לאחר שאמש (ה') פורסם תחקיר ב"רולינג סטון" שכלל עדויות על סביבת עבודה רעילה ב"טונייט שואו" בהנחייתו של ג'ימי פאלון, המנחה והקומיקאי התנצל בפני עובדי התוכנית, כך דיווח אתר "וראייטי".
2 צפייה בגלריה
ג'ימי פאלון
ג'ימי פאלון
ג'ימי פאלון
(צילום מסך)
"זה מביך ואני מרגיש רע בקשר לזה. סליחה אם הבכתי אתכם או את בני משפחתיכם וחבריכם", אמר המנחה במהלך ישיבת זום קצרה שהתקיימה עם עובדי "טונייט שואו". "אני לא יכול לתאר כמה אני מרגיש רע. אני רוצה שהתכונית הזו תהיה כייפית ושתהיה מכילה לכולם. היא צריכה להיות מצחיקה והתוכנית הכי טובה עם האנשים הכי טובים".
הדברים מגיעים כאמור, על רקע פרסום התחקיר של "רולינג סטונס" שכלל עדויות של 16 עובדים בתוכנית הלייט-נייט בהווה ובעבר שסיפרו על "סביבת עבודה רעילה - הרבה מעבר לסטנדרטים הנהוגים בתוכניות מהז'אנר הלייט נייט, שנחשב ללחוץ מאוד".
אותם עובדים טענו שפאלון "מתנהג באופן לא יציב" ו"לא מפסיק להחליף את הצוות הבכיר שלו", כולל העסקה של תשעה שואו-ראנרים בתשע השנים שלו בתוכנית, ש"משום מה לא יודעים איך לומר לו 'לא'". עוד הוסיפו כי הייתה "אווירה מאוד קודרת", כשחלקם אף טענו שהם לא פעם ספגו הערות מזלזלות ומאיימות מצד הממונים עליהם, כולל מפאלון עצמו. "אף אחד לא אמר לג'ימי 'לא'. כולם הלכו על ביצים, במיוחד השואו-ראנרים. אף פעם לא ידעת איזה ג'ימי אתה הולך לקבל ומתי הוא הולך לאבד שליטה. תראו כמה שואו-ראנרים עזבו כל כך מהר. אנחנו יודעים למה הם לא הצליחו להחזיק מעמד בתפקיד", סיפר אחד העובדים.
2 צפייה בגלריה
ג'ימי פאלון
ג'ימי פאלון
ג'ימי פאלון
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)
עוד נכתב בתחקיר על התפרצויות הזעם של המנחה, ולמרות שרובם פנו למחלקת משאבי אנוש וסיפרו על כך, הבעיות המשיכו. כל העובדים שבחרו להתראיין לתחקיר החליטו שלא לחשוף את שמם מחשש למעשה נקמה נגדם. שלושה מהם אף העידו כי היו להם מחשבות אובדניות.
רשת NBC הגיבה לתחקיר: "אנו גאים במיוחד ב'טונייט שואו', ויצירה של סביבת עבודה מכבדת היא אחת ממטרות העל שלנו. כמו בכל מקום עבודה, גם לנו היו עובדים שהעלו בפנינו את בעיותיהם - אלו נחקרו וטופלו במידה שנדרש טיפול. אנו מעודדים עובדים שמרגישים שהם חוו או ראו התנהגות שלא עומדת בקנה אחד עם המדיניות והנהלים שלנו לדווח עליה כדי שנוכל לטפל באותן בעיות".
ג'ימי פאלון פרץ לתודעה כחבר בקאסט של סדרת המערכונים "סאטרדיי נייט לייב" בין השנים 1998 ל-2004, לאחר מכן החל להנחות תוכנית לייט נייט משלו, Late Night with Jimmy Fallon, וב-2014 החליף את המנחה ג'יי לנו, בהנחיית ה"טונייט שואו" ב-NBC.