי הטענות הנשמעות נגד קיום הטקס הממלכתי הן "רעשים". "גם אני חושבת כמוך, חייבים להתאחד ולפעול יחד. כשדיברתי על 'רעשים' - דיברתי על אלה שמסיתים נגדי, פוגעים בי, משווים אותי לסינוואר ומאימים על חיי. באף שלב לא דובר על משפחות שכולות, משפחות חטופים או קהילות כאלה ואחרות. צפה בדברים שעליהם דיברתי בתדרוך אתמול. לצערי התקשורת מעוותת מסלפת ומפלגת. אחים אנחנו".
עמדי, מצידו, הציע לרגב לקבל את פשרת נשיא המדינה לערוך טקס זיכרון ממלכתי בבית הנשיא, על מנת לסיים את המחאות בנושא, אחרי שמספר קיבוצים בעוטף עזה ומשפחות החטופים הודיעו שלא ייקחו חלק בטקס שעורכת הממשלה.