גל קוסטה, אחת מהזמרות הבולטות והמפורסמות ביותר בברזיל, הלכה לעולמה היום (ד') בגיל 77. סיבת מותה טרם פורסמה, אם כי לפני כשבוע ביטלה קוסטה הופעה מתוכננת בשל ניתוח שנקבע לה.
1 צפייה בגלריה
גל קוסטה
גל קוסטה
גל קוסטה
(צילום: Elisabetta Villa/GettyImagesIL)
קוסטה, שבין להיטיה הרבים נמנים Que Pena, Trem Das Onze ו-Festa Do Interior, נולדה בסלבדור דה באהיה אשר בצפון ברזיל, ופרצה לתודעה הציבורית באמצע שנות ה-60. את אלבומה הראשון הקליטה יחד עם הזמר והיוצר קייטנו ולוזו, אחיה של הזמרת מריה בתניה שהייתה חברתה. היא התפרסמה במנעד המרשים שלה ובקולה הצלול בעל הצבע הייחודי, והשתייכה לזרם ה"טרופיקליה" שבלט בברזיל של סוף שנות ה-60 ושנות ה-70: תנועה תרבותית/אמנותית ששילבה בין אוונגרד ובין המוזיקה הפופולרית של התקופה, פסיכדליה ורוק לצד מוזיקה ברזילאית מסורתית ומקצבים אפריקניים, והייתה בעלת תפיסת עולם פרוגרסיבית מבחינה חברתית-פוליטית.
במהלך הקריירה שלה, שנמשכה יותר משישה עשורים, שחררה קוסטה 33 אלבומי אולפן, האחרון מהם יצא ב-2021, ושמונה אלבומי הופעה. ברבים מאלבומיה שיתפה פעולה עם שלל אמנים ברזילאיים מפורסמים אחרים, ביניהם אנטוניו קרלוס ז'ובים וז'ילברטו ז'יל.
"מאוד התרגשתי והתעצבתי ממותה של אחותי גל קוסטה", צייץ ז'יל בן ה-80. גם נשיאה הנבחר של ברזיל, לואיס אינסיו (לולה) דה סילבה, הספיד אותה: "גל קוסטה הייתה אחת מהזמרות הגדולות ביותר בעולם, אחת מהאמנים העיקריים שנשאו את שמה של ברזיל ואת הצליל שלה בכל רחבי העולם. מדינתנו איבדה את אחד מהקולות הגדולים שלה".
קוסטה הופיעה בישראל פעמיים: ב-1982 וב-2013. היא הותירה אחריה בן מאומץ, בן 16.