18 שנים אחרי ששחרר את ספר הזכרונות שלו "כרוניקות: חלק 1", בוב דילן הודיע אמש (ג') כי בנובמבר עתיד להתפרסם ספרו הבא. הספר החדש שייקרא The Philosophy of Modern Song ייצא לאור בהוצאת סיימון ושוסטר ב-8 בנובמבר.
2 צפייה בגלריה
בוב דילן
בוב דילן
בוב דילן
(צילום: AP)
דילן החל לעבוד על הספר עוד בשנת 2010, והוא מכיל יותר מ-60 חיבורים שהמוזיקאי כתב על שירים של אמנים שונים בהם אלוויס קוסטלו, האנק וויליאמס, נינה סימון ואחרים. "דילן מנתח את מה שהוא מכנה המלכודת של חרוזים קלים, מפרק כיצד הוספה של הברה יכולה להרוס שיר ואפילו מסביר איך בלוגראס קשור לרוק כבד", כך על פי ההודעה לעיתונות. "החיבורים הללו כתובים בפרוזה הייחודית של דילן. הם מסתוריים, נמרצים, חריפים ועמוקים, ולעיתים מצחיקים". הספר כולל גם כ-150 תמונות וסדרה של ריפים המייצרים מעין שיר אפי, ש"תורם לעל-טבעיות של היצירה".
"הפרסום של עבודתו הקליידסקופית והמבריקה של בוב דילן תהיה חגיגה בינלאומית של שירים של אחד מגדולי האמנים של זמננו", אמר ג'ונתן קארפ, נשיא ההוצאה. "The Philosophy of Modern Song היה יכול להיכתב רק בידי בוב דילן. קולו יוצא דופן, ועבודתו מעבירה הערכה והבנה עמוקה של שירים, של האנשים שיוצרים אותם, ומהי המשמעות של שירים עבור כולנו".
ספרו הקודם "כרוניקות: חלק 1" שיצא בשנת 2004, היה ממואר לא-סטנדרטי שהתמקד בימיו המוקדמים בניו יורק, וביצירת האלבומים New Morning מ-1970 ו-Oh Mercy מ-1989. במשך שנים מעריצי דילן ממתינים בקוצר רוח לחלק הבא. שמועות על יציאתו נשמעו לא אחת ודילן בעצמו אמר מפעם לפעם כי הוא עובד עליו. בראיונות שונים הוא סיפר כי הוא עובד או מתכוון לעבוד על הספר ואף רמז באילו אלבומים הוא יעסוק וציין בין היתר את Blonde on Blonde ואחרים.
2 צפייה בגלריה
הספר The Philosophy of Modern Song של בוב דילן מוצג למכירה בהזמנה מוקדמת באתר אמזון
הספר The Philosophy of Modern Song של בוב דילן מוצג למכירה בהזמנה מוקדמת באתר אמזון
הספר The Philosophy of Modern Song של בוב דילן מוצג למכירה בהזמנה מוקדמת באתר אמזון
(צילום מסך, אמזון)
ספרו החדש, לא יעסוק כאמור בביוגרפיה של האמן, זוכה פרס הנובל, אבל הוא ודאי מבטיח קריאה מרתקת במחשבותיו על שירים אחרים. אלבומו האחרון Rough And Rowdy Ways יצא בשנת 2020 ונחשב לאחד מאלבומיו הטובים בשנים האחרונות, הוא גם עשה היסטוריה כאשר הפך את דילן לאמן הראשון שהצליח להכניס אלבום למצעד האמריקני בכל עשור משנות ה-60. אשתקד, דילן חתם על אחת מעסקאות המוזיקה הגדולות כאשר מכר את הזכויות לשיריו בכ-300 מיליון דולרים.