בשבועות הקרובים, הראפר והמפיק שון "דידי" קומבס צפוי לעמוד בפני 120 תביעות חדשות בגין תקיפה מינית, שעתידות להיות מוגשות נגדו בניו-יורק, מיאמי ולוס אנג'לס, כך מדווח הערב (ג') אתר "וראייטי".
2 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון קומבס
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
במסיבת עיתונאים שנערכה מוקדם יותר היום ביוסטון, חשפה קבוצת עורכי דין את הכמות העצומה של התביעות הממתינות להגשה. "הסוד הגדול ביותר בתעשיית הבידור, שלא היה סוד כלל, סוף סוף נחשף לעולם", אמר עורך הדין טוני בוזבי, "חומת השתיקה נשברה כעת".
לכתבות נוספות בנושא:
ממשרד עורכי הדין נמסר כי הקורבנות הם גברים ונשים כאחד, ושגיליהם נעים בין תשע ל-38 בזמן האירועים. התקיפות לכאורה נפרשות על פני תקופה של 20 שנה החל משנות ה-2000. החברה קיבלה למעלה מ-3,000 תגובות לאחר שפרסמה קריאה לקורבנות לצאת לאור, ולאחר בדיקה מעמיקה הם צמצמו את הפניות ל-120 מקרים אמינים.
בתביעות יצוינו שמות של נתבעים נוספים לצד פי דידי, לרבות מקורבים, בני משפחה, חברות תקליטים ומקומות אירועים. הקורבנות כולם טוענים כי איימו עליהם שישתקו, בדומה לרבים מהתובעים שכבר הגישו תביעות נגד קומבס בשנה האחרונה.
עורכת הדין של קומבס, אריקה וולף, אמרה בהצהרה ל"ווראייטי": "כפי שהצוות המשפטי של מר קומבס הדגיש, הוא לא יכול להתייחס לכל האשמה חסרת היגיון במה שהפך לקרקס תקשורתי פזיז. עם זאת, מר קומבס מכחיש באופן נחרץ וקטגורי כל טענה שקרית ומכפישה כי התעלל מינית במישהו, כולל קטינים. הוא מצפה להוכיח את חפותו ולהצדיק את עצמו בבית המשפט אם וכאשר יוגשו תביעות. שם תיקבע האמת על סמך ראיות, לא ספקולציות".
2 צפייה בגלריה
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
(צילום: Joe Maher/Getty Images)
בשנה האחרונה הוגשו נגד המוזיקאי תביעות רבות בגין תקיפה מינית, זאת לאחר התביעה שהגישה נגדו חברתו לשעבר, קאסי ונטורה, בנובמבר 2023. למרות שהתביעה הוכרעה יום לאחר הגשתה, היא עוררה שורה של האשמות אחרות.
כזכור, לפני שבועיים הראפר נעצר בניו-יורק והוגש נגדו כתב אישום בגין סחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות. אם יורשע, שלושת האישומים הללו יכולים להסתכם בעונש של יותר מ-20 שנה בכלא. במהלך דיון בבית המשפט הפדרלי בעיר, קומבס טען לחפותו.