בתביעה חדשה נגדו, אישה טוענת ששון "דידי" קומבס ושומר הראש שלו לשעבר סיממו ואנסו אותה. לאחר מכן נודע לה כי התקיפה לכאורה תועדה והופצה כפורנוגרפיה, כך מדווח היום (ג') "הרולינג סטון". אזהרה: הכתבה מכילה תיאורים קשים לקריאה.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון קומבס
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
התובעת, ת'אליה גרייבס, היא האדם ה-11 שמאשים הראפר והמפיק המוזיקלי בתקיפה מינית. היא טוענת כי קומבס תקף אותה באולפן ההקלטות שלו Daddy's House בניו יורק בשנת 2001. התביעה של גרייבס מגיעה שבוע לאחר שהראפר בן ה-54 נעצר והואשם בסחר במין, סחיטה ושידול לזנות.
על פי המסמכים המשפטיים שהגיעו לידי "הרולינג סטון", גרייבס טוענת שהיא התיידדה עם קומבס בסוף 1999 דרך החבר שלה דאז, שהיה מנהל בכיר בלייבל של קומבס - Bad Boy Entertainment. התובעת מציינת כי בשל תפקידו של החבר בחברה היא השתתפה לעיתים קרובות באירועים שהתקיימו בבתים של קומבס והייתה מבקרת את החבר באולפן ההקלטות. תפנית חלה כאשר קיבלה לכאורה טלפון מקומבס, שרצה להיפגש איתה כדי "לדון בבעיות בביצועים לכאורה של החבר שלה", כך לפי התביעה, שהוגשה הבוקר במחוז הדרומי של ניו יורק.
מתוך רצון לעזור לבן זוגה והיות שכבר הכירה את קומבס, גרייבס הסכימה לפגישה. "זו הייתה ככל הנראה דרך חולה ומעוותת לנצל את בעלותו ואת הטייטל שלו ב-Bad Boy ובגופים הקשורים לה, כדי להתעלל בתובעת וגם כדי להראות את כוחו ואת היכולת שלו להשפיל את החבר שלה", נטען בתביעה. כמה שעות לאחר מכן, הגיע קומבס לביתה של גרייבס ברכב שטח שבו נהג שומר הראש שלו דאז, ג'וזף שרמן, המוכר בכינוי ביג ג'ו. גרייבס אומרת שקומבס נתן לה כוס יין והיא במהירות הפכה "מסוחררת וחלשה פיזית". על פי התובעת, כשהם הגיעו לאולפן ההקלטות היא התקשתה ללכת ועד שהגיעו למשרדו של קומבס, לטענתה כבר איבדה את ההכרה. "בדיעבד, ברור שקומבס גרם לכך שיכניסו סם למשקה של התובעת, שכן כמה לגימות יין מעולם לא השפיעו עליה כך", נטען בתביעה.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון קומבס
(צילום: Willy Sanjuan/Invision/AP, File)
כשגרייבס חזרה להכרה, היא טוענת שהייתה עירומה וכבולה, כשידיה קשורות מאחורי גבה במה שהרגיש כמו שקית פלסטיק. כשצעקה לעזרה, שרמן לכאורה הטיחה את פניה בשולחן ביליארד. בתיאור קשה לקריאה שבחרנו שלא לפרט כאן באופן גרפי מדי, כתב התביעה מציין כי לאחר מכן קומבס ביצע בה מעשה סדום והגיב באלימות כשניסתה להימלט. גרייבס טוענת שאיבדה שוב את הכרתה, וכשהתעוררה שרמן, לכאורה, סטר לה מספר פעמים ואילץ אותה לבצע בו מין אוראלי. התובעת טוענת שהתעוררה ערומה כשהיא סובלת מכאבים עזים בכל גופה, עם חבורות בפניה ובפרקי הידיים. "עדיין מסוחררת וחלשה, התובעת התקשרה לנהג שמשפחתה שכרה בקביעות ושאותו הכירה היטב", נטען בתביעה. גרייבס טוענת שבכתה ללא שליטה וסבלה מכאבים מייסרים.
על פי המסמכים, "הנהג הסיע אותה לבית החולים וניסה לשכנע אותה לדווח על האונס, אך היא לא הצליחה לצאת מהמכונית, כשהיא 'רועדת ובוכה בהיסטריה' ומפוחדת ממה שיעשה קומבס לה ולמשפחתה אם תדווח עליו". גרייבס סיפרה ​​לחבר שלה דאז על מה שקרה, אך הוא, לכאורה, הניא אותה מלפנות למשטרה בטענה "שזה יכול להשפיע לרעה על הקריירה שלו". בשנים שחלפו מאז, היא טוענת כי קומבס ושרמן איימו עליה שתמשיך לשתוק לגבי התקיפה. עם זאת, היא טוענת שחשפה את האירועים בפני חברים קרובים.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
(צילום: AP)
בנובמבר 2023, ימים ספורים לאחר שקאסי ונטורה הגישה את תביעתה נגד קומבס בגין סחר במין והתעללות מינית, גרייבס טוענת כי החבר לשעבר יצר איתה קשר וסיפר לה שקומבס ושרמן תיעדו את האונס לכאורה והראו אותו לאחרים. "הוא חשף שלקומבס ושרמן היה דפוס התנהגות של הקלטת נשים באקטים מיניים ללא הסכמה והפיכת הסרטונים האלה לזמינים לציבור, כולל מכירתם כקלטות פורנוגרפיה", נטען בתביעה.
נציגים של קומבס ושרמן, לא הגיבו לפניית "הרולינג סטון" לתגובה.
התביעה החדשה מגיעה שבוע לאחר שקומבס נעצר במנהטן בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו על ידי חבר מושבעים בניו יורק. קומבס נמצא תחת חקירה פדרלית מאז שחברתו לשעבר, קאסי, הגישה תביעה נגדו והאשימה אותו בניצול מיני ובהתעללות. חקירתו התרחבה עם הזמן והביאה להגשת תביעות מצד נשים נוספות, לצד פשיטות שביצעו סוכנים פדרליים על נכסיו במיאמי ובלוס אנג'לס. כעת, הוא מואשם בסחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות ללא אפשרות לערבות. אם יורשע, שלושת האישומים הללו יכולים להסתכם בעונש של יותר מ-20 שנה בכלא. "במילים פשוטות, הוא מתעלל סדרתי ומכשיל סדרתי", אמרה במהלך הדיון בתיקו, שהתקיים בשבוע שעבר, העוזרת לתובעת הראשית, אמילי ג'ונסון.