פרסום ראשון: בצל סערת טקס הזיכרון הממלכתי לטבח 7 באוקטובר, הזמר בניה ברבי - שהיה קרוב לחתימה על השתתפותו - הודיע כי הוא מסרב להשתתף בו, כך נודע ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
בניה ברבי
בניה ברבי
בניה ברבי
(צילום: ירון ברנר)
מטעם נתנאל מויאל, יחסי הציבור של בניה ברבי, נמסר: "אכן, קיבלנו פנייה לקחת חלק בטקס, ובחרנו כמו בכל השנה האחרונה להמשיך להופיע ולחזק את החיילים, הפצועים, המפונים ואת משפחות החטופים שזה הדבר החשוב מכל. בהזדמנות זו, אנו רוצים להביע חיזוק לחיילינו הנלחמים בחזית ונמשיך להגיע ולפגוש את הלוחמים והמשרתים, ומחזקים ומחבקים את משפחות החטופים. אמן ונדע ימים טובים, שנראה את החטופים שבים אלינו במהרה, ונדע אחדות בעם ישראל".
אמרה או לא אמרה? רגב משווה בין טקסי הקיבוצים לטקס הישראלי-פלסטיני - ומתנערת בלי להתנצל
(צילום: אלכס גמבורג)
במסיבת עיתונאים שקיימה היום (ה') השרה מירי רגב, שמונתה לאחראית על הטקס, זאת כששורת קיבוצים בעוטף עזה הודיעו שלא ייקחו חלק בטקס ועוררו סערה, לצד דיון אם נכון בכלל לקיים אותו. "אני מבינה לליבם של מי שכועסים על המדינה, הממשלה, הצבא וכוחות הביטחון. נכון היה מחדל גדול וגם לי יש שאלות קשות, אבל יגיע הזמן גם לזה", אמרה השרה בהצהרתה. "אני מוכנה לחטוף - ואני חוטפת - מכיוונים שונים מבלי שאנשים יודעים את העובדות. אני מתעלמת מהרעשים, ואני אמשיך להוביל את הטקס הזה כפי שעשיתי בטקסים הקודמים, גם מתוך כבוד לאלה שכועסים ומבקרים".
2 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השרה הדגישה כי "אי-אפשר לא לציין באופן ממלכתי את יום השנה לטבח, ונכון עשתה ממשלת ישראל בהחלטתה לקיים טקס ממלכתי. כמו שאנו פועלים למען המפונים, כך הממשלה החליטה לשמר ולכבד את כבודם".
משפחות 7 באוקטובר, המארגנות טקס לאומי ביום השנה לציונו, הגיבו לדבריה של השרה רגב ומסרו כי "'רעשי הרקע' עליהם דיברה השרה רגב הם אנחנו. משפחות שכולות, תושבי העוטף והצפון, המילואימניקים ששילמו ומשלמים מחיר כבד על מאורעות 7 באוקטובר. בדבריה המחישה השרה רגב את הניתוק המוחלט בהחלטת הממשלה להפיק טקס מהונדס ומנותק במיליוני שקלים, מצולם וערוך מראש, עבור עצמה.
"על הממשלה להודיע כי התקציב שהוקצה לאירוע הממשלתי יועבר במלואו לטקס של העם - טקס הזיכרון הלאומי שמארגנות המשפחות השכולות ונציגי הקהילות שהופקרו ב-7 באוקטובר", הוסיפו. השרה רגב התייחסה לדבריהם, ואמרה: "אני מכבדת אותם, ואין לי כוונה להתווכח עם אף ארגון. אני מייצגת כאן את ממשלת ישראל שקיבלה החלטה. יש את מערך הטקסים והסמלים שפועל מול ההפקה, ואנו מבצעים את הטקס על פי החלטת הממשלה ועל פי הפרוטוקול. נכבד כל גורם".
בעוד שורת קיבוצים הודיעו שהם מתנגדים לטקס ממלכתי בהובלת הממשלה, שכיהנה בזמן טבח 7 באוקטובר, המערך לטקסים ולאירועים ביקש להבהיר כי "הטקס נמצא עדיין בשלבי גיבוש וכי לא נעשתה בשלב זה פנייה בנושא לאף יישוב".
בימים האחרונים הודיעו משפחות של קורבנות הטבח כי החליטו לקיים טקס עצמאי לציון שנה לאסון שאירע - ולא להשתתף בזה שמתכננת לקיים הממשלה. לדברי המארגנים, תוכנו של הטקס המרכזי יגובש על ידי נציגי המשפחות והוא יתקיים בהשתתפות קהל - בניגוד לזה שמתכננת הממשלה.