הסדרה הישראלית שנטפליקס מסתירה בעולם: בשנה שעברה הכריזו בגאווה בנטפליקס על צאת הסדרה הישראלית החדשה "באש ובמים", אלא שמאז פרצה המלחמה, ובענקית התוכן החליטו לעשות השקה "שקטה" ולהחביא אותה.
1 צפייה בגלריה
מתוך "באש ובמים"
מתוך "באש ובמים"
מתוך "באש ובמים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
הסדרה, שיצרו חנן סביון וגיא עמיר - יוצרי וכוכבי "עספור", צולמה בישראל, פולין וגיאורגיה, ועלילתה סובבת סביב סיפור משחקה של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים באירופה.
עצם הפקת הסדרה נשמר בסוד עד אשר יצאה ההודעה הרשמית של נטפליקס בתחילת השנה שעברה, כשאז התפארה ביצירה, אולם תאריך היציאה המקורי שלה נקבע לאוקטובר - וזה כמובן נדחה בשל הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס.
בתחילה הודיעו בנטפליקס כי הסדרה תשווק ל-190 מדינות, אבל בפועל - מאז המלחמה, לא הופק לה אפילו טריילר באנגלית, ובשונה מקידומים לסדרה "היט אנד ראן", שאותה יצרו ליאור רז ואבי יששכרוף הישראלים, אין אפילו ראיונות לכלי התקשורת הבינלאומיים. כזכור, "היט אנד ראן" של רז ויששכרוף שהופקה גם היא במיוחד לנטפליקס, הושקה בתקופת הקורונה - אבל בנטפליקס העולמית ערכו אז פרמיירה וירטואלית.
בנטפליקס קיוו להשיק את "באש ובמים" בינואר השנה, אולם גם התאריך הזה נדחה, וכעת הכריזו עליה באופן רשמי - בהכרזה מצומצמת בלבד, שלא נאמר הכרזה שמכוונת רק לישראל.
ל-ynet נודע כי עוד לפני המלחמה בנטפליקס תכננו לקיים השקות גדולות ובינלאומיות, ואפילו החלו שיחות בנושא, אולם כעת, תיערך הקרנת בכורה מצומצמת בישראל בלבד. "זה מבאס", אמר גורם בהפקה ל-ynet, "עשינו סדרה לנטפליקס העולמית, במקום להכריז בעולם על העלייה שלה ולהתפאר ביצירה הישראלית - נטפליקס מחביאה אותה".
גורם אחר הוסיף, "להבנתי זה בגלל השנאה שיש עלינו עכשיו בעולם, נטפליקס לא ירצו להסתבך עם אף אחד בגלל המלחמה, ולא ירצו לעצבן".
רק כדי לסבר את האוזן מבחינת מידת ההחבאה של הסדרה: בענקית התוכן מקפידים להעלות טריילרים לתכנים שעתידים לעלות לערוץ היוטיוב הרשמי שלהם - אולם הקדימון של הסדרה הישראלית לא הועלה, וזאת בניגוד לסדרות חדשות אחרות שיוצאות.
מטעם נטפליקס טרם נמסרה תגובה.