שר התרבות מיקי זוהר הודיע היום (ב') על מינוי שלושה חברים חדשים לוועד הנאמנים של פרסי הספרות: הדוקטור גדי טאוב, הפובליציסטית נווה דרומי ועורך הספרות בני ציפר, שיצטרפו למשוררת והמתרגמת סיון בסקין והסופר משה גוטמן שכבר חברים בוועדה. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן הודיע ציפר כי בחר שלא להתמנות לוועד לאחר שהתבקש לעשות כך מעיתון "הארץ" שמעסיק אותו.
2 צפייה בגלריה
בני ציפר,נווה דרומי וגדי טאוב
בני ציפר,נווה דרומי וגדי טאוב
בני ציפר,נווה דרומי וגדי טאוב
(צילום: שאול גולן, צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת וערוץ 14)
"עמדתנו היא שעיתונאים לא צריכים לקבל עליהם מינויים ממשלתיים, ודאי שלא בתחומי הסיקור שלהם", נמסר מעיתון "הארץ". "לצערנו בני ציפר לא עדכן אותנו מראש על המינוי, ולמדנו עליו רק מהודעת שר התרבות".
מוקדם יותר היום, עם היוודע הבחירה בחברים החדשים, הסביר זוהר בהודעה מטעמו כי "הגיע הזמן לייצוג מגוון וכולל של הספרות העשירה שיש בישראל, ולהעניק ביטוי לכל הסופרים הישראלים מכל חלקי העם. אני בטוח שחברי הוועדה יעשו את עבודתם החשובה על הצד הטוב ביותר". לפי משרד התרבות, בכל שנה כ-250 פרסים מוענקים בתחומים שונים בעולם הספרות.
שלושת הנבחרים החדשים נחשבים קרובים בדרך כזאת או אחרת לממשלה, כאשר ראש הממשלה נתניהו משתף לא אחת פוסטים של טאוב ברשתות החברתיות, ציפר נחשב למקורב למשפחת נתניהו, ואילו דרומי מגישה בערוץ 14.
בהמשך החלטת "הארץ" לאסור על ציפר לכהן בוועדה, הגיב השר זוהר: "אירוניה שעיתון המתהדר בהיותו 'עיתון לאנשים חושבים' ממהר לאסור על עובדיו להביא לידי ביטוי דעות ומחשבות אחרות".
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי )
כמו כן, בעקבות ההודעה על המינויים, אחת מחברות ועד הנאמנים, המשוררת והמתרגמת סיוון בסקין, הודיעה גם על פרישתה מהוועד. "עונה אחת בלבד שירתי בוועד הנאמנים של פרסי הספרות", שיתפה בסקין, "ואף פעם לא הרגשתי נוח עם התפקיד הזה, וכעת עוד יותר. הודעתי על פרישתי מהוועד".