הפסטיבל של הקיץ הגיע: הערב (ה') נחתו בפארק הירקון בתל אביב שורה של אמנים בינלאומיים, כשבראשם המוזיקאי רובי וויליאמס.
2 צפייה בגלריה
רובי וויליאמס בפארק הירקון
רובי וויליאמס בפארק הירקון
רובי וויליאמס בפארק הירקון
(צילום: רז גרוס)
המוזיקאי פתח את המופע עם שירו Hey Wow Yeah Yeah, כשלפי גורמים בפארק הירקון כ-31 אלף איש הגיעו לצפות בו. במהלך השיר השני, Let Me Entertain You, הוא אמר על הבמה: "הרשו לי להציג את עצמי, קוראים לי רובי פאקינג וויליאמס, זו הלהקה שלי, זה התחת שלי - יאללה בלאגן!"
רובי וויליאמס מבצע את Let Me Entertain You בפארק הירקון
(צילום: אסף מגל)
"תל אביב אני אוהב את האנרגיה הלילה... אני אוהב אתכם!", אמר בהמשך המופע, שארך כשעה וחצי. כמו כן, העלה וויליאמס זיכרונות משלהי שנות ה-90, כשהחל את דרכו עם להקת הבנים טייק דאת, ואף הזכיר רגעים בולטים נוספים מהתקופה - נפילת חומר ברלין, שחרורו מהכלא של נלסון מנדלה וזכייתו בפרס נובל, ואף הופעתה של דנה אינטרנשיונל באירוויזיון והכתרתה כמנצחת בתחרות.
רובי וויליאמס מארח את נגה ארז לביצוע השיר Kids פארק הירקון
(צילום: אסף מגל)
לקראת סוף המופע, וויליאמס הזמין כצפוי לבמה את האורחת המקומית שלו - נגה ארז, שביצעה איתו את Kids, הלהיט שבמקור מבוצע עם קיילי מינוג. בסוף ההופעה הזמר חיבק את ארז, הודה לה, ואף ציין כי היא אחת האמניות האהובות עליו.
לפני שביצע את הלהיט הגדול שלו Angels כהדרן, סיפר על הבמה על אהבתו לישראל ואמר שהוא "לא יכול לחכות לחזור לכאן": "יש פה משהו שאין במקומות אחרים, לא בלונדון ולא בלוס אנג'לס. יש פה רגיעה וכנות שאין במקומות אחרים. הסתובבתי פה והרגשתי אתכם, אני יודע מי אתם ואתם חשובים לי. תמיד מיוחד מאוד להיות פה. אשתי יהודייה אז הילדים שלי יהודים ואני אוהב לשמור כמה מסורות במשפחה מתוך כבוד לכם ולהיסטוריה שלכם. לכן גם יש לי קעקוע שכתוב בו 'שמחה' על הזרוע. כשאני עוזב אתכם הערב אני רוצה שתדעו שאני מלא הכרת תודה שהייתם פה כל השנים, וגם עליכם כאנשים". עוד תיאר כיצד טייל אמש בטיילת בתל אביב, וטען שיש כאן "שלווה" למרות כל מה שהאנשים שחיים בישראל עוברים.
רובי וויליאמס מבצע את Feel בפארק הירקון
לפני הופעתו של וויליאמס עלו על הבמה הזמר הבריטי קאלום סקוט, שהתפרסם בתוכנית "גוט טאלנט בריטניה", סטטיק הישראלי ולבסוף הדי ג'יי ההולנדי מרטין גריקס. האחרון חימם את הקהל היטב לקראת ההופעה של הזמר הבריטי, כשהפך את הפארק למסיבה גדולה בסט קצבי עמוס להיטים כשברקע בווידאו ארט מושקע, לייזרים וקונפטי. גריקס ניגן בין היתר את שירו Drown ואת הלהיט הגדול ביותר שלו, Scared to be Lonely עם דואה ליפה.
מרטין גריקס בהופעה בפארק הירקון
(צילום: רז גרוס)
וויליאמס נחת בישראל כבר ביום שני, ולמחרת ערך מסיבת עיתונאים חגיגית בתל אביב שבה סיפר כמה הוא שמח לשוב להופיע כאן. "תודה שאתם מארחים אותי", אמר. "אני זוכר שבפעם הקודמת שהייתי כאן התרגשתי מאוד להיות פה, בדיוק כמו עכשיו. לחוות את ישראל כמו שהיא ואת האנשים שלה. בדרך כלל אני יכול לדעת איך תיראה המדינה לפי ההרגשה בשדה התעופה - ופה כולם היו עם חיוכים גדולים, מאוד נחמדים ומכירי תודה".
רובי וויליאמס: "לרגע לא חשבתי פעמיים כשהזמינו אותי להגיע"
(צילום: ניצן דרור)
הזמר הבריטי מגיע לישראל בצל מספר ביטולי הופעות, בהם הופעתם של בקסטריט בויז, שהתרחשו בחלקם בעת ההסלמה האחרונה במצב הביטחוני. עם זאת, וויליאמס לא נשמע מוטרד. "לרגע לא חשבתי פעמיים אם להגיע או לא להגיע לכאן. אין דבר שמפריע לי", הוא טען במסיבת העיתונאים. "אני חושש להיות חלק מנרטיב, אני חושש שישתמשו בי כחלק מנרטיב. אי-אפשר לומר כלום - יש שני צדדים ושני נרטיבים. התשובה שלי היא שאני כאן כדי להופיע, בגופי ובנשמתי, ואני מאוד שמח להיות כאן".
רובי ווילאמס ונגה ארז במפגש ראשון על הבמה בפארק הירקון
(קרדיט: באדיבות הפקת המופע)
אתמול הזמר הבריטי ערך חזרות על הבמה בפארק יחד עם נגה ארז. האיחוד בין השניים מגיע מספר חודשים לאחר שזה שיתף בחשבון הטוויטר שלו את שיתוף הפעולה המוזיקלי של ארז עם מיסי אליוט, Nails. אז כתב: "האם אפשר שהאישה הזאת תהיה הדבר הגדול הבא? שואל בשביל חבר", בעוד ארז הגיבה כמתבקש באהבה והתלהבות. בריאיון ל-ynet שנערך בחודש פברואר, סיפר כי ישמח להזדמנות לשתף עימה פעולה. "צפיתי את השאלה הזו, והתשובה היא כן! כלומר, כן, אם היא תרצה. בכל מקרה הייתי שמח מאוד לפחות להיפגש איתה".
2 צפייה בגלריה
רובי וויליאמס ונגה ארז
רובי וויליאמס ונגה ארז
רובי וויליאמס ונגה ארז
(צילום: מוטי קמחי)