הישג נאה לבמאית תום נשר בפסטיבל טרייבקה: סרטה הראשון של הקולנוענית הישראלית הצעירה, "קרוב אליי", זכה לפנות בוקר (ו') בפרס הראשון במסגרת Viewpoints של הפסטיבל הניו יורקי, המוקדשת לקולות נועזים ויוצאי-דופן בזירת הקולנוע העצמאי. "הסרט הזה משך את כולנו מהפריים הראשון והרגשנו שאנחנו בידיים מיומנות עם ביצוע נועז והופעה עילאית", כתבו חברי צוות השופטים שרה ברנסטין, בן פלקון, אפי טי. בראון, בריאן טי ואנה-סופיה רוב בנימוקיהם להחלטה להעניק לסרט הישראלי את הפרס, ואשר התקבלה לדבריהם פה אחד.
תום נשר זוכה במסגרת Viewpoints בפסטיבל טרייבקה
(צילום: אורן רוגובין)
סרטה של נשר, בתו של הבמאי הישראלי המהולל אבי נשר, הוא דרמת התבגרות של נערה פרועה (ליה אללוף) שמנסה להתגבר על האובדן אחרי מות אחיה באמצעות יצירת קשר אינטימי משלה עם חברתו המופנמת (דאריה רוזן), שאת הזוגיות ביניהם שמר בסוד. נקודת המוצא לעלילת הסרט שואבת מסיפורה האישי של הבמאית, ששכלה את אחיה ארי נשר שנספה בתאונת דרכים ב-2018 רגע אחרי שציין את יום הולדתו ה-17. "אין לי מספיק מלים כדי לתאר את ההתרגשות, השמחה והגאווה הענקית שאני חשה כרגע", אמרה נשר בתגובה והודעתה לצוות ההפקה והשחקנים שלה וכן למייסדי הפסטיבל רוברט דה נירו וג'יין רוזנטל על כך שעמדו בלחצים ובחרו סרט ישראלי לפסטיבל בימים מתוחים אלה.
פסטיבל טרייבקה, שנוסד על ידי רוזנטל ודה-נירו ב-2002 בתגובה לפיגוע ה-11 בספטמבר, נרכש לאחרונה מידי השניים על ידי ג'יימס מרדוק, בנו של איל התקשורת השמרן רופרט מרדוק. האירוע שמתרחש ברחבי מנהטן, אך מזוהה בעיקר עם שכונת טרייבקה בעיר, משלים את ההסבה שלו השנה מפסטיבל סרטים לכנס קולנוע, מדיה חדשה, גיימינג וטכנולוגיה. הוא יינעל בסוף השבוע עם חגיגה לציון יום הולדתו ה-80 של רוברט דה-נירו אשר מכונה De-Niro Con. יש לציין שמאז ומעולם הפסטיבל הניו יורקי האיר פניו לקולנוע הישראלי ובעבר זכו בו הסרטים המקומיים "אפס ביחסי אנוש" של טליה לביא ו"ג'אנקשן 48" של אודי אלוני בפרסים הגדולים בטרייבקה.
1 צפייה בגלריה
מתוך "קרוב אליי"
מתוך "קרוב אליי"
מתוך "קרוב אליי"
(צילום: שי פלג)
בינתיים, התוכנית הקולנועית של הפסטיבל נחתמה בטקס הפרסים שנערך כאמור לפנות בוקר. לצד זכיית "קרוב אליי" בפרס הראשון במסגרת הצדדית של Viewpoints, היה זה הבמאי ניקולס קוליה שהבטיח לעצמו את הזכייה בפרס היוקרתי מכולם לסרט הטוב ביותר בתחרות האמריקנית, שהוענק ליצירתו "גריפין בקיץ". קוליה זכה גם בפרס התסריט. ג'סמין ברקילר שאנגרו זכתה בפרס המשחק על הסרט "ג'אזי", ואלחנדרו מייה זכה בפרס הצילום על עבודתו בסרט "הסכין", שהבמאי שלו נמאדי אסמוגה, שחקן הפוטבול לשעבר, זכה בפרס לבכורת הבימוי הטובה ביותר. בתחרות התיעודית זכה Hacking Hate של סימון קלוזה השבדי בפרס הסרט הטוב ביותר.