המהפכה המשפטית מגיעה ל"סאות'פארק"? יוצר התוכן איתי גל הזין למנוע הבינה המלאכותית ChatGPT את סיקור החדשות בישראל בשבועות האחרונים סביב המהפכה המשפטית, וביקש ממנה ליצור פרק בסדרה הפופולרית שיצחק על המצב בארץ. התוצאה משעשעת במיוחד.
(צפו בסרטון הוויראלי)
על פי הפרק שיצרה הבינה המלאכותית, קרטמן רוצה לקבל שתי מנות פודינג בקפיטריה, על אף שחוקי בית הספר אוסרים זאת. בעצת באטרס הוא רץ לנשיאות מועצת התלמידים, מחוקק חוקים משונים המאפשרים לו להחליף את מנהל בית הספר באימו - וגורם לגל מחאות בבית הספר. במקביל הוא שולח את קני לשאת נאום בפני חבריו התלמידים, שכדרכו ממלמל ולא מאפשר להבין מה הוא אומר, ועל הדרך משלב איזה "גרנדמייזר" א-לה סמוטריץ', מה שרק מעורר זעם נוסף. בסוף, ובניגוד לכל התוכניות, מתברר שלא רק שאין יותר פודינג בבית הספר - מלאי הפודינג שלהם אזל לחלוטין, כיוון שקרטמן רצה לרכוש לעצמו מסוק פרטי ולקח את כל המעדנים איתו לטיסה.
"ל'סאות'פארק' היה פרק שעסק ב-GPT, זאת אומרת הקשר ביניהם הוא לא מופרך", אומר גל ל-ynet (גילוי נאות: גל הוא עובד לשעבר במערכת ynet). "אני מאוד אוהב את הסדרה, ותמיד אוהב לחשוב מה הטייק של 'סאות'פארק' על זה או על זה. היו פה כמה ימים משוגעים בישראל, הייתי בהפגנות, ועבר לי בראש 'מעניין מה הם יגידו על זה, איך היה נראה פרק שהיה מסכם את הכול'".
1 צפייה בגלריה
מתוך "סאות'פארק" גרסת ChatGPT
מתוך "סאות'פארק" גרסת ChatGPT
מתוך "סאות'פארק"
(צילום: באדיבות HOT)
"זה כלי מטורף שאנחנו עוד לא מבינים את הכוח שלו", הוא ממשיך. "אבל זה לא קסם. זאת אומרת, אי אפשר לבקש ממנו 'תכתוב לי פרק של 'סאות'פארק' וזהו, יש פה עניין של כיוונונים כדי שנקבל משהו נכון. הוא גם לא מעודכן בדברים חדשים, הוא לא עוקב, אז התחלתי לשלוח לו טקסטים של כתבות באנגלית שעוסקות במה שקורה בארץ כדי לעדכן אותו. השתמשתי בדברים אובייקטיביים כמה שיותר, רשימת מכולת של אירועים. הוא לא קיבל עכשיו את המשפט 'ביבי דיקטטור', כך שהוא די בחר את הצד בעצמו. הוא בחר למשל לומר שביבי הוא קרטמן, הוא עשה את הבחירה שלו באיזשהו אופן.
"ביקשתי ממנו לכתוב לי פרק על האירועים האלה, פרק שעושה סאטירה על האירועים בישראל. בהתחלה הוא עשה לי איזה פרק או שניים שהילדים ממש נוסעים לישראל ופוגשים את ביבי, וזה לא מה שהיה לי בראש, כי הפרקים הכי טובים של הסדרה הם אלה שעושים הקבלה מושלמת. אז אמרתי לו - אפשר ממש לדבר איתו, אתה יכול לתת לו משפטים ממש מורכבים והוא יבין מה אתה רוצה ממנו - 'אל תתייחס באופן ספציפי לישראל או לפוליטיקאים מישראל, קח את העולם של 'סאות'פארק' ותיצור אנלוגיה למצב בישראל'. הבחירות שלו באנלוגיות היו משוגעות! למשל, בתור סמוטריץ' הוא שלח את קני כי אי אפשר להבין מה הוא מדבר. זה לא אני אמרתי לו לעשות, זה היה מדהים".
מאז שעלה הסרטון לרשת הוא כבר הספיק להפוך לוויראלי וצבר בדרך אלפי לייקים, מאות תגובות ומעל ל-500 שיתופים.