כבר שנים שנביאי זעם מבשרים על מותו של האלבום, זה התחיל בנאפסטר והגיע עד ספוטיפיי ועדיין - האלבום חי וקיים. מכירות התקליטים במגמת עלייה תמידית, מאזינים משלמים היום יותר מתמיד על המוזיקה שהם צורכים ואפילו הקסטות עשו מיני קאמבק. בשנה החולפת אלבומים שציפינו להם עשו רעש עד כדי כך שאדל ביקשה מספוטיפיי להסיר את כפתור השאפל כדי שאת האלבום שלה יישמעו בדיוק, אבל בדיוק כמו שהיא יצרה אותו. 2022 לא תהיה שונה בנוף יהיו הצלחות, יהיו אכזבות ותהיה המון מוזיקה חדשה. מבין שלל האלבומים החדשים שעתידים לצאת בחרנו 22 בסך הכל. מג'וני מאר ואדי ודר דרך סוויטי, צ'רלי XCX וספיריצ'ואלייזד ועד ג'נט ג'קסון וליאם גלאגר - אלו האלבומים שנאזין להם ונדבר עליהם בשנה הבאה.
16 צפייה בגלריה
צ'רלי XCX, ארטיק מאנקיז, רוזליה
צ'רלי XCX, ארטיק מאנקיז, רוזליה
צ'רלי XCX, ארקטיק מאנקיז, רוזליה
(צילום: Mackenzie Sweetnam/GettyImagesIL, Santiago Bluguermann/GettyImagesIL, AP)
.

אלביס קוסטלו והאימפוסטרס – The Boy Named If

14 בינואר מכל האלבומים המסקרנים שברשימה, החדש של אלביס קוסטלו והאימפוסטרס הוא הראשון שתוכלו לשמוע. The Boy Named If יגיע כבר בינואר, ואפשר לקוות שהוא יהיה טוב לפחות כמו האחרון של קוסטלו, Hey Clockface. לאורך הקריירה הארוכה שלו, האיש טייל בין פוסט פאנק, פולק, קאנטרי ואף הקליט אלבום עם רביעייה קאמרית – ובכל תחנה שבה עצר היה מעניין להאזין לו. מהסינגל היפה ששוחרר מהאלבום המתקרב, Paint the Red Rose Blue, נשמע שהוא שב לרוק הרגוע שלו מהשנים האחרונות, וזה ממש לא רע.

אדי ודר – Earthling

11 בפברואר אלבום רוק מסקרן שיגיע גם בחורף הוא Earthling, השלישי של אדי ודר, סולן פרל ג'אם. המדקדקים יספרו אותו כרביעי (לא מזמן הוביל ודר עם בתו את פסקול הסרט Flag Day). בניגוד ללהקה האם, אלבומי הסולו של ודר משייטים באגפים האקוסטיים והמינוריים. The Haves, הסינגל הראשון והיפה ששוחרר מהאלבום, הוא בלדת גיטרה אקוסטית ופסנתר שבה אחד מהקולות הגדולים (ובעיקר הפעילים) בעולם הרוק נשמע כאמן אינדי-פולק, שכותב שירים איטיים ונוגים קודם כל בשביל עצמו.
16 צפייה בגלריה
עטיפת האלבום Earthling
עטיפת האלבום Earthling
עטיפת האלבום Earthling

Big Thief – Dragon New Warm Mountain I Believe In You

22 בפברואר בשביל רוב העולם, ביג ת'יף הם ההרכב שממש הפיח חיים בפולק-רוק והכניס אותו עמוק לוורידים של קהל שכנראה פחות מתרגש מבוב דילן אבל נלכד בכישוף של הסולנית, אדריאן לנקר. בישראל כנראה ששמעתם עליהם כי זאת הלהקה שבה הבסיסט הוא מקס אולארצ'יק. בכל מקרה, אלבום חדש של ביג ת'יף, בטח לאור סינגלים נהדרים כמו Change ו-Time Escaping זאת סיבה ממש מעולה לחכות לשנה הבאה. ואולי הפעם הם גם יצליחו להגיע להופעה בארץ ולא תהיה מגפה שתבטל אותה כמעט ברגע האחרון.
16 צפייה בגלריה
ביג ת'יף
ביג ת'יף
ביג ת'יף
(צילום: יח"צ)

ג'וני מאר – Fever Dreams Pts 1-4

25 פברואר איחוד של הסמית'ס כנראה שלא נקבל גם ב-2022, אבל אלבום חדש של ג'וני מאר דווקא יגיע לקראת סוף פברואר, ולמרבה השמחה הוא גם יהיה כפול. למעשה, Fever Dreams Pts 1-4, האלבום החדש של אגדת הגיטרה ממנצ'סטר, מורכב מארבעה אי-פיז, כשהראשון מביניהם, שבו ארבעה קטעים, כבר זמין בשירותי הסטרימינג. כמו באלבומי הסולו המוצלחים מאוד שמאר הוציא לאורך העשור הקודם (עד שהחדש שלו יגיע אתם מוזמנים לגלות למשל את Playland הסופר כיפי שלו מ-2014), גם כאן הוא שומר על הנוסחה שעבדה כל כך יפה שם - זו שמשלבת בין נגיעות אלקטרוניות סוחפות לרוק גיטרות משלהב.
16 צפייה בגלריה
ג'וני מאר
ג'וני מאר
ג'וני מאר
(צילום: AP)

טירז פור פירז – The Tipping Point

25 בפברואר כשעוד הגיעו לפה הופעות מחו"ל בקצב, ובלי קשר לצבע המדינה שממנה המריא המטוס של הלהקה והצוות, טירז פור פירז הלהיבו – ויותר מפעם אחת – את היכל מנורה בתל אביב, ואפשר להבין למה. שלושת האלבומים שהוציאו רולאנד אורזבל וקורט סמית' באייטיז היו מופת של כתיבת והגשת פופ חכם. בחורף הקרוב יגיע מהם The Tipping Point, שיתוף הפעולה האולפני הראשון שלהם מאז הקאמבק ב-2004. הסינגלים שכבר יצאו - No Small Thing שמתחיל כמו שיר של סיימון וגרפונקל ובהמשך מגיע לאזורי החיוג המוכרים של הצמד הבריטי, ושיר הנושא היפה - מוכיחים שהם בכושר, גם 40 שנה לאחר שיצאו לדרך.

Spiritualized – Everything Was Beautiful

25 בפברואר רק כשג'ייסון פירס הכריז על אלבום חדש של ספיריצ'ואלייזד, פתאום התברר כמה הוא והלהקה שלו היו חסרים בשנתיים הקשות האלה. מי כמוהו יודע לקחת את כל הרגשות שהצטברו בתקופה שבה הכל השתנה, לתת מקום לכאב וגם לתעל אותם למקום מנחם ומשחרר. הלוואי שעד מועד היציאה לא נזדקק לו בצורה כל כך נואשת.

Charli XCX – Crash

22 במרץ צ'רלי XCX לא מקבלת מספיק קרדיט על היותה אחת מיוצרות הפופ המעניינות בעולם כבר כמה שנים טובות. היא כותבת מוכשרת, מפיקה עם חושים נדירים והמעריצים שלה הם חוויה בפני עצמם. האלבום הבא שלה, אחרי אלבום הסגר הנפלא How Am I Feeling Now (אגב, בינואר ייצא הדוקו עליו) הוא גם צומת דרכים מרתק: זוהי המחויבות האחרונה שלה במסגרת החוזה עם חברת וורנר. לפי שני הסינגלים הראשונים, Good Ones הממכר ו-New Shapes הפנטסטי עם כריסטין אנד דה קווינס וקרוליין פולצ'ק, זאת הולכת להיות חתיכת מסיבת סיום (זמנית!).
16 צפייה בגלריה
צ'רלי XCX
צ'רלי XCX
צ'רלי XCX
(צילום: EPA)

Father John Misty - Chloe And The Next 20th Century

8 באפריל ארבעת האלבומים של ג'וש טילמן תחת הכובע (או הכנסייה) של האב ג'ון מיסטי היו מסע קסום ומסויט. האחרון שבהם God's Favorite Customer היה מהורהר, פילוסופי ויפה להחריד, אך חלפו כבר ארבע שנים מאז שטילמן היפנט אותנו באמצעות הפסנתר והקול שלו (אם לא מחשיבים איזה אי.פי קטן וקאבר ללאונרד כהן). באביב הקרוב הוא צפוי לחזור עם קלואי והמאה ה-20 הבאה שלו ואין ספק שלמי שהוכתר או הכתיר את עצמו כמשורר בשער - יהיה מה לומר על מה שקרה כאן בשנים האחרונות.

ג'ק ווייט - Fear of the Dawn ו-Entering Heaven Alive

8 באפריל, 22 ביולי ג'ק ווייט כמו ג'ק ווייט, מחכה ארבע שנים ואז מוציא לא אלבום אחד אלא שניים. הראשון, Fear of the Dawn, ייצא באפריל ואם לשפוט לפי הסינגל הראשון שווייט הפיק וגם ניגן בו על כל הכלים - הוא הולך בדרכו של האלבום הקודם (Boarding House Reach) עם הצליל החם, הגיטרות, הדיסטורשן וכל הג'אז הזה. השני שייצא ביולי נקרא Entering Heaven Alive, ולפי ווייט (כחול השיער בגלגולו הנוכחי), מדובר בשני אלבומים שונים במהותם, בנושא וגם בסגנון המוזיקלי שלהם. מה שבטוח זה שאת מנת הגיטרה שלכם אתם תקבלו.
16 צפייה בגלריה
עטיפת האלבום Fear Of The Dawn
עטיפת האלבום Fear Of The Dawn
עטיפת האלבום Fear Of The Dawn

רד הוט צ'ילי פפרס

אביב 2022 The Getaway, האלבום האחרון של רד הוט צ'ילי פפרס, היה מרענן ומאכזב בו זמנית. ההפקה של דנג'ר מאוס הוציאה אותם מאזור הנוחות, ואפילו אלטון ג'ון קפץ להתארח באחד השירים עם הפסנתר, אבל נעדרה ממנו התנופה שהייתה באלבומים הגדולים שהם יצרו עם ריק רובין ועם הגיטריסט ג'ון פרושיאנטה. בדצמבר 2019, דקה וחצי לפני שהעולם עצר, פרושיאנטה חזר ללהקה לאחר עשור. הרבה פרטים על החדש של הפפרס אין כרגע, אבל המתופף צ'אד סמית' אמר לאחרונה שמרבית ההקלטות כבר הסתיימו. הוא צפוי לצאת לקראת הקיץ, לפני שהלהקה תפתח את מסע ההופעות שלה, שכרגע לא מתוכנן לעבור בפארק הירקון.
16 צפייה בגלריה
רד הוט צ'ילי פפרס
רד הוט צ'ילי פפרס
רד הוט צ'ילי פפרס
(באדיבות warner music)

וויזר - Seasons

אחד לכל עונה (הראשון באביב 2022) מהרגע שריק אוקסק, איש להקת הקארז לשעבר, לקח תחת חסותו את ריברס קואומו וחבריו כשהפיק לוויזר את אלבום הבכורה (הכחול), היה ברור שכדאי לעקוב אחרי הגיק-רוקרים האלו מלוס אנג'לס. לא כל מה שהגיע בהמשך מכיוונם (והגיע הרבה) עמד בציפיות, אבל בלא מעט מהתחנות שלהם הם הוכיחו שהשילוב בין הומור למוזיקה הוא מתכון לא רע. השנה הם מתכננים ללכת בדרכו של ויוואלדי עם עונות השנה, ולהוציא ארבעה אלבומים שלכל אחד מהם יהיה אופי אחר. יומרני אבל מסקרן.
16 צפייה בגלריה
וויזר
וויזר
וויזר
(צילום: AP)

ליאם גלאגר - C'MON YOU KNOW

27 במאי ליאם גלאגר מציג את אחת מעקומות הלמידה הנאות שנראו בשנים האחרונות בכל הנוגע לכתיבת שירים. אחרי פירוק אואזיס הוא הלך לאיבוד עם Beady Eye, שבגדול הייתה אותה להקה רק בלי האח שאין לומר את שמו (והיחיד שבאמת ידע לכתוב שם). בשני אלבומי הסולו שלו, As you Were ו- Why Me? Why Not בהחלט ניכר שיפור. ב-C'MON YOU KNOW, שעתיד להגיע במאי, הגלאגר הצעיר יצטרך להראות באופן סופי שקריירת הסולו שלו לא נופלת מזו של אחיו נואל, כי איחוד של אואזיס לא יקרה גם ב-2022.
16 צפייה בגלריה
ליאם גלאגר
ליאם גלאגר
ליאם גלאגר
(PHOTO BY DAVE J. HOGAN)

פורקיפיין טרי – Closure / Continuation

24 ביוני עשור לאחר שהתפרקה, הודיע סטיבן וילסון שחברי פורקיפיין טרי החליטו לחדש ימיהם כקדם ולהוציא אלבום חדש - Closure / Continuation. הסינגל הראשון ששוחרר ממנו, Harridan, מזכיר נשכחות. שיר באורך שמונה דקות פלוס של מטאל-פוסט פרוגי וירטואוזי עם המון אלקטרוניקה שהולך ונבנה בהדרגה עד לפיצוץ המתבקש, בדיוק כמו בימים היפים של הלהקה לאורך הניינטיז ובעשור הראשון של האלף השלישי. לאור האהבה שלה הם זכו בשעתו בארץ, יש מצב שברגע שהם יעלו על מטוס הוא גם ינחת פה.

ריהאנה - R9

במהלך 2022 אחת שלוקחת את הזמן בכל הנוגע למוזיקה, שלא לומר שינתה את הפרסונה שלה ממוזיקאית לאשת עסקים ממולחת שמתעסקת בעיקר בלנז'רי – היא ריהאנה. ובכל זאת נראה שהשנה, שש שנים אחרי Anti שכלל להיטי ענק כמו Work - ייצא האלבום התשיעי והמצופה שלה, שעליו היא עובדת זמן רב. לפי הראיונות האחרונים שלה מדובר בפרויקט ניסיוני שכולל מוזיקה שונה לחלוטין ממה שעשתה עד היום - "אתם לא תצפו למה שתשמעו", אמרה בריאיון, ולצלם פפראצי בחודש שעבר ענתה כי הוא יגיע "בקרוב, בקרוב, בקרוב".
16 צפייה בגלריה
ריהאנה
ריהאנה
ריהאנה
(AP Images)

ארקטיק מנקיז

במהלך 2022 חברי ארקטיק מנקיז, אולי הלהקה הכי חשובה בעולם בשנים האחרונות, ניצלו את פגרת הקורונה כדי להשלים את אלבומם החדש שייצא במהלך השנה. תאריך ושם עוד אין לו, אבל הוא יגיע עוד לפני שאלכס טרנר וחבריו ישיקו את מסע ההופעות שלהם הקיץ. האם הוא ישמור על הסגנון החללי-דיוויד בואי של האחרון, Tranquility Base Hotel & Casino, או שהוא יניב להיטי אצטדיונים כמו אלו שהרכיבו את AM? מוקדם לדעת.
16 צפייה בגלריה
ארקטיק מאנקיז
ארקטיק מאנקיז
ארקטיק מאנקיז

אינטרפול

במהלך 2022 יש אנשים שבשבילם החיים זה מה שקורה בין אלבום לאלבום של אינטרפול ו-2022 תהיה עוד ציון דרך: הלהקה האמריקנית האהובה מקליטה בימים אלה אלבום שביעי, שאותו מפיקים צמד הקליברים אלן מולדר ו-Flood. כרגיל יהיה מעניין לשמוע מה יש לסולן והכותב המבריק פול בנקס לספר על מה שעבר עליו בזמן שחלף (בינתיים אפשר להסתפק באלבום המצוין שהוציא עם ההרכב Muzz), וגם לציין בקיץ 20 שנה לאחד מאלבומי הבכורה הטובים בהיסטוריה. לא לשכוח להדליק את האורות הבוהקים.
16 צפייה בגלריה
אינטרפול
אינטרפול
אינטרפול
(צילום: EPA)

Rosalia – Motomami

במהלך 2022 ארבע שנים אחרי האלבום הנפלא שהפך אותה לסופרסטארית, רוזליה סיימה עם החלטורות והופעות האורח והיא נערכת להוציא אלבום חדש. כבר בסינגל הראשון והיפה מתוכו, La Fama, היא הראתה כמה המעמד שלה השתדרג כשלא סתם הביאה את דה וויקנד לשיר איתה – הוא אפילו עושה את זה בספרדית. ככה מתחילים קמפיין.

ג'נט ג'קסון - Black Diamond

במהלך 2022 האלבום ה-12 במספר של כוכבת הפופ הוותיקה, שבו היא אחראית גם על ההפקה ועל כתיבת המילים, אמור לצאת השנה. בשנה החולפת היא עלתה לכותרות בעיקר בשל סרט הדוקו שסיקר את התקרית העגומה שלה בסופרבול עם ג'סטין טימברלייק - כן זו ששמה פאוז על הקריירה שלה. דוקו נוסף בן שני חלקים שיסקור את הקריירה והחיים שלה כצעירת משפחת ג'קסון צפוי להתפרסם בחודש הקרוב. ונראה שעם החשיפות הטלוויזיוניות, ג'קסון מוכנה לחזור למה שהיא עושה הכי טוב - לשיר.

Saweetie – Pretty Bitch Music

במהלך 2022 ככל הנראה אלבום הבכורה הכי מצופה בראפ האמריקני, שכבר היה אמור לצאת לפני יותר מחצי שנה אבל נדחה עקב חוסר שביעות רצון מחלק מהשירים. אלה שכן יצאו (חלקם אמורים להיכלל בטראק-ליסט הסופי ויהיה גם אי.פי ב-7 בינואר) סימנו את סוויטי בתור כישרון בועט עם לשון חדה ונוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה. Tap In, למשל, היה שיר קיץ מושלם גם ב-2020, כלומר כשהקיץ היה חתיכת פח; Best Friend, שיר משותף עם דוג'ה קאט מועמד לגראמי; והסינגל האחרון, Icy Chain, היה שם בבכורה המצוינת שלה ב"סאטרדיי נייט לייב". זאת ממש לא הפעם האחרונה שיראו אותה בתוכנית גדולה בטלוויזיה.
16 צפייה בגלריה
סוויטי
סוויטי
סוויטי
(צילום: AP)

דה וויקנד - The Dawn

במהלך 2022 לאלבום החדש של דה וויקנד יש שם - The Dawn, אבל עוד אין לו תאריך יציאה. כוכב ומפיק ההיפ הופ המבריק, שנשמע כמו הדבר הכי קרוב שיש למייקל ג'קסון (אבל עם דופק), זכה לשבחים כשהוציא את האלבום After Hours, בערך כשכולנו נכנסנו לסגר הראשון, והציע הרבה נחמה, גרוב ותחכום לעולם שהשתנה מהקצה לקצה. אלבומו המתקרב, שכבר יגיע בתקופה יותר שפויה, יוסיף עוד קצת לבאז המוצדק סביבו.
16 צפייה בגלריה
דה וויקנד סופרבול
דה וויקנד סופרבול
דה וויקנד בסופרבול
(צילום: AP)

זאק דה לה רוחה

במהלך 2022 ב-3 בנובמבר השנה יחגגו יום הולדת 30 לאלבום הבכורה המטלטל של רייג' אגיינסט דה מאשין – זה ששילב מחאה עם מטאל, פאנק ופ'אנק, והיה הרבה יותר מרק קריאת הקרב העברית "אבטיח בשקל". זאק דה לה רוחה, סולן ההרכב הזועם, עשה לא מעט מאז (כולל לשוב ולעבוד עם הלהקה שהנהיג), אבל אלבום סולו שלו הוא משהו שחובבי המוזיקה בעלי המודעות הפוליטית מחכים לו כבר שנים. ב-2022 זה (כנראה סוף סוף) יקרה.
16 צפייה בגלריה
ז'אק דה לה רוחה
ז'אק דה לה רוחה
ז'אק דה לה רוחה
(צילום: AP)

ביונסה

במהלך 2022 השנה יחלפו שש שנים מאז Lemonade, האלבום האחרון של ביונסה, שעשה מיץ מהבגידות של ג'יי זי. זה לא שקווין בי התבטלה, היא שחררה כמה סינגלים מצליחים, אלבום משותף עם בן זוגה, פסקול לעיבוד האחרון של הסרט "מלך האריות" וגם את האלבום המלווה את הסרט הדוקומנטרי על הופעתה ההיסטורית בקואצ'לה והיא גם שברה שיא של פרסי גראמי. אחרי שהעידה כי בילתה באולפן יותר משנה וחצי ולקראת יום הולדתה ה-40 בספטמבר האחרון - כוורת המעריצים שלה ציפתה לקבל אלבום של ממש. זה עדיין לא קרה, אבל שורה של רמזים קלושים או ממשיים מצביעה על השנה הקרובה. ואם חשבתם שהקרנבל סביב אדל היה מוגזם ב-2021 - חכו לביונסה.
16 צפייה בגלריה
ביונסה
ביונסה
ביונסה
(AP Images)
.
פורסם לראשונה: 15:23, 30.12.21