במלאת 100 ימים למתקפת 7 באוקטובר ופרוץ מלחמת "חרבות ברזל", נציגי להקות צה"ל - ובהם אלה לי להב, אגם בוחבוט, אור עמרמי ברוקמן ועילאי אלמקייס - מוציאים לאור את השיר "בית להילחם". האזינו לשיר:
"בית להילחם" - הלהקות הצבאיות
"וכשהאור יעלה / הלב יתמלא, בכוח ליום חדש, ועד הערב נלמד / כולם זה אחד, אתה לא נלחם לבד", קורא השיר, שנכתב על ידי היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט (המשמש בתור יועץ אמנותי ללהקות צה"ל), והולחן על ידי המוזיקאים סיון טלמור ואסף אברבוך. כמו כן, בשיר משתתף החייל שליו מרציאנו, שאביו רס"מ אריק מרציאנו נהרג בפעילות מבצעית של מערך הכיבוי ב-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
אלה לי להב, אגם בוחבוט ואור עמרמי ברוקמן
אלה לי להב, אגם בוחבוט ואור עמרמי ברוקמן
אלה לי להב, אגם בוחבוט ואור עמרמי ברוקמן
(צילום: יחידת ההסרטה, חיל החינוך והנוער)
"בית להילחם", שנוצר ביוזמת מדור הפקות בצה"ל, נועד לדבריהם לחזק את המורל ואחדות העם, ומייצג בין היתר את רוח ההתנדבות של הציבור הישראלי שבאה לידי ביטוי במלחמה. "במציאות שלנו אנחנו מחפשים את האור הקטן שיאיר לנו את החושך", שיתפה בוחבוט, "השיר הזה נותן את האור והתקווה שלנו כעם וכצבא".
קלוגהפט סיפר כי "השיר נכתב יומיים אחרי פתיחת המלחמה, אבל רלוונטי גם לעוד מאה שנה. המסר שהוא מעביר חשוב ופשוט: אנחנו רק עוד חוליה בשרשרת, והתפקיד שלנו - שהיא לא תתנתק. תמיד יישאר לנו בית להילחם עליו - יחד".
2 צפייה בגלריה
להקות צה"ל
להקות צה"ל
חברי להקות צה"ל
(צילום: טוראי אלי שכטר)

בית להילחם / אגם בוחבוט, אלה לי להב, אור עמרמי ברוקמן, עילאי אלמקייס ולהקות צה"ל

מילים: משה קלוגהפט, לחן: סיון טלמור ואסף אברבוך
מתוך אבק הקרב / מתפזר עשן לבן מסך דמעות יורד / עולים על מכונת הזמן אלפיים שנות היסטוריה / ופלא התקומה חוליה עוד חוליה / שרשרת נפש הומיה
וכשהאור יעלה / הלב יתחמם שמע קולנו / תן רוח בכנפינו יש בית יש בית להילחם
ואצבעות רכות / עוטפות את הכאב הן נצמדות חזק / לתוך אגרוף של אהבה הִנְנִי שְׁלָחֵנִי / כי יש עוד דרך ארוכה עוד לא נולד האור שלא / ינצח חשיכה
וכשהאור יעלה / הלב יתחמם שמע קולנו / תן רוח בכנפינו יש בית יש בית להילחם
וכשהאור יעלה / הלב יתמלא בכוח ליום חדש ועד הערב נלמד / כולם זה אחד אתה לא נלחם לבד