סקוטר בראון, המפיק המוזיקלי האמריקאי-יהודי, דיבר הערב (שבת) על הבמה בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב וקרא לתעשיית המוזיקה לפעול בנוגע להשבתם המיידית של הישראלים שנמצאים בשבי החמאס.
1 צפייה בגלריה
סקוטר בראון
סקוטר בראון
סקוטר בראון
(צילום: אמיר מאירי)
"החלטתי לדבר מהלב הלילה", אמר בראון על הבמה. "לפני שבוע אמרתי לעצמי שאני חייב להגיע לישראל, אני חייב לעמוד לצד העם שלי. לא ידעתי מה אמצא כאן, וכשהגעתי, לא מצאתי מדינה מלאה בשנאה או בכעס, מצאתי אומה של אריות, מלאה בתקווה ואומץ ונדיבות".
עוד דיבר בראון על נושא החזרתם המיידית של החטופים הישראלים שנמצאים בשבי החמאס, והרצון לעורר את אנשי התעשייה מעבר לים למען הצטרפותם למאבק החשוב. "החטופים צריכים לחזור הביתה עכשיו", הוסיף. "אני יודע שרבים בקהילה הבינלאומית מבולבלים ומקבלים הרבה מסרים, אבל לא יכולה להתקיים שיחה אחת שלא מתחילה בזה שהחטופים יחזרו הביתה עכשיו.
"עבדתי בתעשיית המוזיקה 20 שנה, והקדשתי הרבה מחיי לתעשייה הזאת ופגשתי ניצולים מפסטיבל נובה. כשראיתי אותם רוקדים, בוכים ומתחבקים אמרתי להם שזה הדבר היפה ביותר שראיתי בישראל. הילדים האלה ו-300 האנשים שמתו באותו יום וה-40 הנוספים שעדיין בשבי, מגיע להם טוב. לא אפסיק להשתמש בקול שלי והתעשייה צריכה להתבייש אם לא יתחילו לדבר מיד.
"סבתי הייתה ניצולת אושוויץ, והיא אמרה לנו שעל כל אדם שהיא איבדה - היא האמינה שמחכים להם חיים יפים בצד השני. הטרוריסטים האלה עשו טעות מאוד גדולה. הם חשבו שבמעשים של 7 באוקטובר הם ישברו את רוחו של עם ישראל, לא רק שהם העירו אותנו, אלא גם את התפוצה, ואנחנו עם אחד. לא נישאר בשקט, נצרח מכל הריאות. עם ישראל חי, החזירו את החטופים הביתה!".
מאז פרוץ המלחמה בראון נרתם למערך ההסברה הישראלי והקדיש את חשבון האינסטגרם שלו לפוסטים וסטוריז אשר תיקשרו את המתחולל בארץ לעוקביו. באחד מהם הוא אף אירח את אלה שני, נערה ישראלית בת 14 שניצלה מהטבח בקיבוץ בארי. אביה של שני נרצח באותו יום ובן דודה עמית נחטף. בראון הוא חלק מקבוצת סלבס הוליוודים, שכוללת גם את ג'רי סיינפלד ודברה מסינג, שהגיעו לארץ כדי להביע את תמיכתם בישראל.