הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הבוקר (ב') את הצעתו של שר התקשורת שלמה קרעי להוציא הוראות לפעולות הקבועות בתקנות לשעת חירום כנגד רשת התקשורת אל מיאדין, ובעקבותיהן ייחסמו אתרי האינטרנט של החברה ויוחרם ציוד הכתבים.
2 צפייה בגלריה
אל מיאדין
אל מיאדין
אל מיאדין
ההצעה התקבלה כאמור בהתאם לתקנות לשעת חירום שאישרה הממשלה, ולאחר קבלת חוות הדעת התומכות מכלל הגופים הרלוונטיים שעל פיהן שוכנע שר הביטחון כי קיימת פגיעה ממשית בביטחון המדינה.
לפי אותן התקנות לשעת חירום ולאחר אישור הקבינט, שר התקשורת רשאי באמצעות הוראה בצו לסגור משרדים, להחרים ציוד שידור ולחסום שימוש בתשתיות תקשורת למיניהן לגוף שידורים הפוגע בביטחון המדינה. מתוך כך השר קרעי חתם על מספר צווים - בהם הצו לחסימת אתרי האינטרנט של אל מיאדין, צווים על תפיסת ציוד נצורים עד לאיתור ופעולה בשיתוף עם משטרת ישראל, וכמו כן, השר פנה במכתב לאלוף פיקוד מרכז לפעול לסגירת משרדי הרשת הממוקמים ביהודה ושומרון ועוד.
2 צפייה בגלריה
שר התקשורת שלמה קרעי ומנכ"ל המשרד
שר התקשורת שלמה קרעי ומנכ"ל המשרד
שר התקשורת שלמה קרעי ומנכ"ל המשרד
"שידורים כגון אלו המזוהים עם האויב תוך פגיעה בביטחון המדינה, אחת דינם להיחסם", מסר בתגובה שר התקשורת שלמה קרעי. "שידורי וכתבי ערוץ אל מיאדין משרתים את ארגוני הטרור הנתעבים, והגיע הזמן לבוא איתם חשבון. משרד התקשורת בראשותי ימשיך לפעול לחיזוק תשתיות התקשורת מחד ולמיגור תשתיות התקשורת בקרב מבקשי רעתנו".
שר הביטחון, יואב גלנט: "מדינת ישראל לא תאפשר את התעמולה המסוכנת של שידורי אל מיאדין, המנסה תוך כדי מלחמה, לפגוע באינטרסים הביטחוניים שלה ולשרת את מטרות האויב. הצעדים אשר ננקטים נגד 'רשת התקשורת', שהפכה, הלכה למעשה, לשופרו של ארגון הטרור חיזבאללה והעומד בראשו, הם הדבר המתבקש לעשותו למול תומכי הטרור המדמים עצמם לעיתונאים, בזמן שמטרתם אחת: פגיעה בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. יחד עם כלל גופי הביטחון, המלצתי לפעול נגד הערוץ ולבצע פלילית וכלכלית נגד אנשיו".