את הפוטנציאל שלה זיהו המלהקים כבר בכיתה ד'. היא הלכה יחד עם אימה לסטודיו של סוכנות דוגמנות ומשחק, אבל השתיים עשו אחורה פנה עוד לפני שנכנסו לדלת האודישן. "ראינו סטודיו של צילומים ומהאודישן יצאה ילדונת מתולתלת סטייל עדן פינס", מספרת השחקנית והדוגמנית עומר נודלמן. "ילדה יפהפייה, מעט מעט שמנמנה. ילדה פשוט מהממת. אני זוכרת שהיא יצאה בוכה, ואמא שלי - שגם ככה חששה מהסיטואציה - שאלה את האמא מה קרה לילדה, והיא סיפרה שהצלם או המלהק, אני לא זוכרת בדיוק מי, אמר לה שהילדה צריכה לרזות. הילדה שמעה את זה והתחילה לבכות. אמא שלי הוציאה אותי מחוץ לבניין, ישבה ואמרה לי: 'עומר אני אוהבת אותך ורוצה לשמור עלייך ולהגן עלייך. עד גיל 18 אני אחראית עלייך ואני לא מרשה לך להתקרב לעולם הזה - וכך קרה. נורת האזהרה תמיד מהדהדת אצלי בראש".
6 צפייה בגלריה
עומר נודלמן
עומר נודלמן
עומר נודלמן
(צילום: שי תמיר)
למה? "אמא שלי עשתה מעשה מאוד חכם כשלקחה אותי משם ולא יצאתי לעולם הבידור בגיל הזה. אני כל כך מאמינה שהילדות והבסיס הטוב חשובים, ילדים בגיל הזה לא חזקים עדיין להתמודד עם הדברים האלה, וביססתי את הזהות שלי לפני שיצאתי לעולם, וזה מאוד חשוב".
עומר נודלמן בת ה-23 היא הבת הקטנה מבין שלושה למשפחה בת חמישה דורות ממושב נטעים. הדרך שלה כבר הייתה סלולה לקריירה ביטחונית, אחרי ששירתה בצבא ב-8200. מבחינתה המסלול היה ברור: מעבר לתפקיד דומה ומסווג כפי שעשתה בצבא, לימודים, חתונה וילדים - אבל אז קרה משהו בדרך. או מישהו, ליתר דיוק, שהבחין בה והזמין אותה לשמש בתור דוגמנית אינסטגרם של חברת אופנה גדולה. הרעיון קסם לנודלמן - ומשם ההצעה לריאליטי "המירוץ למיליון" כבר הייתה בהישג יד.
6 צפייה בגלריה
מתוך "בעלת החלומות"
מתוך "בעלת החלומות"
"ביססתי את הזהות שלי לפני שיצאתי לעולם, וזה חשוב". מתוך "בעלת החלומות"
(צילום: באדיבות HOT בידור)
אחרי שטעמה מעולם הבידור היא כבר לא הייתה יכולה - או רצתה - לצאת ממנו, והמסלול הביטחוני נראה כמו היסטוריה רחוקה וכל כך לא רלוונטית עבורה, זאת על אף הסיכונים הברורים בעולמות המשחק והאופנה. נודלמן נזכרת איך לפני כשלוש שנים, כשעוד הייתה בתחילת דרכה, נסה על נפשה מסט צילומים. "הצטלמתי לקמפיין של בגדי ים, והצלם רצה שאני אצטלם בצורה חושפנית יותר וביקש ממני להוריד חלק עליון. הוא רצה שאצטלם מאחורה ומקדימה, נגע בתחתון, וכל הסיטואציה מולו הרגישה לא בנוח ואמרתי לו פשוט 'לא'".
ומה קרה? "הוא נורא כעס, התעצבן. זה לא בא לו בטוב. לפי התגובה שלו הבנתי שעשיתי את הדבר הנכון, וקמתי והלכתי. הייתי שם לבד, זה היה ממש בתחילת דרכי. אני אשקר אם אגיד שלא היה לי פחד קטן. הייתי בת 20. לקחתי צעד אחורה וזה היה דבר מאוד חכם מצידי. חשוב מאוד שאם בנות מרגישות ככה והאינטואציות אומרת להן לא - אז לא. מאז ומתמיד הבנתי את אמא שלי, המטרה שלה היא להגן עליי".
6 צפייה בגלריה
עומר נודלמן
עומר נודלמן
"הייתי בת 20. לקחתי צעד אחורה וזה היה דבר מאוד חכם מצידי". עומר נודלמן
(צילום: רותם לבל)
דיווחת על המקרה? "כן, אמרתי למי שצריך, למנהלים וכאלה. לא יודע אם הצלם הזה עוד עובד. בכלל, העולם הזה מאוד מסוכן ואכזר, צריך להיות מאוד חזקים", היא מוסיפה, "לימדו אותי להיזהר, ולמדתי על בשרי להיזהר מעולם הדוגמנות. ההורים שלי מאוד דאגו כשהלכתי לשם, הם היו מאוד אנטי לכל הדבר הזה. לקח לי זמן להודיע להם. זה היה תהליך להסביר להם. הרי זה לא רק דוגמנית, אלא כל עולם הבידור. ההורים שלי באים ממקום מאוד צנוע והם לא כל כך מבינים את הרוע של העולם הזה, אז הם מאוד מגנים עליי. אבא שלי מושבניק אולד-פאשן, אז כשהוא רואה את הבת שלו בהלבשה תחתונה זה שוק. אמא שלי אומרת לי 'אם אומרים לך לעשות משהו ולא נוח לך - אל תעשי', אז אני מקשיבה לה".

"מורן מרציאנו אמר 'בואי ננסה את המשחק', ואני צרחתי בפנים מהתלהבות. זאת התשוקה שלי"

כשמסתכלים על נודלמן מהצד קל לחשוב שהכול אצלה מושלם: חשבון אינסטגרם שמונה למעלה מ-260 אלף עוקבים, קמפיינים ועבודות כמעט ללא הפסקה, נסיעות פוטוגניות לחו"ל וגם תפקידי משחק בסדרות נוער. כל זה והיא רק בת 23. "אל תאמין לאינסטגרם", היא אומרת בחיוך, "באינסטגרם הכול תמיד נראה מושלם, אבל אתה לא רואה את הרגעים הפחות טובים שלי. איך אני בכלל יכולה לצלם אותם?".
אחרי שסיימה את השתתפותה ב"המירוץ למיליון" ב-2019, נודלמן החלה לחוש על בשרה את חיי התהילה, אבל בסופי שבוע היא המשיכה לעבוד בחנות הדבש של המושב שבו היא מתגוררת. "רציתי להישאר במקום הנוח שלי", היא נזכרת, "שכר של 25-30 שקל לשעה. ועבדתי גם בתור מלצרית, עד שאנשים כבר התחילו לזהות אותי וזה נהיה לא נעים".
6 צפייה בגלריה
עומר נודלמן
עומר נודלמן
"באינסטגרם הכול תמיד נראה מושלם, אבל אתה לא רואה את הרגעים הפחות טובים שלי". נודלמן
(צילום: שי תמיר)
נודלמן מתחזקת רזומה מרשים בתחום הדוגמנות, כמו קמפיין לחברת הלבשת תחתונה גדולה וגם קמפיין לרשת אופנה מוכרת, אבל כבר מתקופת בית הספר היא פזלה לעולם המשחק. "תמיד למדתי תיאטרון ודרמה כשהייתי ילדה, זה תמיד נגע לי, תמיד אהבתי את התחום הזה ואת הבמה. כשהתחלתי את הדוגמנות לא בדיוק שיתפתי מישהו שזה מה שאני אוהבת לעשות, אבל אז המלהק מורן מרציאנו, שראה את 'המירוץ למיליון', פנה אליי. הוא אמר לי 'עומר, אני רואה משהו, בואי ננסה את המשחק'. ואני צרחתי בפנים מהתלהבות כי זאת התשוקה שלי וזה מה שאני רוצה שיקרה.
"הוא שלח אותי לאודישן של סדרת הילדים 'ספיידרז'. לקחתי קצת שיעורי משחק לקראת האודישן, וכשהגעתי למקום ראיתי שבע-שמונה בנות והייתי לחוצה בטירוף. פרפרים בבטן שאין לי שליטה עליהם. אני עומדת עם השלט שכתוב עליו עומר נודלמן ומולי יושבים שני אנשים. מד הלחץ היה היסטרי, בשמיים, הרגליים שלי רעדו. אני ממש ממש מתרגשת, אני כזאת. לפרפרים בבטן שלי יש משמעות ברגעי לחץ, ושמעו את זה על הקול שלי. עשיתי את הטייק הראשון והוא לא היה טוב, אז עצרתי אחרי שלוש-ארבע דקות ואמרתי להם שאני מתנצלת ואני רוצה עוד הזדמנות. אמרתי שאני מרגישה שאני לא שלמה עם זה, והמלהקת התחשבה בי. יצאתי מעורערת. זה היה האודישן הראשון שלי אי פעם במשחק. השלמתי כבר עם הכישלון ואז אחרי יום-יומיים קיבלתי שיחת טלפון שעברתי לשלב הבא. לא האמנתי".
זה כמו לזכות בפעם הראשונה בקזינו. וגם קצת מסוכן, כי את בטוחה שכל הזמן תצליחי. "נכון, אבל מאז הגיעו גם סירובים. ואחרי כל סירוב עשיתי סיעור מוחות ולמדתי מהטעויות שלי".
6 צפייה בגלריה
מתוך "בעלת החלומות"
מתוך "בעלת החלומות"
"אחרי כל סירוב למדתי מהטעויות שלי". מתוך "בעלת החלומות"
(צילום: באדיבות HOT בידור)
אחרי התפקיד ב"ספיידרז", נודלמן שיחקה גם בסדרה "בת השוטר" ולאחרונה קיבלה את ההצעה - שוב מהמלהק מורן מרציאנו - להגיע לאודישן של הטלנובלה "בעלת בחלומות" (ימי ג'-ה', 20:00, ב-HOT בידור, HOT VOD ו-Next TV). "ב'בעלת החלומות' הוא אמר לי שיש תפקיד מסוים שהוא רוצה שאגש אליו - הדמות של גל, בחורה שמותחת גבולות ומחפשת ריגושים. היא סוג של מופרעת, מחפשת אהבה, היא מאוד הפוכה ממני. אמרתי שאני לא חושבת שאגש לתפקיד הזה, זה היה בדיוק בשלב שאמרתי שאני צריכה להתחיל לבחון מחדש את מה שאני רוצה, לקחת את הרצוי ולא את המצוי. הרגשתי שזה פחות קורץ לי, אז אמרתי למורן שאני לא יודעת. הוא אמר לי, 'תנסי. אני רוצה שתנסי משהו מחוץ למה שאת מכירה, מחוץ למקום הנוח שלך'.
מתוך "בעלת החלומות"
(באדיבות HOT בידור)
"הלכתי והתהליך היה ארוך מאוד, משהו כמו ארבעה אודישנים עד להתאמה. אמרתי ליוצרת (שירה אלון, ר"ב) שהמטרה שלי בתפקיד הזה היא לא לצאת יפה, אלא לשחק. עשיתי שם דברים שהקהל אולי יהיה קצת בשוק, מאיך שאני משחקת. זה סטופ שעשיתי בחיי הדוגמנות, החלטתי שאני צריכה להתמקד בזה שאני שחקנית, ושאלה שני עולמות שונים לגמרי. זאת התחלה של תפקידי עומק - ולשם אני מכוונת".
איך התכוננת לתפקיד? "כמו שאמרתי, זה תפקיד של בחורה מופרעת, סקס, סמים - הכול. שמע, זאת טלנובלה עם המון סצנות שמצלמים ביום, אבל לקחתי השראה מאגם רודברג ב'חזרות', הרגשתי שיש קווי דמיון. עדיין היה לי סוג של פיק ברכיים, יום לפני הצילומים רציתי להגיד להם 'קבלו ביטול'. חשבתי לעצמי, 'איך אני עושה את זה? זאת תקופה של חודשיים - כל יום צילומים'. זאת הייתה כמו זריקה למים בשבילי, אבל היום אני חושבת שהצלחתי לעמוד במטרה שלשמה ליהקו אותי".
6 צפייה בגלריה
ב"עלת החלומות"
ב"עלת החלומות"
"זאת הייתה כמו זריקה למים בשבילי". "בעלת החלומות"
(צילום: אוהד רומנו)
אמרת שזה תפקיד יותר נועז, אחרי שכבר התפרסמת בסדרות לנוער. את מסתדרת עם תחושת האחריות שמגיעה עם זה? "כששיחקתי ב'בת השוטר' הבנתי שיש לי כוח והשפעה על נוער וילדים, ושהם רוצים עוד ממני. הבנתי שאני צריכה לקחת את האחריות הזאת בשתי ידיים וחשבתי על עצמי בתור ילדה שהייתה מסתכלת בעצמה על מפורסמים. כך שאני מודעת לאחריות שיש על הכתפיים שלי במובן הזה, ולכן אני לא אעשה פרסומת לסיגריות ולא אעלה את עצמי מעשנת או עושה משהו שעלול להשפיע על ילדים לרעה".