ישראלים רבים נכחו אמש (א') בהופעה של להקת קולדפליי שהתקיימה באתונה, אך ילד אחד - אורי עבודי בן ה-12 מבאר יעקב - הצליח לרגש את כולם, כשצולם מחזיק שלט מאולתר שעליו מודבקת מדבקה לזכרה של הקצינה סרן שיר אילת, מפקדת התצפיתניות שנפלה ב-7 באוקטובר. "זאת הגשמת חלום עבורי, פשוט עוצמות של התרגשות והכי חשוב המחווה, שהייתה ספונטנית ועוד דרך להנציח את שיר", משחזר עבודי בשיחה עם ynet הבוקר (ב'), כשהוא עדיין נרגש. "כריס [מרטין, מ"ת], הסולן, דיבר איתי ממש לפני סוף ההופעה לעיני 75 אלף אנשים באצטדיון - ראו את השלט שהנפתי ואת התמונה של שיר, וראו את זה בישראל ובכל העולם". איילת אילת, אמא של סרן שיר אילת ז"ל, אמרה על המחווה כי "מאתמול נחשפנו לסיפור המרגש, ממלא את הלב. הילד פשוט מתוק".
אורי עבודי במחווה לתצפיתנית שיר אילת ז"ל, בהופעה של קולדפליי באתונה
אימו של אורי, ענת עבודי, משחזרת: "אנחנו יודעים שהסולן מתייחס בהופעה למי שמרים שלט, וככה ברגע אחד בתוך האצטדיון לקחנו קרטון של ארגזי בירה וכשאין עט לכתוב, שלפתי את הליפסטיק האדום שלי וכתבנו בכתב יד באנגלית, 'אני רוצה לשיר איתך'".
2 צפייה בגלריה
אורי עבודי בהופעת קולדפליי באתונה
אורי עבודי בהופעת קולדפליי באתונה
אורי עבודי בהופעת קולדפליי באתונה
(צילום מסך: מתוך עמוד האינסטגרם remember_shir_eilat)
על אף גילו הצעיר, אורי מאוד אוהב את להקת הרוק. "גדלתי בבית לתוך שירי הלהקה שאני מאוד אוהב, כולם בבית שומעים את קולדפליי, וביקשתי מאמא שתגשים לי חלום לטוס ליוון, לראות את ההופעה של הלהקה", הוא מתאר. אימו מספרת כי הוא ביקש לנסוע כמעין מתנת טרום-בר מצווה, "וככה ביום שישי בספונטניות טסנו להופעה. אורי חלם לעלות לשיר עם הלהקה - דבר שהם עושים בהופעות. עמדנו שורה שנייה ליד הבמה, ובמשך כל ההופעה אורי היה על הכתפיים של בני הדודים שלו. הוא בכלל היה בין הילדים הבודדים בהופעה".
הרעיון למחווה להנצחת הקצינה סרן שיר אילת - מפקדת התצפיתניות שנפלה בעזה עם חיילותיה במוצב בנחל עוז, הגיע לאחר שנעמדו במקרה ליד צעירה שהחזיקה מדבקה שעליה כתוב "לזכרה של סרן שיר אילת ז"ל - השיר שלך יתנגן לנצח". לחבורה התברר כי אותה צעירה היא נופר - בת דודתה של אילת. "אמרתי לה, 'כדי שיראו את הסטיקר של שיר - נדביק על השלט שלנו', וככה כשאורי יושב על הכתפיים כולם יראו את זה", שחזרה עבודי בת ה-46. "כל הכוכבים הסתדרו שננציח ככה את שיר. זאת הייתה התרגשות מטורפת, כשממש כמה דקות לפני סוף ההופעה הסולן כריס פנה לאורי - וכל המצלמות כוונו אליו ואל השלט שהחזיק - מחווה עוצמתית לסרן שיר אילת שנפלה על הגנת המולדת, שיראו. נופר ואני עמדנו ככה, בתוך 75 אלף צופים משולהבים, התחבקנו ובכינו".
2 צפייה בגלריה
ענת ואורי עבודי בהופעת קולדפליי באתונה
ענת ואורי עבודי בהופעת קולדפליי באתונה
ענת ואורי עבודי בהופעת קולדפליי באתונה
(צילום: באדיבות ענת עבודי)
בשיחה שנערכה הבוקר עם ynet, איילת, אמה של שיר אילת ז"ל משחזרת: "חזרנו מאוחר הביתה מאירוע שהתקיים בבית הספר של שיר לזכרה - סרט דוקו קצר עליה שיצרו במסגרת פרויקט של מגמת קולנוע, והיינו מאוד מרוגשים ממנו. חזרנו עם מטען חיובי ולב מלא בגאווה בשיר. עוד לא נרגענו - ואז התחילו לרוץ תמונות של הילד המתוק הזה עם השלט והמדבקה של שיר. הרגשתי פעימות לב מואצות מרוב התרגשות, ניסינו להבין אם אנחנו מכירים את הילד ומה הקשר שלו לשיר, ואז מהר מאוד עשינו חיבור - שהאחיינית שלי נופר נמצאת בהופעה, ואמרנו, 'אולי היא קשורה לעניין?'.
"לא חשבנו שדווקא במקום הזה מישהו יעז להנציח את שיר, בהופעה באתונה שהיא לא רק לישראלים, וגם עם כל 'האהבה העולמית' שאנחנו מקבלים בעולם - האמנו שאנשים יורידו פרופיל. אבל מה שקרה זה הפוך - כל מי שנסע להופעה וצעק להחזרת החטופים - הם עושים שליחות מדהימה עבור כולנו. אורי ומשפחתו, בשותפות עם נופר וחברותיה, הביאו את שיר לחשיפה גדולה, וכל זה גרם להתרגשות בין כל מכרינו - אם זה המשפחה או החברים. תודה על הנצחת הגיבורה סרן שיר אילת".
הקהל קורא Bring Them Home בהופעת קולדפליי באתונה
עוד היא מספרת כי אחרי שהלהקה שרה את להיטם Yellow - ישראלים שנכחו בקהל החלו לקרוא Bring Them Home למען שחרור החטופים - מחווה מרגשת נוספת, שלדבריה ולדברי אורי הותירה אותם "צרודים מצעקות עד עכשיו". הבוקר, בשעה 6:30, אורי כבר קיבל הודעה מהמורה שלו - שהפעם דווקא לא שאלה מדוע לא הגיע ללימודים, אלא כתבה לו: "כל הכבוד לך, אתה כוכב, אני גאה בך".