לאחר ששון "דידי" קומבס נעצר אמש (ב') בניו יורק, ונחשפו שלושת האישומים שהופיעו בכתב אישום שהוגש נגדו - הראפר טוען לחפותו במהלך דיון בבית המשפט הפדרלי בעיר.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון קומבס
(צילום: Willy Sanjuan/Invision/AP, File)
שלושת האישומים שהוגשו נגדו הם סחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות. אם יורשע, שלושת האישומים הללו יכולים להסתכם בעונש של יותר מ-20 שנה בכלא. "במילים פשוטות, הוא מתעלל סדרתי ומכשיל סדרתי", אמרה במהלך הדיון העוזרת לתובעת הראשית בתיק, אמילי ג'ונסון.
המעצר התבצע במלון פארק הייאט היוקרתי במנהטן, שם שהה קומבס, על ידי כוחות מחלקת הביטחון הלאומי (HSI), והוא מהווה את אחת ההתפתחויות הדרמטיות ביותר בחקירה שנמשכת מזה חודשים ארוכים, המתמקדת בטענות קשות נגד קומבס מצד מספר נשים. אחת מהן היא הזמרת קאסי ונטורה, שהגישה תביעה בנובמבר 2023, שבה האשימה את הראפר בשנים של התעללות מינית ופיזית. התביעה התמקדה במגוון מקרים של אלימות קשה, כולל אירוע שתועד בסרטון וידאו שבו קומבס נראה לכאורה כשהוא מרביץ לה. הסרטון, שהיה אחד מהראיות המרכזיות בתביעה, הודלף והוביל לחשיפה תקשורתית נרחבת וזעזוע ברחבי ארצות הברית. לפי התביעה, קומבס הכריח את קאסי לקחת חלק במפגשים מיניים עם זרים, אותם כינה Freak Offs, ולעיתים אף אילץ אותה להזמין גברים נוספים למפגשים הללו באמצעות אתרי ליווי. למרות שהפרשה יושבה תוך יום אחד בלבד, היא פתחה את הדלת לגל של האשמות נוספות מצד נשים אחרות, אשר הצטברו לתביעות אזרחיות נוספות במהלך תשעת החודשים האחרונים.
לפני כשבוע, דון ריצ'רד, שהייתה חברה בהרכבים שיצר הראפר, הגישה תביעה נגדו בגין התנהגות אלימה, תקיפות מיניות ואיומים. בתביעה היא משחזרת כיצד מישש אותה והציע לה "הגדלת חזה כמתנה לחג", התעלל בה נפשית ופיזית, וכשסרבה להצעותיו המיניות - נקם בה בדרכים שונות. כמו כן, היא מתארת כיצד היכה וחנק מולה את בת זוגו דאז קאסי ונטורה, וכשעודדה אותה לעזוב - איים עליה ברצח. מטענו של קומבס הכחישו את הטענות ואמרו כי ריצ׳רד "משליכה חברות בת 20 שנה כדי לנסות להשיג כסף".
3 צפייה בגלריה
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
(צילום: AP)
לצד האשמות האזרחיות, החקירה הפדרלית נגד קומבס כללה פשיטות מתוקשרות על נכסיו היוקרתיים בלוס אנג'לס ובמיאמי בחודש מרץ 2024. במהלך הפשיטות החרימו הסוכנים ציוד אלקטרוני, והעידו נגדו עדים נוספים, ביניהם נשים שטענו כי היו קורבנות לתקיפות מיניות.
על פי עורך דינו של קומבס, מארק אגניפילו, הוא "מאוכזב מההחלטה להגיש כתב אישום כה חמור שנשען על טענות חסרות בסיס". אגניפילו הדגיש כי קומבס שיתף פעולה באופן מלא עם החקירה, ואף עבר באופן יזום לניו יורק כדי לעמוד מול האישומים הללו. לדבריו, "קומבס אינו אדם מושלם, אבל הוא רחוק מלהיות פושע", והוא מתכוון להילחם על מנת לשחרר אותו בערבות.
כאמור, החקירה נגד הראפר התמקדה באישומים הקשורים לסחר במין, במיוחד בהקשר של תקיפות מיניות. סחר בבני אדם ובמין, חוק שלרוב משמש בתיקים של ניצול מיני והפרות זכויות אדם, נחשב לאחד החוקים הפדרליים המחמירים בארצות הברית, והופעל גם בתיקים מתוקשרים אחרים כמו נגד הזמר אר. קלי, שהורשע על פי חוקי הסחר בבני אדם לאחר שניהל רשת של ניצול מיני של קטינות.
3 צפייה בגלריה
שון "דידי" קומבס
שון "דידי" קומבס
שון קומבס
(צילום: AP)
שון קומבס, שמוכר גם בכינוייו הבימתיים פאף דדי או פי דידי, נחשב לאחת מהדמויות הבולטות בהיסטוריה של ההיפ-הופ. באמצעות חברת התקליטים שהקים, Bad Boy Entertainment, הוא תרם להפיכת הז'אנר המוזיקלי ממחתרתי לנפוץ בעולם ולעלייתו המסחרית. תחת ניהולו, כוכבים גדולים כמו נוטוריוס בי, איי ג’י ומרי ג'יי בלייג' הגיעו לתהילה בינלאומית. לצד הקריירה המוזיקלית המצליחה, קומבס גם טיפח דמות ציבורית של יזם מצליח, הקים קווי אופנה, מותגי אלכוהול, ורשת טלוויזיה בשם Revolt.
עם זאת, בעשור האחרון הקריירה שלו החלה להסתבך סביב טענות על התנהגות אלימה. עוד בשנת 2001, קומבס עמד לדין בפרשת ירי במועדון לילה במנהטן, אך זוכה בסופו של דבר מההאשמות נגדו. השפעתו התרבותית נמשכה לאורך השנים, אך נראה כי ההאשמות המיניות החוזרות ונשנות, לצד הראיות החדשות, השפיעו באופן קשה על תדמיתו הציבורית.
בשנה האחרונה, מותגים שונים החלו לנתק את הקשרים העסקיים עמם שיתף פעולה קומבס. הוא מכר את חלקו ברשת הטלוויזיה Revolt, כמו גם במותג הטקילה המצליח DeLeón, שהיה בשותפות עם ענקית המשקאות Diageo. אף מוסדות אקדמיים וגופים ציבוריים, שבעבר הוקירו את קומבס על פועלו, החלו להתרחק ממנו. האוניברסיטה היוקרתית הווארד, שבשנת 2014 העניקה לו תואר כבוד, ניתקה את הקשרים עמו, והוא אף נאלץ להחזיר את מפתח העיר ניו יורק לאחר דרישת ראש העיר. בפוסט ברשתות החברתיות שפרסם לאחרונה, קומבס ניסה לבקש סליחה על חלק ממעשיו, אך עבור רבים, זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. עם כתב אישום פלילי חמור מולו, שון "דידי" קומבס ניצב בפני האתגר הגדול ביותר בקריירה שלו — לנקות את שמו או להתמודד עם עשרות שנים בכלא.
פורסם לראשונה: 08:26, 17.09.24