במקום טוב ביציע הרטרו הנוסטלגי שמור מקום טוב לתסכיתים, אותו תיאטרון שמע שהיה פופולרי בימים שהרדיו היה מדורת השבט והנושא לשיחות ברזייה ביום למחרת. עשרות שנים עברו מאז שמשפחת שמחון דנה מעל שולחן ארוחת הצהריים שלה בגלי צה"ל בסוגית הסטלגים, או מאז שכלבם של בני בסקרוויל הפחיד ילדים בקול ישראל. עכשיו, תאגיד כאן מחזיר את התסכיתים עם "שישה באוקטובר", שש דרמות אודיו עלילתיות מתוסרטות על היום שלפני.
"שישה באוקטובר" תיקח את המאזינים שלה אל תוך חייהן של שש משפחות שונות, מחתכים שונים של החברה הישראלית, לשעות שקדמו לאירועי 7 באוקטובר. הפרק ששוחרר, "הלב של אמא", עוקב אחרי מזל ושלמה בוכריס (ריטה שוקרון ושלום שמואלוב), שמתברר שהמסעדה שלהם הגישה בשר סוסים שהכיל חיידקים וכעת הם עומדים להסתבך משפטית. הבן שלהם, אפי (אבי דנגור), עורך דין, אמור לעזור להם לצאת מהתסבוכת. בערב שישי הוא נוסע למסיבת טבע והוא הבטיח שכשהוא יחזור הוא יסדר את הכול. הפרק, 25 דקות אורכו, מסתיים בהודעה קולית שהוא משאיר לאמא שלו.
2 צפייה בגלריה
מופע ההנצחה של הנובה בפארק הירקון
מופע ההנצחה של הנובה בפארק הירקון
אפי נוסע למסיבת טבע והוא הבטיח שכשהוא יחזור הוא יסדר את הכול. מופע ההנצחה של הנובה בפארק הירקון
(צילום: מוטי קמחי)
בפרקים האחרים תוכלו למצוא את אגם רודברג ויוסי מרשק שיגלמו זוג בטיפול זוגי, סנדרה שדה, המגלמת סבתא לנכד, המתגורר בקיבוץ בעוטף עזה, ז'יל בן דוד ועומר חזן. את התסכית המקורי כתב אור מצא ("הכוורת") ויצרו אור מצא ואלכסה לרנר.
אומנם מדובר בפלטפורמה קצת מיושנת אבל נדמה שאין סיבה שהתסכיתים לא יחזרו אל חיינו, אחרי שהפודקאסטים וספרי השמע ריככו את הנחיתה והכינו את השטח. אנחנו כבר מורגלים בהאזנה, אנחנו חיים בתקופה ששואפת למולטי-טאסקינג ולא נוטה לחבב זמן מבוזבז. הם כמובן צריכים להתאים את עצמם להיום - המשחק השתנה, הפנייה למאזין היא אחרת, אבל בסך הכול אין סיבה שתסכיתים, שקלים וזולים יחסית להפקה, לא יצטרפו למקום שתופסים הפודקאסטים ביום-יום שלנו.
2 צפייה בגלריה
שחקני תסכית "שישה באוקטובר"
שחקני תסכית "שישה באוקטובר"
קל להישאב אליו ולהפעיל את הדמיון. שחקני תסכית "שישה באוקטובר"
(צילום: באדיבות כאן)
הבחירה לחנוך את חזרת הז'אנר דווקא עם תסכית בנושא 7 באוקטובר היא קצת מאכזבת. קודם כל בגלל ההצפה הכללית בתכנים ושנית בגלל שלא ברור הקשר בין מה שיחסי הציבור של כאן מתארים כ"סולם הערכים החברתי, על פניו היפות והמכוערות", ובין העובדה שיום למחרת אירע 7 באוקטובר וחיינו השתנו. אבל יחד עם זה, "שישה באוקטובר" בהחלט מאפשר תזכורת להנאה מהאזנה לתסכית הגון, שכשדיאלוגים שלו טבעיים והוא משוחק היטב, קל להישאב אליו ולהפעיל את הדמיון. כאן הסכתים כבר הוכיחו שהם עשויים להוות פלטפורמה ראויה לפרויקטים מהסוג הזה, והלוואי ו"שישה באוקטובר" יזכה גם ליורשים אסקפיסטיים יותר, שיאפשרו לנו לצלול באמת לעולמות אחרים. אז מעתה אל תאמר "גם לי יש פודקאסט", אלא "האזנת כבר לתסכית החדש שלי?".