הטיזר לסרט "קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש", נחשף היום (ו') ובו אפשר לראות את קפטן אמריקה החדש - אנתוני מקי, כמו גם רות בר-שרף - או בכינויה כגיבורת העל הישראלית, סברה - בגילומה של שירה האס.
"קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש" - טיזר
(באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם)
הסרט מציין את הפרק הרביעי בסדרת סרטי "קפטן אמריקה". קודמו, "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" יצא ב-2016 וחתם את הטרילוגיה בכיכובו של כריס אוונס. מקי, בתפקיד סם ווילסון, הפך לקפטן אמריקה החדש לראשונה בסדרה "הפלקון וחייל החורף" שעלתה בדיסני+ ב-2021.
בטיזר, שאורכו פחות משתי דקות, דמותו של ווילסון פוגשת בתדאוס "ת'נדרבולט" רוס, נשיא ארצות הברית בגילומו של האריסון פורד (שנכנס לנעליו של וויליאם הרט, מי שגילם את הדמות עד כה והלך לעולמו ב-2022), שרוצה להפוך את קפטן אמריקה לסוכן אמריקאי. הדברים מתלהטים במהרה כשגיבור העל עוצר אדם עם כוונה להתנקש בבית הלבן. בסוף הקטע הצופים גם זוכים להצצה ראשונה לדמות חדשה נוספת - הענק האדום.
2 צפייה בגלריה
מתוך "קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש"
מתוך "קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש"
מתוך "קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש"
(צילום מתוך הטיזר, באדיבות Marvel Studios)
על הבימוי של הסרט החדש אחראי ג'וליוס אונה ("פנים רבות לאמת"), ולצדה של האס מככבים גם השחקנים טים בלייק נלסון, קארל למבלי, ג'אנקרלו אספוסיטו ודני רמירז. במארוול ספגו ביקורות על צירופה של בר-שרף/סברה ליקום הסינמטי האימתני, היות שבחוברות הקומיקס המקוריות משנות ה-80 היא מתוארת כמוטנטית שעובדת בשירות המוסד, ובמהלך שירותה ופעילותה המבצעית היא נאבקת בטרוריסטים ערבים ושותפה פעילה בסכסוך הישראלי-פלסטיני.
עקב ההצגה הסטריאוטיפית של הציבור הערבי בקומיקס, ארגונים פרו-פלסטינים ביקרו את ההחלטה לצרף אותה ליקום הקולנועי, כשארגון אמריקני בשם "המוסד להבנת המזרח התיכון" טען בין היתר ש"סברה מהללת את הצבא הישראלי והמשטרה". במארוול לא התרגשו וביקשו להרגיע את הרוחות. "אומנם הדמויות והסיפורים שלנו שואבים השראה מהקומיקס", נמסר מאולפני הענק לפנייה של "וראייטי" בנושא בזמנו, "אך הם תמיד זוכים להתאמה רעננה למסך הגדול ולקהל של היום. גם במקרה הזה היוצרים נוקטים בגישה חדשה לדמות שהוצגה לראשונה לפני יותר מ-40 שנה".
ואכן, נראה שלפחות על פי האתר הרשמי של מארוול, דמותה של בר-שרף בסרט תוצג באופן שונה מהמקור - כאלמנה שחורה לשעבר, שעובדת כעת כבכירה בממשל ארצות הברית, ושזוכה לאמונו של הנשיא רוס.
2 צפייה בגלריה
שירה האס וסברה, הדמות שתגלם
שירה האס וסברה, הדמות שתגלם
שירה האס וסברה, הדמות שתגלם
(צילום: AP, מארוול)
"קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש" צפוי לעלות לאקרנים ב-14 בפברואר 2025, זאת לאחר שתחילה יועד להפצה במאי 2024.